Wilwood-satulat

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Aika monissa jarrusatuloissa on käsijarru, muutama joka tuli mieleen :
volvo s40
nissan primera 2.0 96-> etiäpäin ainakin
nissan almera 96-00 gti ja 2.0diesel jos on absit(siis diiselissä takajarrut samat kuin gti)
Honda crx
ja kuulemma myös citroen bx

Eli noita käsijarrullisia takajarrusatuloita on, niiden kaikkien selvittäminen on eri juttu.
Go tell Alice....
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Mulla on 8" akselilla 850 Volvon takalevyt ja Audin a4:n käsijarrulliset satulat. Satulat on ihan näppärät ja käsijarru toimii paljon paremmin kun rummuissa. Käppärin sai helposti laitettua Audin vaijereilla alkuperästelle kahvalle. Toi volvon levy tosin on sen verran iso, että Ainakaan Audin satulan kans ei sovi 15" vanteen sisään. Audin satulat pienemillä levyillä, niin sopii 14" vanteelle.
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Jouten olisi Toyota jarrulevyt 275 halk /28 mm. Levyjarruprojektiin aikoinaan hankitut. Levyt täysin uusia. Hintaa olisi 50 euroa /pari.
Menee suoraan pultteihin. Keskireikä on muistaakseni jotain 62 mm.
soita 0400-717434
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Levy jarrut taakse

Viesti Kirjoittaja mussette »

Omalla kohdalla päädyin Stainles Steel Brakes Corporation valmistamaan kittiin jäähdytetyillä levyillä. Sain kitin tänään ja vaikutti asialliselta ja pitäisi sopia 14" vanteen sisälle. Hinta Suomessa himpun verran alle 900€. :( Keräämällä osia eri autoista pääsee edullisempaan ratkaisuun jos on aikaa eikä laske tunteja.
Tämänkin kitin osat on maalaamattomia joten hieman saa purkaa ja askarrella ennen kuin homma on pulttaus kunnossa :D
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Make67 kirjoitti:Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin.
Onko tilaa porata uudet pultinreiät, kun on pari "ylimääräistäkin" reikää levyssä?
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

rtm kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin.
Onko tilaa porata uudet pultinreiät, kun on pari "ylimääräistäkin" reikää levyssä?
67:aan on tulossa myös 750 bemarin levyt eteen. Ensin oli aikomus tehä toinen jako vanhojen reikien väliin, mutta helpoimmalla homma hoitui kun vingutin valmiita reikiä sen verran että passas mustangin napaan. Ei tartte paljoo ottaa tavaraa per reikä. Keskireikään tein aika tiukan holkin jolla levy keskittyy napaan, niin ei ole sitäkään ongelmaa ettei levy olisi keskellä napaa.
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Sitähän minäkin. Asia tuli mieleen, kun ropelsin BMW'n jarruja eilen. Keskireikä on jotain 79 mm, joten holkki lienee paikallaan.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

rtm kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin.
Onko tilaa porata uudet pultinreiät, kun on pari "ylimääräistäkin" reikää levyssä?
Mulla hitsataan levy "umpeen" ja sitte uudet reiät oikeella jaolla.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kuulostaa aika hullulta toimenpiteeltä :?: , ikäänkuin leikkisit hengelläsi :!: , ja mitä sanoo laki. Katsastus setä kun sais tietää, ei varmasti tulis leimaa vaan lähtis kilvet, ihmettelenpä miksi niitä pitää hitsillä turata kun saa valmiitakin levyjä. Oletko ottanut huomioon se että ne voi vääntyä sen hitsin aikana, toisaalta eihän ne ole minun levyt, ei millään pahalla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

ROKI kirjoitti:Kuulostaa aika hullulta toimenpiteeltä :?: , ikäänkuin leikkisit hengelläsi :!: , ja mitä sanoo laki. Katsastus setä kun sais tietää, ei varmasti tulis leimaa vaan lähtis kilvet, ihmettelenpä miksi niitä pitää hitsillä turata kun saa valmiitakin levyjä. Oletko ottanut huomioon se että ne voi vääntyä sen hitsin aikana, toisaalta eihän ne ole minun levyt, ei millään pahalla.
En aatellu leikkiä kenenkään hengellä, vaan luotan ammattilaiseen joka on rakentanut useammatkin jarrut rata/ralliautoihin. Tässä ei olla liikkeellä "musta tuntuu"- menetelmällä vaan ihan hyväksi koettuja ratkaisuja toteutetaan... ja niinkuin sanoit, eivät ne levyt tule sinun autoosi.
Ja jos jotakuta pelottaa ajella ens kesänä vihreen -67 mussen lähettyvillä niin siitä voi vapaasti informeerata kirjoittajaa.

Niin, saahan niitä valmiita sarjoja, ja jopa valmiita autoja. Mutta kun se kaikenlainen "itse-tekeminen" tai teettäminen on vaan "hauskaa???! :shock: :shock: :shock:

Saattaapi tietty siihen turaamiseen vaikuttaa aivan hiukan toi valuuttapuolikin... :roll:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo sori tuli taas valittuun vika sanoja, olis kait pitänyt kysyä miksi hitsaatte reijät umpeen ja koneistatte ne uudelleen, eikö olis helpompi tehdä soikeat reiät pultien kohdalle ja ohjuriholkki napaan yksinkertaista eikä se heikennä siitä kuten oli joku muu jo tehnyt, onha sitä soikeaa reikää käytetty vanteissakin eikä tartteis hitsailla täyttöjä ja sorvi hommia ei putjetti kärsis. Varsinkaan jos ei itse niitä pysty tai osaa tehdä, meniköhän taas kintuille.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Joo, ei hätiä mitiä. Tässä rojektissa kun työ ei maksa kummallekaan mitään, on vaan "materiaalikustannukset", niin kannattaa rakennella itte. Ja kaikki nykyaikaiset metallintyöstökoneet/-välineet metallialan ammattilaisella käytössä. Näillänäkymin Wilwoodin satulat ovat n. 80% jarrukonversion kokonaiskustannuksista.

No, katotaan ny kevään mittaan mitä saadaan aikaseks.... :wink: !
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Ihan varoituksen sana. Jarruvehkeiden hitsailu kuuluu lainvalvojien ja lainsäätäjien mielestä hyi, hyi juttuihin. Ovat muistaakseni vallan kiellettyjä asioita. Ei ehkä kannatta suuremmin huudella jos laikkoja tai muita vastaavia osia on mennyt kolvaamaan :idea:
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Samoin muistaakseni ripustukset. Ripustusten kiinnitykset koriin kyllakin meni lapi, vaikka vahan vinossa olivatkin.. :roll:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mustangin pulttijaolla löytyy kyllä valmiitakin levyjä muista merkeistä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Vastaa Viestiin