Jos ei 95:llä nakuta pitää kääntää jakajaa.2065 kirjoitti:Kun auto tulee tutummaksi niin varovasti voi koittaa 95:lla ja jos nakuttaa niin HETI 98:a tankkiin. Jos ei niin 95 on riittävä.
Mitä bensaa Mustangiin?
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Pakko jatkaa tätä bensajuttua.
Onko kellään tietoa kun on tulossa tää E95-10 bensa. Eli tuo 10% bioa. Saako laittaa ja mihin autoon? Ei kai aiheuta suurta vaaraa vaikka käyttäiskii.
???
Onko kellään tietoa kun on tulossa tää E95-10 bensa. Eli tuo 10% bioa. Saako laittaa ja mihin autoon? Ei kai aiheuta suurta vaaraa vaikka käyttäiskii.
???
- Handyy
- Addikti
- Viestit: 277
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 08:16
- Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Niin, eihän tuolla jenkkilässä taida tälläkään hetkellä olla vaihtoehtoina kuin 87, 91 ja 93-oktaanisia bensalaatuja, jotta luulisi kyllä 95-oktaanisen riittävän meilläkin aivan mainiosti. En sitten tietystikään tiedä, onko jenkkibensoissa jotain lisäainetta valmiina.CO = häkä kirjoitti:95 oktaaninen bensiini on rutkasti korkeampi ruttu kestävyydeltään kuin aikakauden jenkkibensa premiumina, pitäisi riittää ellei konetta muuteltu eli EI kalliimpi aina ole parempaa....![]()
Lisäaineistusta kannattaa laittaa jos ei tiedä k.o. koneen sietävän lyijytöntä on kuitenkin seetejä säästävä toimenpide.
Hertzin Shelby ainakin kävi mainiosti jenkeissä 1000 mailin reissulla tuolla 87-oktaanisellakin
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Oktaani standardit ei mene yks'yhteen lahden yli. Jokuhan täälä tai jossain kirjoitti että jenkkien lukuihin pitää lisätä vitonen, niin vastaa näitä meidän lukemia.Handyy kirjoitti:Niin, eihän tuolla jenkkilässä taida tälläkään hetkellä olla vaihtoehtoina kuin 87, 91 ja 93-oktaanisia bensalaatuja, jotta luulisi kyllä 95-oktaanisen riittävän meilläkin aivan mainiosti. En sitten tietystikään tiedä, onko jenkkibensoissa jotain lisäainetta valmiina.CO = häkä kirjoitti:95 oktaaninen bensiini on rutkasti korkeampi ruttu kestävyydeltään kuin aikakauden jenkkibensa premiumina, pitäisi riittää ellei konetta muuteltu eli EI kalliimpi aina ole parempaa....![]()
Lisäaineistusta kannattaa laittaa jos ei tiedä k.o. koneen sietävän lyijytöntä on kuitenkin seetejä säästävä toimenpide.
Hertzin Shelby ainakin kävi mainiosti jenkeissä 1000 mailin reissulla tuolla 87-oktaanisellakin
Uudemmat vehkeet varmasti käyvätkin nätisti kun nakusensorit tunnistaa orastavan kilinän ja osaa muuttaa karttaa, jonka taas huomaa sourituskyvyssä.
Itse en ole omiin autoihin ikinä tankannut 95:sta.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
-
raunoh
- Addikti
- Viestit: 401
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
1971 Shelby Europat (M-koodin 351-4V Cleveland) tarvitsevat 98-bensaa ja laitan lisäaineet päälle, samoin 79-Cobra 2.3L turbolla. Sen sijaan 64-Mustang 200 cid:lla (USA:ssa aikoinaan vaihdettu moottori) ja std-79 Mustang HB 4-syl 2.3L menee 95:llä ilman lisäaineita.
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Hmm. Tämä pistää vähän miettimään..Mustini edellinen omistaja oli ajellut 95:lla ilman mitään lisäaineita. Kone on ihan vakio 289 v8, jotain imusarjapuolelle on tehty .Kone käy ja auto liikkuu. Mutta jos pitkään ajelee TODELLA hiljaista vauhtia ( pressanlinnan edestä kruisingeissa) kone tukehtuu kun pääsisi avaamaan tavan nopeuksiin. Voinee myös johtua ( mielestäni) kovin matalalle säädetusä tyhjäkäynnistä ( ja käy kai vähän rikkaallakin). Mietin vain näin blondina että pitäisikö vaihtaa siihen 98:n? Mitä sieltä sitten hajoo jos ajaa liian "laimeella"?
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Pahinta noille vanhoille kansille, tai oikeastaan niissä oleville vanhan tyyppisille pehmeille venttiilin seeteille on nykybensan lyijyttömyys.
Elikkä jos kansiin ei ole koneistettu uusia nykybensaa kestäviä seetejä niin ne "kuluvat" ja venalautasen painuessa syvempään venttiilit alkavat kantamaan. Kyllä ainakin tuon lisäaineen (hoitoaineen) käyttö on vakavasti suositeltavaa.
Elikkä jos kansiin ei ole koneistettu uusia nykybensaa kestäviä seetejä niin ne "kuluvat" ja venalautasen painuessa syvempään venttiilit alkavat kantamaan. Kyllä ainakin tuon lisäaineen (hoitoaineen) käyttö on vakavasti suositeltavaa.
Mustang -67HT
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Käy 95 bensalla ihan normaalisti, itse olen ajellut siitä lähtien 95 litkulla kun lyijullinen loppui. Laita sitä nesteen venasuoja litkua ohjeen mukaan niin saat mielenrauhan, itse laitan samaa litkua kun muistan joskus en kylläkään muista eikä ole mitään käyntihäiriöitä, hölöpuheita moiset ajampa välista naapurimaankin litkulla ja pelaa moitteettomasti siltikkin. Eikä vakiopata hajoa siihen jos nakuttelee sekin on tullut kokeiltua, eikä hiukan viruteltukaan hajoa siihen nakutukseen .Juhako? kirjoitti:Mikä bensa käy 71-73 V8-Mustangin moottoriin... 95...98?? Kyselee aloitteleva Mustangisti.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
No eipä nämä nyt ihan "hölöpuheita" ole.ROKI kirjoitti:Käy 95 bensalla ihan normaalisti, itse olen ajellut siitä lähtien 95 litkulla kun lyijullinen loppui. Laita sitä nesteen venasuoja litkua ohjeen mukaan niin saat mielenrauhan, itse laitan samaa litkua kun muistan joskus en kylläkään muista eikä ole mitään käyntihäiriöitä, hölöpuheita moiset ajampa välista naapurimaankin litkulla ja pelaa moitteettomasti siltikkin. Eikä vakiopata hajoa siihen jos nakuttelee sekin on tullut kokeiltua, eikä hiukan viruteltukaan hajoa siihen nakutukseen .Juhako? kirjoitti:Mikä bensa käy 71-73 V8-Mustangin moottoriin... 95...98?? Kyselee aloitteleva Mustangisti.
Saat yösi nukuttua paremmin kun käytät 98:ia ja sitä venttiili-lisäainetta.
UGH, olen puhunut
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Viime kesän kanssa ajelin 95:llä, kun ajattelin että nehän jenkeissä ajelee millä tahansa kuralla, kyllä 95:n pitää kelvata... ja ihmettelin koko kesän, kun oli vaikeuksia startata lämpimänä. Tänä kesänä oon käyttänyt V-poweria tai 98:ia, eikä sitä starttausongelmaa ole enää ollut, samaten tuntuu kuin auto kävis jotenkin tasasemmin, ja muutenkin olis jotenkin pirteempi. Samaten toi wanhus toimii V-powerilla todella nätisti!
Itse kyllä käyttäisin (ja käytänkin) vanhassa autossa venttiilin suoja-ainetta, ei se ihan tuulesta temmattu juttu ole..
Itse kyllä käyttäisin (ja käytänkin) vanhassa autossa venttiilin suoja-ainetta, ei se ihan tuulesta temmattu juttu ole..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
raunoh
- Addikti
- Viestit: 401
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
Vihreässä 71-Shelbyssä hajosi remontoidut venttiilit ja ohjurit (K-Line) 15.000 km jälkeen, kun ajoin koko ajan 98-bensalla ilman venttiilinsuoja-ainetta. Ventiilityö meni uusiksi (sainpa originaalin imusarjan laitettua samalla), ja nyt sitten venttiilisuoja-aineet kyllä laitan jatkossa, venttiilien korjaus kyllä maksaa paljon enemmän kuin pullolliset venttiilin suoja-ainetta. Mutta kunkin moottorin ominaisuuksien mukaan suoja-aine tai sitten ei, kuten en käytä 64-avossa ja std-79-HB:ssa.
Re: Mitä bensaa Mustangiin?
raunoh kirjoitti:Vihreässä 71-Shelbyssä hajosi remontoidut venttiilit ja ohjurit (K-Line) 15.000 km jälkeen, kun ajoin koko ajan 98-bensalla ilman venttiilinsuoja-ainetta. Ventiilityö meni uusiksi (sainpa originaalin imusarjan laitettua samalla), ja nyt sitten venttiilisuoja-aineet kyllä laitan jatkossa, venttiilien korjaus kyllä maksaa paljon enemmän kuin pullolliset venttiilin suoja-ainetta. Mutta kunkin moottorin ominaisuuksien mukaan suoja-aine tai sitten ei, kuten en käytä 64-avossa ja std-79-HB:ssa.
Kiitos ja kumarrus!! Näillä helteillä nyt ei öitään muutenkaan kunnolla nuku, mutta ehkä vähän paremmin jos kipaisen putiikkiin ja hommaan sitä lisäainetta.