Sivu 2/2

Re: windsorin ja cleven koko ero

Lähetetty: 27 Tammi 2010, 12:37
Kirjoittaja 1969
Jokainen tyylillään, mutta sanoisin, että rakenna clevu clevuna tai windsor windsorina, jos et ole suuremmalti asioihin perehtynyt ja valmis näkemään paljon vaivaa lähinnä ulkonäkösyistä.

Windsor on helpompi rakentaa ja luotettavampi paketti, ja tehoa saa riittävästi, jos käyttää moderneja alukansia ja miksei myös stroker kittiä.

Alkuperäiskansilla tehtynä parhaiten paukkua saa clevusta. Open chamber kansilla kuulemma saa kuulemma helposti detonaatio-ongelmia, ja monesti 4V closed chamber kansillakin rakennettuna todelliset dynoluvut ovat vaatimattomia. Aina silloin tällöin kuitenkin tulee vastaan kombo josta on puristettu tehoa vallan perkuleesti. Ilmeisesti klevun menestyksekäs rakentaminen vaatiin hieman enemmän kokeilua tai kokemusta, mutta onnistuessaan voi olla hyvinkin palkitsevaa.

Re: windsorin ja cleven koko ero

Lähetetty: 04 Helmi 2010, 20:56
Kirjoittaja Jani M
1969 kirjoitti:Jokainen tyylillään, mutta sanoisin, että rakenna clevu clevuna tai windsor windsorina, jos et ole suuremmalti asioihin perehtynyt ja valmis näkemään paljon vaivaa lähinnä ulkonäkösyistä.

Windsor on helpompi rakentaa ja luotettavampi paketti, ja tehoa saa riittävästi, jos käyttää moderneja alukansia ja miksei myös stroker kittiä.

Alkuperäiskansilla tehtynä parhaiten paukkua saa clevusta. Open chamber kansilla kuulemma saa kuulemma helposti detonaatio-ongelmia, ja monesti 4V closed chamber kansillakin rakennettuna todelliset dynoluvut ovat vaatimattomia. Aina silloin tällöin kuitenkin tulee vastaan kombo josta on puristettu tehoa vallan perkuleesti. Ilmeisesti klevun menestyksekäs rakentaminen vaatiin hieman enemmän kokeilua tai kokemusta, mutta onnistuessaan voi olla hyvinkin palkitsevaa.
:evil: :evil: :evil: Eipäs nyt aleta taas Cleveä parjaamaan! :) Moottorin rakentamisessa ja varsinkin kun aletaan virittelemään täytyy olla perusasiat hallussa sekä kunkin moottorimallin nippelitietoa riittävästi. Ole erilainen kuin muut ja rakenna Cleve. :D Windsoreita löytyy joka tallin nurkasta.....
2 pulttinen cleven vakiolohko, vakio kampiakseli ja kiertokanget kestää kierrättää n. 7000 rpm. Kun pistää uudet pultit alakertaan ja dampperi on kunnossa sekä voitelu pelaa ja tasapainotus on kohdallaan. :D

Re: windsorin ja cleven koko ero

Lähetetty: 04 Helmi 2010, 22:31
Kirjoittaja Fastback
Tuskinpa 1969 clevelandia parjaa. Onhan äijällä 8 törreröinen ruiskuimusarja clevelandille, cleveland lohko, ämpäri lohkobetonia, kannet yms. Siitä tulee tulee kovaa ja korkealle naukaiseva paketti, uskon sen 8000 rpm tulevan heleposti.

1969:n pointti lienee siinä, että 351w on "helppo" koska osia on kuin ryssiä Anttilassa. Toiseksi käytännössä testattuja kombinaatioita on lukuisia aina Edelbrockia myöten. Helppoja kansivaihtoehtoja, lista mäntiä pilvin pimein jne. Windsor äijiä parjaamatta, täytyy sanoa, että Clevelandin kanssa pitää tietää mitä tekee. Sama pätee kaikkiin maailman moottoreihin, mutta Cleveland on oma lajinsa, jota ei nykypäivänä harrasteta samassa mittakaavassa mitä 302 ja 351w moottoreita harrastetaan.

Näin minä näkisin asian, Windsor olisi helpompi valinta mikäli joku pikkulohkon haluaisi rakentaa. Clevelandin venttiilikoppia ei kyl mikään voita sbf maailmassa.