Sivu 14/15
Lähetetty: 06 Marras 2006, 21:32
Kirjoittaja Mussemaan
janne260 kirjoitti:Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.
Miesraukalla jäänyt korva kiinni venakopan väliin! Apuva!

Kone kuljetuskunnossa:
Ja pojat "siellä jossain"
Kuvassa konehuoneen "scooppi" -tuo riittäis varmaan jo Fastbackillekin
"S-boats were configured with three diesel engines driving three prop shafts. Specially developed MAN and Daimler Benz engines were fitted in the early S-boats. Although equal in horsepower, the in-line MAN motors tended to produce excessive vibration, and had a high center of gravity. This led to breakdowns and unacceptable stresses on the boats' light motor mounts. In 1938 the Naval staff decided upon the reliable 20 Cylinder 2000hp MB501 V-engine as the standard S-boat powerplant. The MB501 proved highly dependable and a versatile basis for later improvements such as the addition of superchargers. The final versions of the MB501 could propel the 100 ton boat to speeds of 43.8 knots."
Lähde:
http://www.prinzeugen.com/SchnellEngine.htm
Lähetetty: 06 Marras 2006, 22:58
Kirjoittaja janne260
Mussemaan kirjoitti:
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.
Joo kyllähän se on ihka aito ja h*tin hätäinen torpedovene: 43,8 solmua eli tutummin 81,12 km/h, mukava vauhti veden päällä.
2 torpedoa eteen ja 2 taakse valmiudessa. Luultavasti 8 kpl lisää matkassa.
Lähetetty: 07 Marras 2006, 09:28
Kirjoittaja Ahti
No mutta kuningasmoottorihan se siinä, OM606!
Lähetetty: 07 Marras 2006, 09:31
Kirjoittaja Ahti
Mussemaan kirjoitti:janne260 kirjoitti:Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.
Miesraukalla jäänyt korva kiinni venakopan väliin! Apuva!

Kone kuljetuskunnossa:
Ja pojat "siellä jossain"
Kuvassa konehuoneen "scooppi" -tuo riittäis varmaan jo Fastbackillekin
"S-boats were configured with three diesel engines driving three prop shafts. Specially developed MAN and Daimler Benz engines were fitted in the early S-boats. Although equal in horsepower, the in-line MAN motors tended to produce excessive vibration, and had a high center of gravity. This led to breakdowns and unacceptable stresses on the boats' light motor mounts. In 1938 the Naval staff decided upon the reliable 20 Cylinder 2000hp MB501 V-engine as the standard S-boat powerplant. The MB501 proved highly dependable and a versatile basis for later improvements such as the addition of superchargers. The final versions of the MB501 could propel the 100 ton boat to speeds of 43.8 knots."
Lähde:
http://www.prinzeugen.com/SchnellEngine.htm
Sehr schön und schnell.
Äänet saattaa olla myös melko miehekkäät.
Lähetetty: 07 Marras 2006, 10:09
Kirjoittaja Fastback
Mussemaan kirjoitti:Fastback kirjoitti:Niin kertoo.

Äläs nyt FB!

Pitääkö sulle soittaa

Kiitos Mussemaan huolenpidosta

Tää on vaan niin päin, että jollekin muulle olisi pitänyt tilata ambulanke pakkopaidan kanssa jo aikapäiviä...
Lähetetty: 08 Marras 2006, 08:07
Kirjoittaja veekoo
Tolla kelpais jo vesihiihtaa - oikein porukalla.

Tulee ihan mieleen keskustelu veneen hankinnasta mokille veljen kanssa. Se oli vahan ihmeissaan, kun kysyin, etta kummalla hommataan 302 vai 351..

Se meinas jotain soutuvenetta tms busteria...
Minkahanlaiseen vekottimeen tollasen nopean venedieselin saisi pultattua..?

Moottoriperakarry mustiin ja pera 180 astetta ympari?

Lähetetty: 08 Marras 2006, 09:13
Kirjoittaja Mexico65
Tässä yksi kesäinen harrastusmahdollisuus.
Puufiskari
Tästäkin voisi sanoa, että jolla on karannut käsistä.
Aiheeseen liittyen.
Moottori:
6-cylinterinen YANMAR-turbodiesel, 440 hv (2006 suurempi 480 hv)
Nopeus:
Uskomaton vauhti puufiskarilta, yli 40 solmua matkustajineen (maks. 7 matkustajaa).
Aika hyvin 1958 malliselta Pellingin puuveneeltä!
Tuo ensimmäinen video pätkä rupesi hymyilyttämään.
http://www.friddemartin.net/fanny/videofi.html
Lähetetty: 08 Marras 2006, 10:07
Kirjoittaja Make67
Kun on merellä töissä, väkisinkin alkoi toi eka pätkä hekotuttamaan...

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 10:35
Kirjoittaja Ahti
Luin juuri yhdestä mp-lehdestä että Saksassa (missäpä muuallakaan) valmistetaan 180hv 3-syl. TURBODIESEL- moottorilla varustettua moottoripyörää. Nakupyörä ja merkki oli jotain Nenander tms. Saattaa olla aika väännökäs laite.
OT: Tänään pääsee MP-messuille kuolaamaan

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 12:15
Kirjoittaja TomiKoo
Ahti kirjoitti:Tänään pääsee MP-messuille kuolaamaan

Enää vajaa 6 tuntia!! Ja huomenna uudestaan, oikein virka-aikaan!
Lähetetty: 01 Helmi 2007, 15:13
Kirjoittaja Sulkava
MP näyttely -- eilen Kopteri lehteä selatessa tuli jo mopoilu kuumetta
siihen auttaa kuumetta nostavasti MP-NÄYTTELYYN KIRMAAMINEN

onhan kohta jo kesä .....
Lähetetty: 01 Helmi 2007, 19:15
Kirjoittaja Aku_81
Ahti kirjoitti:Luin juuri yhdestä mp-lehdestä että Saksassa (missäpä muuallakaan) valmistetaan 180hv 3-syl. TURBODIESEL- moottorilla varustettua moottoripyörää. Nakupyörä ja merkki oli jotain Nenander tms. Saattaa olla aika väännökäs laite.
OT: Tänään pääsee MP-messuille kuolaamaan

Ja ranskalaiset teki 80-luvulla jo dieseli moottoripyöriä, merkki ei muistu mieleen, matkapyörä ja paino ku goldwingi johtuen painavasta dieselmoottorista. Tietty on intian royal enfielddejäkin tehty dieselkoneella, joten ei mp-maailmassakaan dieselvekotin ole uutta.
Re: Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved
Lähetetty: 09 Syys 2008, 17:28
Kirjoittaja Fastback
Kuva 2008 Drag weekiltä... voi yrjö

Re: Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved
Lähetetty: 09 Syys 2008, 17:54
Kirjoittaja janne260
Fastback kirjoitti:Kuva 2008 Drag weekiltä... voi yrjö
Saiskos lisätietoja?
Re: Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved
Lähetetty: 09 Syys 2008, 18:40
Kirjoittaja Fastback
Janne, eikös sulla ole rempattu 260 cid joten miksi lisätietoja kaipaat

Hot Rod Magazinen Drag Week on tapahtuma jossa ajetaan siirtymätaipaleet itse autolla ja kisataan viitenä päivänä eri kiihdytysradoilla. Kuvan haisuliinista ei ole vielä tihkunut tietoa juurikaan ja oikeastaan tätä enempää halua tietääkään. Halusin vaan näyttää ilman pilaajan "päästökauppa ekoauton"... Muutamia kuvia tosin löytyy jo:
