Vaikutti vahvasti, että 500hp tulee noilla kansilla vaparista kunhan muut jutut on reilassa. En siis mittaillut niitä lainkaan, vaan arvioin tehontuottoa kohtuullisella kokemuksella
Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Ok. Justiin äskettäin tekasin yhdet E Street pipot ja yllätys oli paketista otettaessa, että niissä oli 1,9" imulätty. Näytti suht vahvoilta ja fiksuilta sen puolesta. Pakonen oli 1,6" ja kävin molemmat puolet läpi poistaen virheitä ja lopuksi ohjaimen sovitukset+huolelliset venttiilityöt, sekä tasonoikaisut.
Vaikutti vahvasti, että 500hp tulee noilla kansilla vaparista kunhan muut jutut on reilassa. En siis mittaillut niitä lainkaan, vaan arvioin tehontuottoa kohtuullisella kokemuksella
Vaikutti vahvasti, että 500hp tulee noilla kansilla vaparista kunhan muut jutut on reilassa. En siis mittaillut niitä lainkaan, vaan arvioin tehontuottoa kohtuullisella kokemuksella
Anti -Histamiini 65
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Total Engine Airflow specializes in CNC-PORTED cylinder heads, custom cylinder head assemblies, and support components for GM, Ford, Mopar and many other makes for street/strip, competition, and racing applications.kaara91 kirjoitti: ↑01 Elo 2019, 20:30 Kannet on paketissa ja ilmeisesti täältä ostettu.
https://www.totalengineairflow.com/prod ... der-heads/
Niin ja kannethan on TSF 250 high port- customit.
Mikäli nämä kanne on ostettu TEA:lta (https://www.totalengineairflow.com) niin ne ovat saaneet jo jonkinlaisen jälkikäsittelyn alkuperäisen tehtaan versioihin nähden. Tuon saman käsitellyn voi teettää myös Suomessa osaavien kansitöiden osaajilla.
Onhan nähty aiemmin, että tietyt muutokset tehtaan jäljiltä korjattuna antaa hieman erilaisia virtauslukemia.
Esim. nuo minun TFS 185cc kansien korjaukset. (aiemmin tällä palstalla)
Hienot lukemat joka tapauksessa noista TFS 250cc kansista.
Imusarja ja siihen jatkoksi tulevat lisäkkeet onkin siten haaste, ettei kovin paljon hukata jo saavutettuja virtausarvoja.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Imariksi 4500 dominaattori super victor. Ei ole paljon muita vaihtoehtoja jos ei haluta kuristaa. Hieno motti tulossa. Toploader pitää olla kunnossa, kytkimen pitää vähän luistaa, ja takaripustus pitää tehdä uusiksi. Rengastuksesti leveetä katusliksiä, muuten ei auto etene.
Komponentit kuulostaa lupaavilta. Alakerran koneistukset kannattaa tarkastaa, että on pytyt stressilevyillä pyöreät.
Komponentit kuulostaa lupaavilta. Alakerran koneistukset kannattaa tarkastaa, että on pytyt stressilevyillä pyöreät.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
https://www.edelbrock.com/victor-gildde ... -2828.html
Tässä on dominaattorille sopiva imusarja. Ylempi 4150 laipalla... (Ja rahayksikkö Aussi taala)
Tässä on dominaattorille sopiva imusarja. Ylempi 4150 laipalla... (Ja rahayksikkö Aussi taala)
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Hola. Lainaan topiccia: Jos laitan pikkupalotilaiset 289 kannet 302 lohkoon niin kannattaako noihin kansiin porata myös noi reiät. Tässä tapauksessa ainakin lohkossa on kanava siinä missä kohtaa kannessa ei ole.
kaara91 kirjoitti: ↑16 Kesä 2013, 19:21 Samaa olen ihmetellyt Ford racing lohkon kanssa, jossa on X poratut kanavat pyttyjen välissä. Ainakin TFS 185 CNC kansista puuttuu toiselta puolelta vastaavat reiät. Porasin 20 asteen kulmassa vastaavat reiät kanteen, jolloin toisen X kanavan kautta virtaa myös vesi kanteen. Kannentiivistehän muodostaa kuristuksen lohkosta tulevalle vedelle ja tällöin reikien paikalla ja koolla saadaan muuteltua virtauksia lohkon ja kannen eri osissa.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Kävin tarkistamassa. Mun lohkossa vesikanavat on kuten tossa keskimmäisessä. Tämä laahurinokalla oleva lohko.
Noi 289 kannet vesikanavien osalta on enemmän tuon alimman kuvan mukaiset.
Noi 289 kannet vesikanavien osalta on enemmän tuon alimman kuvan mukaiset.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Tulikohan kuva. Siinä rengastettu reikä jolle ei kansissa reikää ole. Kansia en jaksanut kaivaa kyynärkepein esiin. Ns banaaniaukolle on reikä lohkossa
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Noista virtauksista vielä. Kansien ei tarvitse esim. 500hp tehoon virrata imusarjan+kaasuttimen kanssa kuin 450hp, mikäli kanavassa riittää kokoa, toki myös sitten pakosarjojen jne. täytyy toimia oikein. Tämä nähty niin monesti vajaapyttyisissä. Parhaat 2 vent. antaneet tehoa 15% yli kannen virtauksen kaikilla hilppeillä. Ja vieläpä niin, että kanava on tullut täyteen ennenkuin max nostoa edes saavutettu.
Kuitenkin sen vauhdin tulee hiljentyä riittävästi kanavassa, että seos ehtii kääntymään oikeaan suuntaan. Muuten tulee takkiin lopputuloksessa roimasti.
Ja jostain syystä tuo oma Superflown penkki näyttää valmiisiin, tai itsetehtyihin penkkeihin (oikein kalibroituihin) verraten 8-16% vähemmän. Mitähän pitäsi uskoa... Kun näitä rakkineita tulee laskekeskeltua tehonkaavalla tuloksista, sekä syöteltyä toteutuneita arvoja exeliin, joka laskee tehollisen keskipaineen, niin en ole ainakaan tässä vaiheessa vielä pystynyt kumoamaan fysiikanlakeja
. Mutta onhan meillä joitakin kilparyhmiä tässä maassa, josta löytyvät ne kaikkein osaavimmat kaverit, ainakin jos haluaa uskoa satuja 
Kuitenkin sen vauhdin tulee hiljentyä riittävästi kanavassa, että seos ehtii kääntymään oikeaan suuntaan. Muuten tulee takkiin lopputuloksessa roimasti.
Ja jostain syystä tuo oma Superflown penkki näyttää valmiisiin, tai itsetehtyihin penkkeihin (oikein kalibroituihin) verraten 8-16% vähemmän. Mitähän pitäsi uskoa... Kun näitä rakkineita tulee laskekeskeltua tehonkaavalla tuloksista, sekä syöteltyä toteutuneita arvoja exeliin, joka laskee tehollisen keskipaineen, niin en ole ainakaan tässä vaiheessa vielä pystynyt kumoamaan fysiikanlakeja
Anti -Histamiini 65
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 679
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Ei oo kyllä hinnalla pilattu, eikös nuo ollu Kiinalaista alkuperää? Kotikairaajalle ja asiansa osaavalle ihan passelit. Itekki vähä miettiny kansien vaihtoa omaan '66:seen mutta taitaa olla turhaa hifistelyä vaihtaa 2000-luvun alun Edel RPM kannet AFR 185:siin... Mun käytöllä noi RPM:t kestää ja riittää maailman tappiin asti (tai kunnes vihervassarit kieltävät polttomoottoriautot) 
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Ei kannata vaihtaa Edelbrock RPM kansia AFR 185 kansiin. Edelbrockit kun joskus vaatii huoltoa niin pienellä parantelulla saa vastaaman AFR kansia.
Toisaalta noilla Edelbrock kansilla tuollaisenaankin pystyy saamaan 500hp koneen, sen verran ainakin kannet virtaa.
http://www.edelbrockspeedshop.com/Edelb ... s/2011.htm
Toisaalta noilla Edelbrock kansilla tuollaisenaankin pystyy saamaan 500hp koneen, sen verran ainakin kannet virtaa.
http://www.edelbrockspeedshop.com/Edelb ... s/2011.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Muistutettakoon tässä vaiheessa että ns”speedmaster” on aivan sama firma kuin ProComp, eli kopio kamaa Kiinasta. Itselläkin oli joskus procompin alukannet, vähän siistittyinä taisi olla aika lähellä siistittyjä vako rautakansia suorituskyky. Toimivat kyllä ok.
Firma jättänyt tuon procomp nimen käytön pois lukuisten pikeusjuttujen/ kuluttaja valitusten johdosta. Speedmaster nimellä ovat samaa kopio kamaa tuottaneet jo aiemmin... Tuo kannen kuvakin on mielestäni sama kun ProCompin ilmoituksessa aikanaan...
Firma jättänyt tuon procomp nimen käytön pois lukuisten pikeusjuttujen/ kuluttaja valitusten johdosta. Speedmaster nimellä ovat samaa kopio kamaa tuottaneet jo aiemmin... Tuo kannen kuvakin on mielestäni sama kun ProCompin ilmoituksessa aikanaan...
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Tuolta voi myös tarkastella sylinterin kansien virtauksia, melko kattava luettelo. Hyvänä asiana se, että on monien eri tahojen mittauksia sekä suoraan laatikosta, että eri portauksien tuloksia.
http://users.erols.com/srweiss/tablehdc.htm#Ford
Tuossa leikattu kuva ko. sivulta.
http://users.erols.com/srweiss/tablehdc.htm#Ford
Tuossa leikattu kuva ko. sivulta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Here are the numbers you gave me for box-r with lower ported for TFS 205 CNC heads (1262R gasket).
Runners 1-8: 317 332 313 333 319 331 326 326
Average: 325
Muidenkin tietojen pohjalta Box-R virtaus arvot ovat hieman yli 300 cfm / kanava.
Mutta jos kansi pistää hantiin niin vaikea on saavuttaa korkeita lukuja, lisäksi pitäisi vielä laitta koko imuputkisto helyineen jatkoksi. Niin kuin teimme tuon minun Box-R sarjan kanssa, tosin kansi virtasi parhaimmillaan noin 310 cfm.
Tosin paljon vaikutta minkälaisella paineella ilmaa imusarjaan laitetaan.
Vaparina on aika vaikea saavuttaa imusarjan todellista potentiaalia mutta 100 hp/l onnistuu.
Eli pienellä ylipaineella noin 150 hp/l pitäisi onnistua.
Nämä ilman suurempia imusarja muutoksia.
Runners 1-8: 317 332 313 333 319 331 326 326
Average: 325
Muidenkin tietojen pohjalta Box-R virtaus arvot ovat hieman yli 300 cfm / kanava.
Mutta jos kansi pistää hantiin niin vaikea on saavuttaa korkeita lukuja, lisäksi pitäisi vielä laitta koko imuputkisto helyineen jatkoksi. Niin kuin teimme tuon minun Box-R sarjan kanssa, tosin kansi virtasi parhaimmillaan noin 310 cfm.
Tosin paljon vaikutta minkälaisella paineella ilmaa imusarjaan laitetaan.
Vaparina on aika vaikea saavuttaa imusarjan todellista potentiaalia mutta 100 hp/l onnistuu.
Eli pienellä ylipaineella noin 150 hp/l pitäisi onnistua.
Nämä ilman suurempia imusarja muutoksia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Ei kai tuo kovin vaikea olisi tehdä / teettää ns. täydellinen imusarja.
Vähän piirtely ja kone käyntiin. Näitä tehdään ihan täällä Suomessakin, ei tarvitse kaukaa hakea. V8 tosin 4 reikää enemmän mutta varmaa sekin onnistuu.
Tuossa kuvassa yksi esimerkki tuollaisesta vapari imusarjasta joka on todettu toimivaksi, tämä suunniteltu ja tehty Suomessa.
Vähän piirtely ja kone käyntiin. Näitä tehdään ihan täällä Suomessakin, ei tarvitse kaukaa hakea. V8 tosin 4 reikää enemmän mutta varmaa sekin onnistuu.
Tuossa kuvassa yksi esimerkki tuollaisesta vapari imusarjasta joka on todettu toimivaksi, tämä suunniteltu ja tehty Suomessa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.