Sivu 2/2
Lähetetty: 23 Joulu 2004, 12:58
Kirjoittaja PeteP
HUH! hevosvoimanälkäistä porukkaa

oispa vaan makee päästä edes kyytiin kunnon voimapatajenkkiin (isolohkon) tai no oonhän mä ollu, ihan pienenä poikana,mut siitä taas ei hirveesti muista
Kalliita on padat, 7600e aika huima summa, totta kyllä rakentaminenkin maksaa jos vastaavaa tekee + sitten voimansiirron päivittäminen kestämään kuritusta. Itse ajattelen näin, että jos joskus tulee tarve isompaan mottiin, niin silloin meikän musti vaihtuu tuoreempaan.
Lähetetty: 23 Joulu 2004, 13:04
Kirjoittaja Ahti
Toi 7600 on halpa uudesta 625 hv koneesta. 347 tekemiseen uppoaa n. 5000 ja tehot alkaa vaan 4:llä

eli siitä voi laskea hv/euro hintoja.
Kevyttä metallia
Lähetetty: 23 Joulu 2004, 22:27
Kirjoittaja ROKI
Mitähän tuollanen alu 302 mahtais kustantaa

Lähetetty: 23 Joulu 2004, 23:52
Kirjoittaja MONTTU
Miksi heitin tämän topicin?
Päätin panostaa 302 lohkoon. Ruutia tulee, se on varma. Tallissa on nyt laatu palikkaa laatikko tolkulla. Rahaa on mennyt pelkästään osiin n. 3500€, koneistukset päälle. Pata säädetään irtonaisena Sämpyn jarrussa.
Loppuhinta on yli 4500€. Itkettää hinta. Kun lähtee tälle tielle 302 pikkulohkolla menee moni asia vaihtoon tavallaan turhaan. Osien pitää olla hyviä 6000 ylittävien kierroslukujen takia ( tällä en tarkoita max kierroslukua vaan todellisia tehokierroksia ).
Moottori kevenee pelkästään alumiiniosien takia 38 kiloa.
Toisaalta kivalta tuntuu se että kun asioi pro äijien kanssa niin kaikki heittäytyvät vakavaksi kun kuulevat palikka listan ja viesti on sama: Pidä nyt ihmeessä huolta siitä että kytkin, kardaani, akseli ja kori kestävät leikin. Kukaan ei ole ihmetellyt tuleeko ruutia vai ei vaan todennut että jos ei ole tarkkana niin kaikki hajoaa ympäriltä.
Lähetetty: 24 Joulu 2004, 08:34
Kirjoittaja Tapsa
NO Joo....
Vanha viidakon sanalaskuhan menee? Speed Cost How Fast
You Wanna Go ?
5-10 G menee AINA kun rakentaa vähänkin tehokkaamman paketin
mutta palataakseni tän topicin alku lähteille
pikkulohko on pikkulohko vaikka kuinka sitä stroukkaa
ja isolohko on isolohko vaikka olis kuinka laiska tahansa
ja molemmissa moottori tyypeissä on omat hyveet ja paheet
ja en enempää komentoi asiaa koska molemmille löytyy
omat kannatajat ja käyttökohteet

Lähetetty: 25 Joulu 2004, 21:17
Kirjoittaja Fastback
Tapsa kirjoitti: pikkulohko on pikkulohko vaikka kuinka sitä stroukkaa
ja isolohko on isolohko vaikka olis kuinka laiska tahansa
Tasa-arvon nimissä jatkan lausetta; Isolohko on isolohko vaikka kuinka de-stroukkaisi ja pikkulohko on pikkulohko vaikka olisi kuinka laiska.
Topicin aloitus ja äskeinen jatkoperustelu ovat hyvää luettavaa ja antavat varmasti ajattelun aihetta useille vauhdinnälkäiselle. Em. osin kasattu 347 kuulostaa oikein hauskalta ja '64 1/2 - '66 kopassa varmasti hyvä ratkaisu. Alumiinipikkulohko on turhuuden huipennus (IMO ellei sitten tosi rase vehje), miksi köykäisen moottorin pitää olla vielä pari kiloa köykäisempi? Rahan tuhlausta. Motorsportin R-lohkon ympärille voi kasata melkoisen pannun ja halvemmalla. Karrikoidusti sanottuna 302 alsalohkon hinnalla 351 R shortblock. Isolohkon kannalta ajetultana alulohko lähentää isolohkon lähelle ellei jopa alle (?) pikkulohkon painon, mutta kallis hankinta sekin on.
Kyllä kutiteltu pikkulohko on hieno peli, myönnetään, mutta moniko tunnustaa voimaan turtuvan? "HEP" täällä yksi. Siitä 400 hv pikkulohkosta lisävoiman hakeminen on vaikeampaa kun lähes vakiosta 400 hv isolohkosta. Isolohkosta 400 hv syntyy lähes vakio osilla, 500 hv on tekijälle helppo homma - ilman eksoottisia kisaosia tai alukansia. Alukannet ovat kyllä kannatettava ostos, vähän painoa pois ja lähes poikkauksetta hyvät kannet hiperffiä ajatellen. Esim. portatut D1VE kannet (429-460 '71 vakiokannet) portattuina riittävät yli 700 hv tehoihin - järkevääkö? Hyvät alukannet tulevat tod. näk. edullisimmiksi.
Omaan '65 hoppaan ei tule ikinä isolohkoa, 302 johdannainen 331 tai joku 351 johdannainen olisi sellaiset "normaali" vaihtoehdot. Modular DOHC tai triton 5,4 olisivat sitten jotain erilaisempaa, frpp:n Cammer 5,0 olisi hieno peli, tehoa kyllä mutta väännön puutetta
