Asiaa!! Uskaltaako kuutiotuumia ja odotettavia teholukemia raottaa? Täytyy jo nyt sitten sanoa, että onhan se 351w perustainen!!!! Jos ei ole niin vielä ehtinee vaikuttaa asiaan!!!Make67 kirjoitti:Vihdoinkin saan minäkin vähän tehokkaamman pikkumoottorin
Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Eipä tuota vielä viitsi suuremmin avata mutta kuten Kankkunen asian ilmaisee, en minäkään ala kitumaan...Fastback kirjoitti:Asiaa!! Uskaltaako kuutiotuumia ja odotettavia teholukemia raottaa? Täytyy jo nyt sitten sanoa, että onhan se 351w perustainen!!!! Jos ei ole niin vielä ehtinee vaikuttaa asiaan!!!Make67 kirjoitti:Vihdoinkin saan minäkin vähän tehokkaamman pikkumoottorin
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Make67 kirjoitti: Eipä tuota vielä viitsi suuremmin avata mutta kuten Kankkunen asian ilmaisee, en minäkään ala kitumaan...


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- mutkanen
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
- Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73 - Paikkakunta: Lempäälä
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Loistavaa Make67, tehot irti vaan myllystä. Omasta mielestä ei niitä koskaan liikaa ole kunhan motin toiminta pysyy käytettävyydeltään järkevänä.
Eihän niitä kaikkia polleja tartte aina käyttää mutta onpahan sitten tarvittaessa jotain varastossa kun sille päälle sattuu
Eihän niitä kaikkia polleja tartte aina käyttää mutta onpahan sitten tarvittaessa jotain varastossa kun sille päälle sattuu

Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Ford Mustang Mach1 -73
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
uusi on aina uusi. ensi kesäksi tehdään moottori Bossin 351 lohkosta jos tää vaikka rupeais kestää.
- mutkanen
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
- Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73 - Paikkakunta: Lempäälä
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Ford Mustang Mach1 -73
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
myös tämä moottori tulee katu käyttöön . moottoriin tuli paljon uutta osaa koska haettiin tehoja 600 +
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Voitko vähän avata mitä uutta osaa tähän 600+ tehoiseen sbf:n on tulossa?Boss 351 kirjoitti:myös tämä moottori tulee katu käyttöön . moottoriin tuli paljon uutta osaa koska haettiin tehoja 600 +
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpmmutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehon jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7800 rpmAhti kirjoitti:Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpmmutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Eiku ihmettelin vaan että 560hv/6000 rpm kuullostaa hieman oudolta yhtälöltä pikkulohkosta. Mut ehkä cleve sitten antaa alempaa ja enemmän. Mun 408 windsor antoi sen n. 600hv tosiaan vasta 7200 rpm.Mexico65 kirjoitti:Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehon jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7800 rpmAhti kirjoitti:Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpmmutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Oon joskus pitänyt 400 heppaista pikkulohkoa tehokkaana, mutta nyt tuntuu että +500 hv pikkulohkoja on pilvin pimein.
Paljonko uskaltaa kierrättää vakiolohkolla olevaa 351w, vakio trukkilohkon laakerikoko? Ja tietysti vielä hydraulirolleri? 6000 vai hitusen yli?
Paljonko uskaltaa kierrättää vakiolohkolla olevaa 351w, vakio trukkilohkon laakerikoko? Ja tietysti vielä hydraulirolleri? 6000 vai hitusen yli?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- jsarkila
- Aktiivi
- Viestit: 45
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 22:56
- Auto: Ford Mustang Fastback 1967 289
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Joo,
Johan on kilpamoottoreita. Oma 289 on vanha rauta + rautakansi jenkeissä tehty, jossa kuitenkin
- vapari ->tupla 390 Holley / Weiand Tunnel Ram
- kympin puristavat Flat Keith Black männät
- Iskyn nokka-akseli (asteista ja nostoista en tiedä, mutta jonkin verran terhakas)
- Compin rullakeinut / Screw in studs (mallia en tiedä - kohtapuoliin katsotaan)
- 2,02 1,60 Manley teräsventtiilit pronssiohjureilla ja kairatut kannet (jousista en tiedä- kohtapuoliin katsotaan). On kuitenkin joku jenkki kairannut, että nuo venttiilit on saatu mahtumaan
- MSD sytytys
- long headers ja Flowmasterin putket
- veiveistä, kampurasta ja alakerrasta ei tietoa
6000 ja vähän päälle uskaltaa kierrättää ja oletus ja huhupuheet edelliseltä omistajalta että karvan yli 300 irtoaa, jopa 350 hp, jos tuon 6500 kiekaisee.
Eli nuo reilusti yli 7000 kiertävät kilpakoneet ja niiden tehot mäkin ymmärrän, mutta...onhan se hienoa, kun 500-600 HP saadaan vähemmälläkin...
Täytyy odotella aikoja parempia, mihin suuntaan omia moottori-ideoita jatkossa alkaa miettiä, että pääsee tälle keskustelupalstalle takaisin - eli yli 400 HP kerhoon
Johan on kilpamoottoreita. Oma 289 on vanha rauta + rautakansi jenkeissä tehty, jossa kuitenkin
- vapari ->tupla 390 Holley / Weiand Tunnel Ram
- kympin puristavat Flat Keith Black männät
- Iskyn nokka-akseli (asteista ja nostoista en tiedä, mutta jonkin verran terhakas)
- Compin rullakeinut / Screw in studs (mallia en tiedä - kohtapuoliin katsotaan)
- 2,02 1,60 Manley teräsventtiilit pronssiohjureilla ja kairatut kannet (jousista en tiedä- kohtapuoliin katsotaan). On kuitenkin joku jenkki kairannut, että nuo venttiilit on saatu mahtumaan
- MSD sytytys
- long headers ja Flowmasterin putket
- veiveistä, kampurasta ja alakerrasta ei tietoa
6000 ja vähän päälle uskaltaa kierrättää ja oletus ja huhupuheet edelliseltä omistajalta että karvan yli 300 irtoaa, jopa 350 hp, jos tuon 6500 kiekaisee.
Eli nuo reilusti yli 7000 kiertävät kilpakoneet ja niiden tehot mäkin ymmärrän, mutta...onhan se hienoa, kun 500-600 HP saadaan vähemmälläkin...
Täytyy odotella aikoja parempia, mihin suuntaan omia moottori-ideoita jatkossa alkaa miettiä, että pääsee tälle keskustelupalstalle takaisin - eli yli 400 HP kerhoon

-67 FB + 289 + Toploader 4V + 9" Shelby Clone
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Vakiolohko mullakin on.. Mun kokemuksien mukaan (vanhasta 347 koneesta) hydraulirollerin limiitti on n. 6300-6500 ja sittenkin pitää olla hyvät nostajat ja riittävästi jousipaineita.jls kirjoitti:Oon joskus pitänyt 400 heppaista pikkulohkoa tehokkaana, mutta nyt tuntuu että +500 hv pikkulohkoja on pilvin pimein.
Paljonko uskaltaa kierrättää vakiolohkolla olevaa 351w, vakio trukkilohkon laakerikoko? Ja tietysti vielä hydraulirolleri? 6000 vai hitusen yli?
Mun mielestä riivattuun koneeseen kuuluu mekaaninen rolleri. Vähän "rumempi" käyntiääni tyhjäkäynnillä mutta se onkin ainoa negatiivinen asia.
Jostain jenkkifoorumilta luin pari vuotta sitten että 351 vakiolohko kestää hyvillä osilla ja hyvin painotettuna 7000 "jatkuvaa käyttöä", hetkellisesti enemmänkin. Jatkuva käyttö on tietysti suhteellista.
Mulla on rajotin nyt 7400 rpm.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.