Sivu 2/2

Lähetetty: 05 Loka 2004, 15:36
Kirjoittaja Fastback
Mussemaan kirjoitti:Ja kuten kirjoituksestani voi päätellä, olen tutkinut/pohtinut asiaa hyvinkin analyyttisesti.
Lähes yhtä analyyttisteoreettista, kuin "voima tulee raa'empana lävitse".
Mussemaan kirjoitti: Ja P.S.
Sorry fastback, nyt on PAKKO kuitata tuohon auto/manuaalivääntöön mitä pikkaisen aloittelimme jo Fun Runnissa olusen äärellä: :D
Shelby-look laittoi omaansa T10:n tilalle manuaalikoneistoisen C-4:n ja kyllä mies kertomansa mukaan tykkäs! Että on lootaa kivaa pykältää vormulatyyliin ja toisaalta ajella ihan normaalistikin :)
Vaikka eihän toki T10:ä ja uudempia manuaaleja voi suoraan verratakaan.
Toinen tykkää mummosta ja toinen tyttärestä. Kisamiehet ajavat sekä automaateilla, että manuaaleilla. Paluuta automaattiin ei ole eikä tule. Jos joskus eläkepäivillä epäilen ajotaitoani, niin käyttökotteroon voin valita automaatin, jotteivat nuoret jullit naureskele kun vanha jyyrä luistattelee kytkintä liikkeelle lähteissä. Mustangillahan ei kytkintä luistatete, pomps kytkin ylös ja mennään.

Arvaatkaa kun saan manuaalin isolohkon jatkoksi tulenko hehkuttamaan, kuinka makeaa on nyt kun ei ole enää automaattia... :roll:

Meikäläisen 289+4v toploader yhdistelmällä pompottamista tapahtuu reippaalla osakaasulla lähdettäessä. Vikaa ei esiinny jos lähtee rauhallisesti kuten yleensä tai hyvin runsaalla kaasulla. Tätä on testattu stripilläkin... :wink:

Lähetetty: 05 Loka 2004, 22:36
Kirjoittaja PeteP
Kummathan nyt paremmat tuet?? noi slapperit kyl rumasti näkyy alta? katoin kuvasta noi traction barsit,pyöreet tangot,laipat päissä.. menikös nyt oikein?? trade partsilla tuumas et jouset vaihtoon, (5 lehtiset) konit on takana, jos säätäis tiukemmalle??

Lähetetty: 07 Loka 2004, 15:19
Kirjoittaja Mussemaan
speedy kirjoitti:Kummathan nyt paremmat tuet?? noi slapperit kyl rumasti näkyy alta? katoin kuvasta noi traction barsit,pyöreet tangot,laipat päissä.. menikös nyt oikein?? trade partsilla tuumas et jouset vaihtoon, (5 lehtiset) konit on takana, jos säätäis tiukemmalle??
Nymannilla oli ainakin vielä talvella jäljellä HD -jousia joita se oli saanut sopivasti.
Meinaan että jäykemmillä jousilla varmaan ainakin oireet vähenisivät.

Ja tetenkin yksi vaihtoehto voisi olla toisen iskarin alapään säätö akselin toiselle puolelle, niinkuin se oli -67:n "paremmassa" alustapaketissa.
Oliko se nyt nimeltään "competition suspension" tmv.
Tätä käyttivät pyöhemmin ainakin 429 BOSSeissa tuon perän pompotuksen kuriinsaamiseksi.


Korjatkaa jos muistini tekee tepposia

Lähetetty: 07 Loka 2004, 16:45
Kirjoittaja PeteP
Jep! isokorisissa oli ainakin mainittua handling versiota. kysynpä nyt tässäkin vielä tuota takavakaaja mielipidettä??

Lähetetty: 08 Loka 2004, 13:22
Kirjoittaja Antti66HT
Itellä uudet 5-lehtiset ja uudet Kybit... Ja pompottelee. Shelby-barsit työn alla. itse tein, säästin.. hys

Lähetetty: 21 Loka 2004, 19:27
Kirjoittaja Vieras
Löytyisikö kuvaa molemman tyylisistä barseista? Valoittaisi kummasti asiaa.

Lähetetty: 03 Touko 2005, 11:08
Kirjoittaja ari66ht
Onkohan tämä vaan lukkoperävehkeiden ongelma?
Ei ole paljoa pompotellut. :?:

Lähetetty: 05 Touko 2005, 12:48
Kirjoittaja PeteP
Suattaapi olla. mä laitan tässä jossain vaiheessa noi selpy träksön paarssit (120e) kunhan saan muut onkelmat veks ,raportoin sitten vaikutuksesta 8)

Lähetetty: 05 Touko 2005, 13:16
Kirjoittaja Fastback
ari66ht kirjoitti:Onkohan tämä vaan lukkoperävehkeiden ongelma?
Ei ole paljoa pompotellut. :?:
Ei tarvita lukkoperää pompotuksen aikaansaamiseksi.

Lähetetty: 12 Loka 2005, 15:16
Kirjoittaja Mexico65
Ajateltiin poikien kanssa kokeilla tällaisia tukia, ettei perä lähtisi niin helposti pommpimaan. Jarrutuksen suhteen kapistukset taitaa olla merkitykseltään vähäiset.
http://www.calvertracing.com/

Lähetetty: 12 Loka 2005, 19:29
Kirjoittaja Antti66HT
Noista Calverteista en olekaan mitään negatiivista kuullut.
Harmittaahan se kun vaivalla rakennetun koneen tehot
katoaa suditteluun 8) Itellä parannus noiden shelby barssien lisäksi voisi olla tuuman madalluspalikan poistaminen ja samalla jousien vaihto 1" pudottaviin mid-eye jousiin...

Yksio lääke voisi olla noiden shelbybarsien kumipuslien vaihto vähän jäykempään materiaaliin... Poly/ nylon. Jousissa on jo edessä ja takana poly-puslat...

Lähetetty: 12 Loka 2005, 22:14
Kirjoittaja Tahavo
Mulla ei ravista kun sutii. Shelby-barsit on. Mutta miksi kumi ei vingu kun sutii!? Suhisee vaan :? Oishan se hianoa ku vinkuis 8)

Lähetetty: 13 Loka 2005, 07:33
Kirjoittaja Tapsa
Perän pomppiminen voi johtua löysistä
taka-akselin kiinityksistä (helat), lehtijouset taipuvat, kierrejousisilla
taipumus helpommin loikkimiseen
iskarit eivät toimi oikein , jopa tehon puute, pinionin kulma,
perän saa pomppimaan millä vaihteistolla tahansa
jos on löysää ! yleensä vaatii lisätukea vakio rakenne.
Se on totta että tehosta ei ole hyötyä jos se menee
sutimiseen. usein satsataan moottoriin mutta muu voimansiirto/ alusta
jää tois arvoiseksi ja ihmetellään...
Kellarikin vaatii omansa :wink:

Lähetetty: 13 Loka 2005, 07:41
Kirjoittaja Tapsa
Calvertilla hieno Galleria!
Alan Keulimista 8)
kyseinen vipu-tanko kombinaatio
varmaan toimaa ! ei muuta kuin kopsaamaan ja kokeilee! :wink: