Tarkastahan Kaara, että miten tuo MW perän joukki suhteutuu pinion supporttiisi. Ford 9" akselin kohdalla, jos käytetään MW joukkia, niin joukin alle pinionille tarvitaan jatkeeksi n. 10 mm vahva spacer tai holkkirengas jota löytyy mm. MW valikoimista. MW joukki on tehty heidän väkivahvalla pinion supportille ja joukki on siitä syystä hieman normaalia lyhyempi. Eli jos yrität laittaa MW joukin vakio pinionsupporttia (stanu tai daytona) käyttäen paikalleen, niin huomaat joukin menevän niin syvälle että pinionsta loppuu jengat. Minulla on tallissa yksi tuollainen käytetty spacer by MW. Käytin sitä tuossa orggis perä & orggis pinionsupport keksinnössä MW joukin kanssa. Se ei kyllä kummoinen keksintö ole, tarpeeksi kovaa tavaraa vaan ja koneistaa pienen kaulan. Voin ottaa mittoja jos tarvitaan, mutta se on Ford 9" kalikka.kaara91 kirjoitti:Niinhän tuo oikeesti onkin. On se hyvä, että joku korjaa hölmön virheitä. Mutta nyt on Faktaa. 1350 tappi tönärillä mitattuna on 19,65mm. kuppi päältä 30,2 ja tuo ristikon leveys 92mm. Tossa kuva tosta rakennussarjasta. Pyydän tuhannesti anteeksi hutilointiani. Toi perä joukki ja henkselit on MW ja putki 2,4 mm seinällä 3in saumatonta moly putkea muut osat Strangen. Noi laatikon ja perän joukit on ympäri koneistettuja ja lämpökäsiteltyjä, josta varmaan johtuu tuo rasvainen hintakin. Nyt vielä kun sais ton 1310 ja 1330 tapin mitat jostain, niin pääsee vertaileen. Ainakin tapin juuri on porrastettu tosta tiivisteen kohdalta runkoon, jolloin ristikon heikoimman kohdan rasitusjännitykset jää pienemmiksi ja tapin taivutuslujuus kasvaa. T Kaara.
Ihan vaan ajatuksena, että kannattaa tuokin tarkastaa, ettei tule kasaamisvaiheessa yllätyksenä.