ISOLOHKO ?
ISOLOHKO ?
Tuli itse hommattua early musse 302 johon korkeintaan 351 menee kenkälusikalla.
Virittäminen on kallista, tuli todettua ( 347cid 350-400hp moottori 4500€ ). Early on kevyt, rekisteriotteessa lukee 1310Kg, voorti ilmoittaa 1260Kg. Moottorikin keveni pelkillä alumiiniosilla 38 kiloa.
Olisiko pitänyt päätyä -67 peliin. Mahtuuko 460 cid? Paljonko painaa 390 1967 Musti ?
Virittäminen on kallista, tuli todettua ( 347cid 350-400hp moottori 4500€ ). Early on kevyt, rekisteriotteessa lukee 1310Kg, voorti ilmoittaa 1260Kg. Moottorikin keveni pelkillä alumiiniosilla 38 kiloa.
Olisiko pitänyt päätyä -67 peliin. Mahtuuko 460 cid? Paljonko painaa 390 1967 Musti ?
1966 HT 347 Stroker
Mahtuu
Jaa ettäkö tiukkaa tekee meneehän sinne 390:nen, mut vaatii pelimaakaria joka osaa hommansa, 351:nen mahtuu hyvin. Oliha carrolin 65 FB nokalla mörkö SOHC 427 HEMI , hyvin näytti mahtuvan mahtuu sinne uusi cammerikin. Mutta siinäki tarvitaan taas pelti maakaria, mulla olisi kyllä irto keula, siihen voisi sovitella isompaakin pannua. Muuten mallasin sitä tehostettua simpukkaa, kyllä käy pitää porata uudet reiät, 1.5 cm entisten viereen helposti menee.
Viimeksi muokannut ROKI, 23 Joulu 2004, 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: ISOLOHKO ?
Kirjallisuuteni mukaan FE moottorit 427 sohc:ia lukuunottamatta ovat 27" leveitä, kun taasen 429/460 koneet ovat 26" leveitä. Jos pannuhuoneeseen mahtuu esim. 390 cid niin ei pitäisi tehdä tuskaa leveyden puolesta 460:n kanssa. Earlyyn kun ei isolohkolle lupia heru, niin tuo 347 kuulostaa hauskalta. Makuasioitahan nämä ovat, mutta täältä olisi tullut ääni isolohkolle, jos auto olisi '67 - '73 musse. Viritystouhuissa on sanomattakin selvää, että mopo lähtee lapasesta - minuakin pikkaisen yrpii kun en ottanut 557 alakertaa. Nykyalakerta kun on kasattu uusilla osilla, niin en helvetissä lähde hankkimaan 4,5" akselia, uusia veivejä ja mäntiä. Jos joskus vielä jotain rakennan niin se tulee OVERKILL, eli isoa ja kaunista. Vanha sananlasku sanoo, "make a plan, stick to the plan, stick to the plan and stick to the plan". Hieno sananlasku, mutta en taida tuntea ketään hiperf hörhöä kuka siinä olisi onnistunut.MONTTU kirjoitti:Tuli itse hommattua early musse 302 johon korkeintaan 351 menee kenkälusikalla.
Virittäminen on kallista, tuli todettua ( 347cid 350-400hp moottori 4500€ ). Early on kevyt, rekisteriotteessa lukee 1310Kg, voorti ilmoittaa 1260Kg. Moottorikin keveni pelkillä alumiiniosilla 38 kiloa.
Olisiko pitänyt päätyä -67 peliin. Mahtuuko 460 cid? Paljonko painaa 390 1967 Musti ?

'65 keulalle jos hoonaa Cammerin niin silloin pitää olla jo peltiseppä mukana asennuksessa. Kuten sanottua 460 on 26" leveä, tähän jos verrataan Cobra mustangien 4,6 DOHC:ia 30", niin peltiä saa leikata. Ultimate moottoreista Boss 429 30" ja 427 sohc 32".ROKI kirjoitti:Jaa ettäkö tiukkaa tekee meneehän sinne 390:nen, mut vaatii pelimaakaria joka osaa hommansa, 351:nen mahtuu hyvin. Oliha carrolin 65 FB nokalla mörkö DOHC, hyvin näytti mahtuvan mahtuu sinne uusi cammerikin. Mutta siinäki tarvitaan taas pelti maakaria, mulla olisi kyllä irto keula, siihen voisi sovitella isompaakin pannua.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Patit pois
Joo patihan joutuukin muokkaamaan pois, etupää ripustukset menee uusuksi, sitten onnistuu jos risteyttää 67-70 keula rakenteet 64-66 malliin.Teetättää töitä paljon mutta kaikki on mahdollista, ja jos tilaa haluaa tekee putki keulan.
Big Block Power in a Small Block Package.
Miksi isolohko eikö pikkulohko strokattuna aja saman asian. Kyllä 351W 65-66 keulalle sopii ja siihen saa sopivia stroki sarjoja 396-, 408-, 418- tai 427 cid. Kyllä luulisi jollain noista paketeista isolohko nälän jo hieman helpottavan. Jos oikein haluaa satsata pikkulohko puolelle niin valitsee sovivan "pikkulohkon" jossa riittää stroki varaa aina 454 cid saakka. Mutta jo isolohko kiinnostaa vain painon puolesta niin sitten on vaikeuksia 65 - 66 korien kanssa.
Toisaalta mitan olisi alumiininen 302 strokattuna 396 cid?
Miksi isolohko eikö pikkulohko strokattuna aja saman asian. Kyllä 351W 65-66 keulalle sopii ja siihen saa sopivia stroki sarjoja 396-, 408-, 418- tai 427 cid. Kyllä luulisi jollain noista paketeista isolohko nälän jo hieman helpottavan. Jos oikein haluaa satsata pikkulohko puolelle niin valitsee sovivan "pikkulohkon" jossa riittää stroki varaa aina 454 cid saakka. Mutta jo isolohko kiinnostaa vain painon puolesta niin sitten on vaikeuksia 65 - 66 korien kanssa.
Toisaalta mitan olisi alumiininen 302 strokattuna 396 cid?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ei aja.457 kirjoitti:Big Block Power in a Small Block Package.
Miksi isolohko eikö pikkulohko strokattuna aja saman asian.
Täysin samaa mieltä jos kohteena '64 1/2 - '66 Mustangit. '67-'73 Mustangien kohdalla isolohko toimisi kyllä. Alumiiniosilla kuorrutettu pikkulohko taipuu varmasti mutkaan paremmin Alastarossa, mutta alumiiniosilla kuorrutettu isolohkokin taipuu mutkaan kyllä. Loppujen lopuksi painoero ei ole kovin suuri. Pitääpä punnita oma kone kunhan olisi vain vapaata joskus. Mikähän on hintaluokka esim. 454 stroker longblockille tai 408 longblockille? Mites käy 454 strokerille kun se pitää yliporata? Uskallan melkein väittää että esim. 550-750hv/557cid kone on hinnaltaan kilpailukykyinen pikkulohko strokeria vastaan jos tavoitteena sama määrä tehoa & vääntöä.457 kirjoitti:Kyllä 351W 65-66 keulalle sopii ja siihen saa sopivia stroki sarjoja 396-, 408-, 418- tai 427 cid. Kyllä luulisi jollain noista paketeista isolohko nälän jo hieman helpottavan. Jos oikein haluaa satsata pikkulohko puolelle niin valitsee sovivan "pikkulohkon" jossa riittää stroki varaa aina 454 cid saakka. Mutta jo isolohko kiinnostaa vain painon puolesta niin sitten on vaikeuksia 65 - 66 korien kanssa.
Toisaalta mitan olisi alumiininen 302 strokattuna 396 cid?
Tarkoituksena ei ole väitellä koneiden paremmuudesta, nämähän ovat makuasioita. Pikkukoppa toimii hyvin pikkulohkolla, mutta jos kopan koko kasvaa niin minun mielestä isolohko on oikea moottori. Ei sen tarvi olla vain olemisen ilosta isolohko, vaan kyllä sen mahtavat vääntö tekee vaikutuksen jota löytyy joutokäynniltä asti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Haluaisin nähdä kun Suomessa joku rakentaa 550-750hv/557cid Mustangin. En usko sen syntyvän paljonkaan halvemmalla kuin saman tehoisen strokeri pikkulohkonkaan. Toisaalta päiväunia tarvitaan vaan useni niistä syntyy vai painajaisia.
Varmasti pikku puuhastelulla 65 - 66 Mustangin nokalle saa sovitettua vaiika 600 cid alumiinikoneen jos kerran Suomessa Minin nokalle saadaan sopimaan V8.
http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html

Mutta ehkä helpiontie pelkää tehoa ajatellen olisi käytetty ja kunnostettu NASCAR kone 355 - 360cid tehot 600 - 800hv tai ProStoke mootoori 500cdi ja + 1000hv ovat muuten kasattu melkohyvistä aineksista. Hintakaan ei mielestäni ole kovin kauhea 12000 - 20000 $ kappale. Mutta ilmeisesti kumpikaan ei oikein sovellu katukäyttäöön, mitenhän tuon Minin laita?
Varmasti pikku puuhastelulla 65 - 66 Mustangin nokalle saa sovitettua vaiika 600 cid alumiinikoneen jos kerran Suomessa Minin nokalle saadaan sopimaan V8.
http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html

Mutta ehkä helpiontie pelkää tehoa ajatellen olisi käytetty ja kunnostettu NASCAR kone 355 - 360cid tehot 600 - 800hv tai ProStoke mootoori 500cdi ja + 1000hv ovat muuten kasattu melkohyvistä aineksista. Hintakaan ei mielestäni ole kovin kauhea 12000 - 20000 $ kappale. Mutta ilmeisesti kumpikaan ei oikein sovellu katukäyttäöön, mitenhän tuon Minin laita?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tervetuloa katsomaan, ei tosin ihan 557 cid.457 kirjoitti:Haluaisin nähdä kun Suomessa joku rakentaa 550-750hv/557cid Mustangin.
En väittänyt isolohko strokerin syntyvän halvemmalla, sanoin hintaa kilpailukykyiseksi. Ehkä hieman kalliimpi, mutta ei mainittavasti. Jep, päiväunia pitää olla aina!457 kirjoitti:En usko sen syntyvän paljonkaan halvemmalla kuin saman tehoisen strokeri pikkulohkonkaan. Toisaalta päiväunia tarvitaan vaan useni niistä syntyy vai painajaisia.
Noista nascar koneista oli taannoin juttua popular hotroddingissa tms. Olishan siinä asennepata ja ei tarvitsisi ilmoista puhua kun pellin avaa. Käytetyt nascar hilppeet ovat suhteellisen hyväkuntoisia ellei jopa virheettömiä, sillä nascarin yhden moottorin sääntö suoltaa vähän käytettyä osaa reippaasti markkinoille. 12.000-20.000 USD on kova hinta moottorista kuin moottorista katukäyttöön. Katuystävällisen 750hv isolohkon saa alta 1/2 hintaan tuosta 20.000 USD:sta. Kuten sanoit 600-800hv pikkulohkoa tai 1000hv isolohkoa ei voi välttämättä sanoa katukelpoiseksi, mutta +600 hv isolohkoa voi sanoa erittäin katukelpoiseksi.457 kirjoitti:Mutta ehkä helpiontie pelkää tehoa ajatellen olisi käytetty ja kunnostettu NASCAR kone 355 - 360cid tehot 600 - 800hv tai ProStoke mootoori 500cdi ja + 1000hv ovat muuten kasattu melkohyvistä aineksista. Hintakaan ei mielestäni ole kovin kauhea 12000 - 20000 $ kappale. Mutta ilmeisesti kumpikaan ei oikein sovellu katukäyttäöön, mitenhän tuon Minin laita?
Tähän kaikkeen päälle vielä k u n n o n


Viimeksi muokannut Fastback, 21 Joulu 2004, 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Miniin vielä palatakseni aika extreme keksintö!
varmaan briteissäkin on tehty vastaava...
kevyesti kutitettunakin BUICK/ROVER 255 cid pitäis kuskaa minttuu
kohtalaisen mukavasti kun on välitystäkin ajateltu mottia asentaessa!
Freshatut 500+cid PRO MOOTTORIT ovat yksi vaihtoehto kun haluu
tehoja kohtuu hintaan uutukaiset ovat aika hinnoissaan
stroukkaaminen on päivän sana kun halutaan laaja alueista moottoria
kadulle mutta kuutiotuumathan yleensä puhuvat oli motti mikä
tahansa tietysti viritystasosta riippuen!
varmaan briteissäkin on tehty vastaava...
kevyesti kutitettunakin BUICK/ROVER 255 cid pitäis kuskaa minttuu
kohtalaisen mukavasti kun on välitystäkin ajateltu mottia asentaessa!
Freshatut 500+cid PRO MOOTTORIT ovat yksi vaihtoehto kun haluu
tehoja kohtuu hintaan uutukaiset ovat aika hinnoissaan
stroukkaaminen on päivän sana kun halutaan laaja alueista moottoria
kadulle mutta kuutiotuumathan yleensä puhuvat oli motti mikä
tahansa tietysti viritystasosta riippuen!
Tietysti piti näpytellä väärin tarkoitin Minissä olevaa Buickin kehittämää
215cid eikä 255.. ellei ole strokattu...? ainakin tiedän briteissä
olevan kilpurin missä on LETUKAN viritetty pikkulohko !
Ainakin Nasse moottori pitäis kestää pitkääkin vedätystä..! kadulla..
Artolla taitaa olla kokemusta niistä moottoreista ja niiden ajettavuudesta
itse en ole valitettavasti ole päässy maistelemaan niiden kyytiä!
mutta pikkulohkonkin saa kyllä laulamaan oikeilla palikoilla!
215cid eikä 255.. ellei ole strokattu...? ainakin tiedän briteissä
olevan kilpurin missä on LETUKAN viritetty pikkulohko !
Ainakin Nasse moottori pitäis kestää pitkääkin vedätystä..! kadulla..
Artolla taitaa olla kokemusta niistä moottoreista ja niiden ajettavuudesta
itse en ole valitettavasti ole päässy maistelemaan niiden kyytiä!
mutta pikkulohkonkin saa kyllä laulamaan oikeilla palikoilla!
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Juuh, 400 hv saa jo lähes vakiosta isolohkosta. Onhan noita tiukkoja pikkulohkojakin, kuten Futuragen Fairmontissa jylläävä 393w, 11,05s 1/4 maili ajat ovat kovia aikoja autolta kuin autolta. Uskonpa kyllä Futuragenkin suunnitelleen isolohkoa aikoinaan, mutta ei lupapolitiikka tainnut onnistua?Anonymous kirjoitti:Mun mielestä 400hp kohdalla menee raja kun kannattaa harkita jo isolohkoa. 300hp tulee vielä pikkulohkosta aika mukavasti, mutta 400hp tulee isolohkosta paljon helpommin kuin pikkulohkosta. Puhumattakaan 500hp ja enemmän.
Vanhat pro-moottorit ovat kyllä suunnittelun väärtejä, mutta koneen osto ja freshaus eivät ole ilmaista hupia. Toiseksi mukana tulee paljon osaa mitä ei välttämättä tule käytettyä kadulla, kuten tunnelram, korkeapuristeiset männät, kisanenä jne. Osia menee vaihtoon että jytkyy. Prokannet -> prokanavat. Voimaa kyllä löytyy tainnutettunakin.
Niitä käytettyjä nascar koneita&osia löytyy täältä
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kun nyt täällä isolohkoista hehkutellaan: Racingin 517cid 625hv kone maksais about 7600 ekee Suomeen tuotuna
Saattaapi olla mun seuraava kone jos tuo 347 ei liikuta Falconia riittävästi

Saattaapi olla mun seuraava kone jos tuo 347 ei liikuta Falconia riittävästi

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.