Re: Laatikon jäähyputket öörlissä (ja öölissä)
Lähetetty: 25 Elo 2009, 08:44
Automaattiöljy turpoaa hieman lämmetessään .
jos hieman yli tulee "FULL" merkin yli ei haittaa toimintaa jos loota toimii muuten
laatikossa on huohotus putki sivussa . jos on todella liikaa öljyä se tulee sieltä ulos.
laatikon lauhdutus tarve on suoraan verrannollinen ajon pituuteen ja kierrosten käyttöön
jos köröttee muutaman kilometrin vuodessa
vakio tekniikalla ei vaihteisto juuri paljoa lämpene ainoastan ruuhkassa seisoskelussa esim D:päällä silloin kyllä...
Jos vetelee perässään jotain käy revittelemässä i suht korkealla stallilla olevalla turbiinilla ja muuten vaan pitkään
pitkään paahtaa radalla tms
kyllä jäähdytys on välttämättömyys kun turbiini kehittää jonkin verrankin lämpöä.
Nyrkkisääntö jos voi ottaa laatikon mittatikun kuumana käteen ja pyyhkäistä öljypintaa polttamatta näppejä
öljy ei ole liian kuumaa. jos hipiä ottaa oikeen itseensä sitten ollaan tietysti riittävän lämmön puolella, noin 80-100 asteen alueella pitäs pysyä niin ölpät eivät menetä voitelu ominainuuksia ja lopulta muutu kahviksi...
LIIKA Lämpö ON automaattivaihteiston no : 1 vikojen aiheuttaja
jos hieman yli tulee "FULL" merkin yli ei haittaa toimintaa jos loota toimii muuten
laatikossa on huohotus putki sivussa . jos on todella liikaa öljyä se tulee sieltä ulos.
laatikon lauhdutus tarve on suoraan verrannollinen ajon pituuteen ja kierrosten käyttöön
jos köröttee muutaman kilometrin vuodessa
vakio tekniikalla ei vaihteisto juuri paljoa lämpene ainoastan ruuhkassa seisoskelussa esim D:päällä silloin kyllä...
Jos vetelee perässään jotain käy revittelemässä i suht korkealla stallilla olevalla turbiinilla ja muuten vaan pitkään
pitkään paahtaa radalla tms
kyllä jäähdytys on välttämättömyys kun turbiini kehittää jonkin verrankin lämpöä.
Nyrkkisääntö jos voi ottaa laatikon mittatikun kuumana käteen ja pyyhkäistä öljypintaa polttamatta näppejä
öljy ei ole liian kuumaa. jos hipiä ottaa oikeen itseensä sitten ollaan tietysti riittävän lämmön puolella, noin 80-100 asteen alueella pitäs pysyä niin ölpät eivät menetä voitelu ominainuuksia ja lopulta muutu kahviksi...
LIIKA Lämpö ON automaattivaihteiston no : 1 vikojen aiheuttaja