Sivu 2/2

Re: kannen tiivisteen vaihto

Lähetetty: 05 Elo 2009, 15:15
Kirjoittaja Mexico65
Vähän topikin sivussa, mutta.
Jos kone on hyvin tehty, eli kokonaisuus on harkittu ja yhteen sopiva.
Tri-Y 1-5/8" Primaries, 1-3/4" Secondary tubes, 2-1/2" Collector riittää kokemuksesta noin 500 hv kun kyseessä on noin 340 cid kone.
Kokemuksesta 2½” putkisto X-putkella, in 2½” - out 2 ¼” vaimentajilla riittää hyvin 530 hv asti ja ilmeisesti pidemmällekin kyseessä noin 340 cid kone.

Yleisesti:
200-340 hv -2" putket
280-430 hv -2-1/4" putket
320-540 hv -2-1/2" putket
440-760 hv -3" putket
620-1040 hv -3-1/2" putket

Yleisesti näyttää kuitenkin olevan vallalla biger is beter meininki vaikka pienemmälläkin pärjäisi.

Noiden pakosarjojen osalta voisi soveltaa vaikka kyseisen linkin ohjeita.
http://www.headerdesign.com

Re: kannen tiivisteen vaihto

Lähetetty: 06 Elo 2009, 21:19
Kirjoittaja salkkari
tossa mietin et jos tolla yrittäis pärjää loppu kesän mikä siin nyt (koitan saada tiiviimmäksi) ja sit talvella vaihtas koko putken sit kunnolla: et alkuun tää http://www.fordpowertrain.com/351C.htm ja 2 1/4" putkesta ja X tai H putkella, en nyt tiedä viel kumpi parempi..

kiitoksia paljon neuvoista :)

Re: kannen tiivisteen vaihto

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 20:58
Kirjoittaja salkkari
Fastback kirjoitti:Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.

http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm

Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.

Mitäs eroa on noissa pakosarjoissa 2V ja 4V? nyt kun vertailen vanhoja pakosarjoja netistä löytyviin (ulkoisesti) samanlaisiin niin ne olis 4V pakosarjat.. ja kannethan mulla on 2V.. ja hantinpuolelta paukkuu liekit perälle asti. tosin pakosarja vuosi keskimmäisistä pytyistä.