Venttiilien ohjurikumien vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
IronHorse
Mega-addikti

Re: Venttiilien ohjurikumien vaihto

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Arto65FB kirjoitti:Pe Huhti 16. 2010 19:14
Helppo tapa. Kone käyntiin ja lämpimäksi ja sammutus. Sitten venakoppa irti ja kehität jonkunlaisen roiskesuojan, esim. vanha venakoppa, josta yläosa leikattu auki tai jotain muuta. Kone käyntiin löysää venaa, kunnes alkaa räpättämään, eli välystä on. Sitten kiristät, kunnes räpätys loppuu. Sitten 1/4 - 3/4 kierrosta kireämmälle, näin siellä on preload, joka pitää nokka-nostaja-tikku-keinu-vena -paketin yhteydessä toisiinsa ja kone käy hiljaisesti.
Jatketaampas yksinpuhelua. Empäs laiskuuttani purkanukkaan imukantta pois koska löysin varastosta vanhat venakopat joista rälläköin yläosan auki ja aloin kokeilemaan tuota haku-toiminnolla löytämääni Arton ohjeistusta perloadin säädöstä.
On kyllä mielestäni hyvä, nopea ja luotettava tapa säätää tuolla tavalla joten Artolle kiitokset ja pojot! :D
Mustang -67HT
Arto65FB
Superpölöttäjä

Re: Venttiilien ohjurikumien vaihto

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tack tack, sanoi hitsaaja. Vaan eihän tuo toki minun keksitöä ole mutta itse kokeillut sen jälkeen kun kylmänä säätö jätti jonkun venan kantamaan, niin sillä uskalsin suositella. Tuo 1/4 - 3/4 kierrosta kireälle alueeseen on myös monta mielipidettä. Vähän kireämpi antaa asteen pari lisää nokkaa ja liian kireä polttaa venat. Itse laitoin mieluummin vähän liian löysällä tuonne 1/4 kiristyksen tienoille.
Vastaa Viestiin