Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Make67 kirjoitti:Vihdoinkin saan minäkin vähän tehokkaamman pikkumoottorin :backtotopic:
Asiaa!! Uskaltaako kuutiotuumia ja odotettavia teholukemia raottaa? Täytyy jo nyt sitten sanoa, että onhan se 351w perustainen!!!! Jos ei ole niin vielä ehtinee vaikuttaa asiaan!!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Fastback kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Vihdoinkin saan minäkin vähän tehokkaamman pikkumoottorin :backtotopic:
Asiaa!! Uskaltaako kuutiotuumia ja odotettavia teholukemia raottaa? Täytyy jo nyt sitten sanoa, että onhan se 351w perustainen!!!! Jos ei ole niin vielä ehtinee vaikuttaa asiaan!!!
Eipä tuota vielä viitsi suuremmin avata mutta kuten Kankkunen asian ilmaisee, en minäkään ala kitumaan...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Make67 kirjoitti: Eipä tuota vielä viitsi suuremmin avata mutta kuten Kankkunen asian ilmaisee, en minäkään ala kitumaan...
:devilhehe: :waytogo:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
mutkanen
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja mutkanen »

Loistavaa Make67, tehot irti vaan myllystä. Omasta mielestä ei niitä koskaan liikaa ole kunhan motin toiminta pysyy käytettävyydeltään järkevänä.
Eihän niitä kaikkia polleja tartte aina käyttää mutta onpahan sitten tarvittaessa jotain varastossa kun sille päälle sattuu :D
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Boss 351
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2013, 18:09

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Boss 351 »

uusi on aina uusi. ensi kesäksi tehdään moottori Bossin 351 lohkosta jos tää vaikka rupeais kestää.
Avatar
mutkanen
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja mutkanen »

Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Boss 351
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2013, 18:09

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Boss 351 »

myös tämä moottori tulee katu käyttöön . moottoriin tuli paljon uutta osaa koska haettiin tehoja 600 +
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Boss 351 kirjoitti:myös tämä moottori tulee katu käyttöön . moottoriin tuli paljon uutta osaa koska haettiin tehoja 600 +
Voitko vähän avata mitä uutta osaa tähän 600+ tehoiseen sbf:n on tulossa?
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Ahti »

mutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpm
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ahti kirjoitti:
mutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpm
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehon jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7800 rpm :devilhehe:
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mexico65 kirjoitti:
Ahti kirjoitti:
mutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpm
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehon jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7800 rpm :devilhehe:
Eiku ihmettelin vaan että 560hv/6000 rpm kuullostaa hieman oudolta yhtälöltä pikkulohkosta. Mut ehkä cleve sitten antaa alempaa ja enemmän. Mun 408 windsor antoi sen n. 600hv tosiaan vasta 7200 rpm.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja jls »

Oon joskus pitänyt 400 heppaista pikkulohkoa tehokkaana, mutta nyt tuntuu että +500 hv pikkulohkoja on pilvin pimein.
Paljonko uskaltaa kierrättää vakiolohkolla olevaa 351w, vakio trukkilohkon laakerikoko? Ja tietysti vielä hydraulirolleri? 6000 vai hitusen yli?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
jsarkila
Aktiivi
Viestit: 45
Liittynyt: 16 Syys 2010, 22:56
Auto: Ford Mustang Fastback 1967 289
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja jsarkila »

Joo,

Johan on kilpamoottoreita. Oma 289 on vanha rauta + rautakansi jenkeissä tehty, jossa kuitenkin
- vapari ->tupla 390 Holley / Weiand Tunnel Ram
- kympin puristavat Flat Keith Black männät
- Iskyn nokka-akseli (asteista ja nostoista en tiedä, mutta jonkin verran terhakas)
- Compin rullakeinut / Screw in studs (mallia en tiedä - kohtapuoliin katsotaan)
- 2,02 1,60 Manley teräsventtiilit pronssiohjureilla ja kairatut kannet (jousista en tiedä- kohtapuoliin katsotaan). On kuitenkin joku jenkki kairannut, että nuo venttiilit on saatu mahtumaan
- MSD sytytys
- long headers ja Flowmasterin putket
- veiveistä, kampurasta ja alakerrasta ei tietoa

6000 ja vähän päälle uskaltaa kierrättää ja oletus ja huhupuheet edelliseltä omistajalta että karvan yli 300 irtoaa, jopa 350 hp, jos tuon 6500 kiekaisee.

Eli nuo reilusti yli 7000 kiertävät kilpakoneet ja niiden tehot mäkin ymmärrän, mutta...onhan se hienoa, kun 500-600 HP saadaan vähemmälläkin...
Täytyy odotella aikoja parempia, mihin suuntaan omia moottori-ideoita jatkossa alkaa miettiä, että pääsee tälle keskustelupalstalle takaisin - eli yli 400 HP kerhoon :oops:
-67 FB + 289 + Toploader 4V + 9" Shelby Clone
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Ahti »

jls kirjoitti:Oon joskus pitänyt 400 heppaista pikkulohkoa tehokkaana, mutta nyt tuntuu että +500 hv pikkulohkoja on pilvin pimein.
Paljonko uskaltaa kierrättää vakiolohkolla olevaa 351w, vakio trukkilohkon laakerikoko? Ja tietysti vielä hydraulirolleri? 6000 vai hitusen yli?
Vakiolohko mullakin on.. Mun kokemuksien mukaan (vanhasta 347 koneesta) hydraulirollerin limiitti on n. 6300-6500 ja sittenkin pitää olla hyvät nostajat ja riittävästi jousipaineita.
Mun mielestä riivattuun koneeseen kuuluu mekaaninen rolleri. Vähän "rumempi" käyntiääni tyhjäkäynnillä mutta se onkin ainoa negatiivinen asia.
Jostain jenkkifoorumilta luin pari vuotta sitten että 351 vakiolohko kestää hyvillä osilla ja hyvin painotettuna 7000 "jatkuvaa käyttöä", hetkellisesti enemmänkin. Jatkuva käyttö on tietysti suhteellista.
Mulla on rajotin nyt 7400 rpm.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin