Syylärin koko?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Homer65 kirjoitti:Nyt kun vanha visko on heitetty hyllylle ja sähköisen hankinta on käynnissä, aloin katteleen syyläriä mikä näyttää kovin pieneltä. Kaksi rivinen ja 420*440mm. Minkä kokoinen teillä on, lämpöongelmattomissa, käytössä? Rokilla ei vissiinkään kovin pieni. Minkäs koknen se pitäisi olla? Kiitos taas aktiivisille vastaajille etukäteen. 8)
Joo mittasin syylärin, leveyttä 78 cm korkeutta 44 cm 2 rivinen 2 flektiä vierekkäin. Ei ole lämpö ongelmia, muokkasin sen kevyt kuormurin syyläristä, siinä on flektin anturi kennon päässä niinkuin pitääkin hyvin on toiminut. Eikä mennyt paljon rahaa tähän viritykseen.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tästä jo hiukan olikin puhetta :oops: , mutta mites toi flektin asennus kun vaihtoehdot olis :shock: : 16" ulkopuolelle puhaltamaan, ei mahdu koneen ja syylärin väliin, tuotto 2350CFM tai 16" sisäpuolelle, matalampi malli kuin edellinen, tuotto 2000CFM. Eli onko tehokkampi ulkopuolella parempi kuin hiukan miedompi sisäpuolella vai :roll: toisinpäin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tässä asiassa on varmasti monta kuppikuntaa mielipiteineen, mutta perinteinen imevä minusta toimii paremmin, koska se hässäkkä ei ole syylärin edessä jarruttamasse ilmavirtaa. Silloin kun se ei puhalla ajoviima pääsee vapaammin kennolle, toimii se puhaltavanakin jos neste kiertää oikealla nopeudella kennossa, ja kenno on 3 rivinen ei pitäs olla ongelmia. Jos kumminkin rupee käymään liian lämpösenä, sit termaria viileemmäksi ja anturi aikaisemmin toimimaan, sillä se korjaantuu. Olis mulla viellä yks lisä kikka jos on tarvis, mut siitä privana lisää en kyllä usko että olis tarvis.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Ostin motonetista sähköflektin(imevä). Siinä kuulemma "yhden" hepan saisi lisää kun moottorin ei tarvitse pyörittää ropellia, mutta taitaa tuo flektin paino mitätöidä senkin hepan.
Mutta mihin pitäisi kiinnittää yleismallin anturi? Riittääköhän pelkkä ajoviima pitämään lämmöt kurissa ilman ropellia? Entä taajama-ajossa? Syyläri mulla on hyvin toiminut vakiosyyläri.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Itse laitoin anturin alavesiletkuun, toiset suosivat ylävesiletkuun sijoitettua anturia. Jos sulla on alkuperäinen syyläri siinähän on tyhjennys proppu, siihen olisin itse sijoittanut anturin, alumiinisessa sitä ei ollut.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Homer65 kirjoitti:Itse laitoin anturin alavesiletkuun, toiset suosivat ylävesiletkuun sijoitettua anturia. Jos sulla on alkuperäinen syyläri siinähän on tyhjennys proppu, siihen olisin itse sijoittanut anturin, alumiinisessa sitä ei ollut.
Mahtaakohan missään olla myynnissä tyhjennyspropun tilalle tulevaa anturia? Kuvastoja selailin mutta ei pistänyt silmään.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Meneeköhän 65 mussen keulille 19x26 siten että akku säilytetään konehuoneessa? Miten ison syylärin olette saaneet sopimaan akun kanssa 65:n konetilaan?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

65HT kirjoitti:Meneeköhän 65 mussen keulille 19x26 siten että akku säilytetään konehuoneessa? Miten ison syylärin olette saaneet sopimaan akun kanssa 65:n konetilaan?
Voin sanoa ettei taida mennä kun ostin tuon kokoisen syylarin ja se meneen juuri ja juuri kuusseiskan konehuoneeseen.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Eikä se akun siirto takakonttiin mikään paha rasti ole. Hankalampi on sijoittaa iso syylari nokalle, ainakin jos tulee flekti. Pituus suunnassa meinaa tila loppua.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tube size. Tarkoitetaanko sillä syyläreistä puhuttaessa veden sisään- ja ulosmenoliitoksien halkaisiaa?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

65HT kirjoitti:Tube size. Tarkoitetaanko sillä syyläreistä puhuttaessa veden sisään- ja ulosmenoliitoksien halkaisiaa?
EI. Tarkoittaa kennossa kulkevien putkien kokoa.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Suurempi parempi?

Onko 2 rivinen 1½" tubes paljon tehokkaampi kuin 2 rivinen 1" tubes?

Millä putkihalkaisialla on teidän alusyylärit millä ei ole lämpöongelmia ollut?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Homer65 kirjoitti:Eikä se akun siirto takakonttiin mikään paha rasti ole.
Olen tätä aihetta nyt tutkinut. Menisikö se suunnilleen näin?
1. Akkulaatikko kiinnitetään peräkonttiin tukevasti. Akku sinne.
2. Paksulla (35 mm2 vai 70 mm2) piuhalla vedetään plusnavalta solenoidiin konehuoneeseen. Siihen laitetaan välille päävirtakytkin.
3. Akun miinusnapa yhdistetään samanpaksuisella piuhalla vaikka peräkontin lattiaan.
4. Konehuoneessa vedetään auton runkoon ne piuhat mitkä oli yhdistetty suoraan akun miinusnapaan.

Mihin vedän ne piuhat mitkä konehuoneessa on aiemmin yhdistetty suoraan akun plusnapaan?

Oliko vielä jotain muuta/mitä erityistä huomioitavaa? :roll:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kaikki plussat voit vaikka kytkeä siihen solenoidin napaan mihin johto akulta tulee. Itse käytin, muistaakseni 50neliöistä, hitsauskaapelia. Sitä saa sopivassa 5m nipussa, ei jää paljoa hukkaan. Päävirtakytkimen asennuksesta on ollut juttua, laittaako plussa vai miinuspuolelle. Itse laitoin miinusnavan ja rungon väliin.
Akkukotelon, alun perin veneeseen tarkotetun, saa tarvikeliikkestä tai Bilteemasta edullisesti. Kotelosta löytyy pari kuvaa samasta paikasta missä mittarikuvat oli.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ai niin, mulla on Racers Placesta ostettu Allstarin alsa syylari. Koko niin iso kun mahtuu, ei lämpöonkelmia.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin