Joo mittasin syylärin, leveyttä 78 cm korkeutta 44 cm 2 rivinen 2 flektiä vierekkäin. Ei ole lämpö ongelmia, muokkasin sen kevyt kuormurin syyläristä, siinä on flektin anturi kennon päässä niinkuin pitääkin hyvin on toiminut. Eikä mennyt paljon rahaa tähän viritykseen.Homer65 kirjoitti:Nyt kun vanha visko on heitetty hyllylle ja sähköisen hankinta on käynnissä, aloin katteleen syyläriä mikä näyttää kovin pieneltä. Kaksi rivinen ja 420*440mm. Minkä kokoinen teillä on, lämpöongelmattomissa, käytössä? Rokilla ei vissiinkään kovin pieni. Minkäs koknen se pitäisi olla? Kiitos taas aktiivisille vastaajille etukäteen.
Syylärin koko?
Re: Syylärin koko?
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tästä jo hiukan olikin puhetta
, mutta mites toi flektin asennus kun vaihtoehdot olis
: 16" ulkopuolelle puhaltamaan, ei mahdu koneen ja syylärin väliin, tuotto 2350CFM tai 16" sisäpuolelle, matalampi malli kuin edellinen, tuotto 2000CFM. Eli onko tehokkampi ulkopuolella parempi kuin hiukan miedompi sisäpuolella vai
toisinpäin.



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Tässä asiassa on varmasti monta kuppikuntaa mielipiteineen, mutta perinteinen imevä minusta toimii paremmin, koska se hässäkkä ei ole syylärin edessä jarruttamasse ilmavirtaa. Silloin kun se ei puhalla ajoviima pääsee vapaammin kennolle, toimii se puhaltavanakin jos neste kiertää oikealla nopeudella kennossa, ja kenno on 3 rivinen ei pitäs olla ongelmia. Jos kumminkin rupee käymään liian lämpösenä, sit termaria viileemmäksi ja anturi aikaisemmin toimimaan, sillä se korjaantuu. Olis mulla viellä yks lisä kikka jos on tarvis, mut siitä privana lisää en kyllä usko että olis tarvis.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Ostin motonetista sähköflektin(imevä). Siinä kuulemma "yhden" hepan saisi lisää kun moottorin ei tarvitse pyörittää ropellia, mutta taitaa tuo flektin paino mitätöidä senkin hepan.
Mutta mihin pitäisi kiinnittää yleismallin anturi? Riittääköhän pelkkä ajoviima pitämään lämmöt kurissa ilman ropellia? Entä taajama-ajossa? Syyläri mulla on hyvin toiminut vakiosyyläri.
Mutta mihin pitäisi kiinnittää yleismallin anturi? Riittääköhän pelkkä ajoviima pitämään lämmöt kurissa ilman ropellia? Entä taajama-ajossa? Syyläri mulla on hyvin toiminut vakiosyyläri.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Itse laitoin anturin alavesiletkuun, toiset suosivat ylävesiletkuun sijoitettua anturia. Jos sulla on alkuperäinen syyläri siinähän on tyhjennys proppu, siihen olisin itse sijoittanut anturin, alumiinisessa sitä ei ollut.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Mahtaakohan missään olla myynnissä tyhjennyspropun tilalle tulevaa anturia? Kuvastoja selailin mutta ei pistänyt silmään.Homer65 kirjoitti:Itse laitoin anturin alavesiletkuun, toiset suosivat ylävesiletkuun sijoitettua anturia. Jos sulla on alkuperäinen syyläri siinähän on tyhjennys proppu, siihen olisin itse sijoittanut anturin, alumiinisessa sitä ei ollut.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Voin sanoa ettei taida mennä kun ostin tuon kokoisen syylarin ja se meneen juuri ja juuri kuusseiskan konehuoneeseen.65HT kirjoitti:Meneeköhän 65 mussen keulille 19x26 siten että akku säilytetään konehuoneessa? Miten ison syylärin olette saaneet sopimaan akun kanssa 65:n konetilaan?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
EI. Tarkoittaa kennossa kulkevien putkien kokoa.65HT kirjoitti:Tube size. Tarkoitetaanko sillä syyläreistä puhuttaessa veden sisään- ja ulosmenoliitoksien halkaisiaa?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Olen tätä aihetta nyt tutkinut. Menisikö se suunnilleen näin?Homer65 kirjoitti:Eikä se akun siirto takakonttiin mikään paha rasti ole.
1. Akkulaatikko kiinnitetään peräkonttiin tukevasti. Akku sinne.
2. Paksulla (35 mm2 vai 70 mm2) piuhalla vedetään plusnavalta solenoidiin konehuoneeseen. Siihen laitetaan välille päävirtakytkin.
3. Akun miinusnapa yhdistetään samanpaksuisella piuhalla vaikka peräkontin lattiaan.
4. Konehuoneessa vedetään auton runkoon ne piuhat mitkä oli yhdistetty suoraan akun miinusnapaan.
Mihin vedän ne piuhat mitkä konehuoneessa on aiemmin yhdistetty suoraan akun plusnapaan?
Oliko vielä jotain muuta/mitä erityistä huomioitavaa?

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kaikki plussat voit vaikka kytkeä siihen solenoidin napaan mihin johto akulta tulee. Itse käytin, muistaakseni 50neliöistä, hitsauskaapelia. Sitä saa sopivassa 5m nipussa, ei jää paljoa hukkaan. Päävirtakytkimen asennuksesta on ollut juttua, laittaako plussa vai miinuspuolelle. Itse laitoin miinusnavan ja rungon väliin.
Akkukotelon, alun perin veneeseen tarkotetun, saa tarvikeliikkestä tai Bilteemasta edullisesti. Kotelosta löytyy pari kuvaa samasta paikasta missä mittarikuvat oli.
Akkukotelon, alun perin veneeseen tarkotetun, saa tarvikeliikkestä tai Bilteemasta edullisesti. Kotelosta löytyy pari kuvaa samasta paikasta missä mittarikuvat oli.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey