Sivu 11/15

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 10:28
Kirjoittaja Ahti
TomiKoo kirjoitti:Hyvä Aku, lissee löylyä!!! :wink:

Tomi

PS: Parhaat tiisselit tulee muuten sitten jenkeistä! Ja kerrankin olen Tepon kanssa samaa mieltä, rivikutonen se olla pitää... :twisted:
Kaivinkoneen moottori :roll:
On vähän iso ja painava laitettavaksi henkilöautoon ja on niissäkin heikot paikkansa.

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 10:58
Kirjoittaja Tapsa
Kakstahti tiisseli vasta mylly onkin , korskeet soundit
kaverilla oli GMC General rekkanuppi ja toinen varaosina...
poistu sen verran rivakasti että pikkukinnerit olivat jaloissa, sekin "ruuvattu"
olin vieressä kun motti pääti oksentaa , tuli valoa lohkosta
kävi vielä mutta pysäytettin ja kaveri rupes vaihtaan "sulaketta"
hiabilla.. V-8 = 14litraa
se aito Detroit Diesel :wink:

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 11:36
Kirjoittaja janne260
Arto65FB kirjoitti:
Ei tätä lopeteta. Lisää syöttöä vaan. Mäpä oon ajannut 780 hv/3090 Nm kiisseliä eikä ajo-omituisuuksista tarvinnut välittää, ajo läpi vaan.

EDIT: nii ja se oli V8.
Oliko kenties puolustusvoimain laite?

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 13:09
Kirjoittaja Ahti
T54:ssä jolla tuli inttiaikoina kiikuttua oli V12, tehoja muistaakseni 550hv.
Yks melkeen ajamaton hajosi mettään kun koneesta meni laakeri(?)
Niistä tuli tosiaan vähän voimasavuja, mukava polkasta jonkun marssijan kohdalla hanaa oli meinaan kavereilla naamat mustana :lol:

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 13:15
Kirjoittaja Arto65FB
janne260 kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
Ei tätä lopeteta. Lisää syöttöä vaan. Mäpä oon ajannut 780 hv/3090 Nm kiisseliä eikä ajo-omituisuuksista tarvinnut välittää, ajo läpi vaan.

EDIT: nii ja se oli V8.
Oliko kenties puolustusvoimain laite?
Niinpä, muttei mulla siihen kyllä korttia ollut. Jouduin tyytymään sellaiseen 19L suoran kutosen kyytiin. Toinen klubilainen pääsi puikottamaan BMP-1 (peräti V6), jolle hävittiin kuivalla, mutta vedessä ne jäi kun kellumaan.

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 17:32
Kirjoittaja 200cid
mua ihmetyttää tämä itku kurkussa inttäminen: kyllä diesel kulkee.. :bla: kyllä sen nyt jokanen tietää että kulkee. tarpeeks ahtoja niin saa vaikka puu-liiterin kulkemaan . <--piste :idea: kaikki ajakoon millä tykkää mutta näyttää siltä että jotkut saavat rauhan sielulleen vasta kun jokainen sanoo "diesel-mersu on kovin auto ikinä".... :wc: ja jos joku sanoo eriävän mielipiteen otetaan se lukemani perusteella henk. koht. hyökkäyksenä... :jeejee:

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 19:04
Kirjoittaja petska
Onhan joku 200d melkein ikiliikkuja.. jos vaan löytyy öljyä koneeseen ja polttoaineetta tankkiin..... :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 09 Heinä 2006, 01:41
Kirjoittaja Aku_81
200cid kirjoitti: tarpeeks ahtoja niin saa vaikka puu-liiterin kulkemaan . <--piste :
Niin, ahtoja kun on tarpeeksi niin pentsiiniä polttovasta puoltoistalitraisesta työntötankokoneesta saadaan sen verran tehoja irti että varttimaililla mennään alta 11,4sek loppunopeus 197, eikä ole kone voortista tai mesestä vaan finni datsunista, siinä on vielä mesemiehille haastetta kun vanhat datsunit painaa vielä ohi ja pienemmillä bensakoneilla

mootorien ärinää

Lähetetty: 09 Heinä 2006, 10:14
Kirjoittaja Sulkava
lisää löylyä aiheen vierestä-- mulla on tuolla tallissa useitakin 10 ccm3 lennokkimioottoreita joista lähtee virityspilillä yli 2 heppaa .... litrateho on aika kohdallaan :shock:

joo jos joku tykkää istua MB diisselissä niin ok.... mulla oli merssu 12 kk ja sit sain sen onnex pois vaihdettuu ku ei löytyny sellasta sopivaa

nahkaista " minä ole virallinen Merseedes Pentsi Mäc Laren MIes ja mulla on kotona oma Mese "...
- lipplakkia ..
siis katu- uskottavutta ei saanut kasaan ollenkaan :roll:
nyt kun kesällä ruisaillaan kupla volkareilla on päässä AITO 60- luvun oranssi lippis; "VW AUTO" ja meno maistuu

valoissa saa kepittää ihan tosissan et saa 25 hp koneen ja EI synkkalaatikon totteleen silleen et ehtii yli ennen punaista valoa --- vaihtovalo on siinä liikennevalotolpassa..

Vielä EI ole Kukaan edes yrittnyt haastaa kisaamaan ????valoissa -- taitta jo woimaaa uhkuva ulkomuoto pelottaa.


ei vaan mukavaa ja kiinnostavaa on lukea mitä kaikkea Mersu diisseleistä on saatu virittämällä aikaan -- ihan piristävää vaihtelua 8) jatkakaa vaan :!:

Lähetetty: 09 Heinä 2006, 14:41
Kirjoittaja petska
Aku_81 kirjoitti:
200cid kirjoitti: tarpeeks ahtoja niin saa vaikka puu-liiterin kulkemaan . <--piste :
Niin, ahtoja kun on tarpeeksi niin pentsiiniä polttovasta puoltoistalitraisesta työntötankokoneesta saadaan sen verran tehoja irti että varttimaililla mennään alta 11,4sek loppunopeus 197, eikä ole kone voortista tai mesestä vaan finni datsunista, siinä on vielä mesemiehille haastetta kun vanhat datsunit painaa vielä ohi ja pienemmillä bensakoneilla

No kylän nopein datsuni onkin finni datsuni ja sattumalta on 300 turbodieseli mersun orkkis turbolla....ja ei sx miehet pärjää :lol: :lol: :lol: ja perä on foortin isoatlas....ja loota kuulemma nyt rikki... :lol: jotain 300hp pyöriltä..... :lol:

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 11:37
Kirjoittaja Fastback
Teetettiin kaverin kanssa vuosi sitten tarroja joissa on kestotähti ja teksti: "suurin este suomalaiselle f1 mestaruudelle". Tähän päivään asti on pitänyt paikkansa.

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 09:53
Kirjoittaja Mussemaan
BPP:n dynoreissulla sai pari palstalaista kyytiä VW caddy 1.6TD savunlevittimellä -lystiä oli ainakin mulla ratissa. Oikein varsinainen ruoste-sleeper, ja roudariteipitykset farmikatteessa lisäävät vielä sleeper-henkeä.

Siinä väkisinkin menee suupielet korviin kun ahto nousee 3:een bariin, valtaisan vihellyksen, rätinän ja paukkeen säestämänä.
kun autoa "vähän" :spank: ja katsoo peruutuspeilistä niin näkyy vain mustaa, mutta ei se tunnelmaa haittaa. Pääasia että maisema vaihtuu :hahalol:
Aku_81 kirjoitti:
200cid kirjoitti: tarpeeks ahtoja niin saa vaikka puu-liiterin kulkemaan . <--piste :
siinä on vielä mesemiehille haastetta kun vanhat datsunit painaa vielä ohi ja pienemmillä bensakoneilla
Arveletko että finndatsunia pystyy käyttämään vielä normaalina ympärivuotisena käyttiksenä 7-8l/100km normaaliajon kulutuksella sen jälkeen kun alkuperäiset tehot yli triplataan tai jopa nelinkertaistetaan ilman minkäänlaisia parannuksia tai muutoksia koneen sisuskaluihin?

Moottoreista en juuri ymmärrä, mutta toivoisin että muissakin autoissa olisi yhtä lujia vakiokoneita. Sama sitten onko bensa vai diesel.
yllämainittu vaan on käytännössä mahdoton yhtälö bensakoneiden kanssa. Ainakin mun tietääkseni.

En tässä mitään käännytystyötä ole tekemässä, mulle sinällään on yksi ja sama mitä kukin uskoo tai mistä tykkää.
Mutta miettikääpä hetkinen huviksenne ihan moottoriteknisenä visailuna sellaista asiaa että vanhan taksi-loson kalkattavasta kieselistä otetaan päivittäiseen käyttöautoon vääntöä ulos orggisosilla enemmän kuin on uudessa MB SLK McLarenissa. Ja se sentään on kompressoriahdettu 5.4 -litrainen moniventtiili V8 sekin. Kaikilla nykypäivän mausteilla.

Toisena esimerkkinä samalta valmistajalta uusi 55 AMG mallisto joita ei niitäkään ihan nuhapumppuina pidetä: 367HP/510Nm vastaan "kylänpoikien" nokiloso-mannelavetti: 430HP/+800Nm -vakioilla koneen sisukaluilla tottakai -mitä noita osia turhaan vaihtelemaan kun hyvin pelaa alkuperäisilläkin.
AMG vaan hörppää soppaa huomattavasti enemmän, joten sietääkin ihmetellä että onko se moottoreiden kehitys oikeasti niin mullistavaa viime aikoina ollutkaan.

En yhtään ihmettelisi jos huhu Mersun inssien vierailusta Herleveiden kotona olisi totta. kuulemma olivat käyneet ihmettelemässä oikeen saksasta asti 540HP 300TD meseä -sekin käyttis tottakai eikä mikään sunnuntaikilpuri.

Summa Summaarum ,
-ei mersun kiisseli-kutosta tarvi alkaa palvomaan, suorittaamaan sille uhrimenoja tai rakentamaan temppeleitä.
Mutta todella poikkeuksellinen kone se kestävyytensä ja potentiaalinsa puolesta silti on.
Jopa Fastbackin (tietty perustellustikin) hehkuttamat isolohkot(kin) kyllä kalpenevat: Jos vaikkapa 428CJ koneen kylkeen pätkäisee ison turbon ja antaa sille soppaa+painetta niin paljon että liikutaan jossain 1200HP-1400HP konetehon tuntumassa, niin kyllä taitaa jäädä talviajot/päivittäiset kauppareissut ajamatta.

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 10:39
Kirjoittaja janne260
Voisitkos Mussemaan kertoa ne caddyn dynoluvut, kun olivat aika mielenkiintoiset, mutta päässeet katoamaan päästä.

Herlevithän näytti muuten aika vankkaa dieselosaamista siellä raviradalla, savua tuli kuin vanhanajan höyryveturista ja valtra kyllä vei suorastaan väkivalloin sitä jarrurekeä. Miehekästä hommaa.

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 10:49
Kirjoittaja Mussemaan
Jossain vaiheessa oli ainakin 260HP pyörältä, mutta sen jälkeen on kokeiltu ja tehty yhtä sun toista. Kuten metanolia, N2O:ta ja vettä.
Vissiin paineetkin on noussut hiukkasen.

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 14:36
Kirjoittaja Fastback
Sen vähäisen ymmärryksen pohjalta mitä minulla on moottoreista, niin pitää kyllä ihastella mersujen vakio alakertojen mitoitusta – ei ihme että moisilla nokilekoilla ajetaan + miljuuna kilometriä. Eivätkä ne alustatkaan ole ihan pöllöjä vakioautoiksi. Typerähän germaani-insinööri olisi ollut jos olisi suunnitellut paskan alustan.

Mitä tulee 1200 hv moottorin käyttöluonteeseen, niin eiköhän se ole tottumus kysymyksiä :wink: 1200 hv asettaa melkoiset vaatimukset myös voimansiirrolle, korille ja alustalle - ei toimi enää vakiokalusto ei jenkissä ei niin missään muussakaan. Mun mielestä tuollainen vapaastihengittävä n. 500 hv on täysin ajettava vaikka vuoden ympäri. Saahan siitä dieselistäkin ottaa 1200-1400 hv katukäyttöön ja ajaa sillä vuoden ympäri jos pystyy.

Mitä tulee Ahdin kommenttiin ”isolohkolintan” ajettavuudesta, niin Futuragen autolla kun körmytettiin menemään useita +200 km/h repäisyjä suljetulla alueella, niin vakio 36 vuotta vanha Drag-Pak alusta toimi todella hienosti niin suorilla kuin mutkissa. Ei vedellyt eikä tempoillut ja yksi kaista riitti mainiosti. Alusta on todellakin originaali kaikesta päätellen aina iskareita myöden ja KYLLÄ, alustassa on väljää vuosien varrelta! Std. drag-pak optioon verrattuna autossa oli 17” rengastus. En uskalla edes kuvitella miten hyvä alusta olisi ollut jos se olisi ollut täydessä tikissä esim. Konin iskareilla. Kaverin ’61 Galaxie on erittäin vakaa ajettava n. 240 km/h tuntinopeuksissa. Iso auto yhditettynä hyvään alustaan on hyvä ajaa, vertaa esim. pienikoppaiseen Mustangiin tms. compact&poni autoihin jotka ovat lähestulkoot hirveitä kun nopeus lähenee 200 km/h. Ehkä se mannelavettikin 36 vuoden iässä ja + 3 miljoonaa kilometriä ajetulla alkuperäisellä alustalla alkaa olemaan vaarallinen ajettava??