Vilkun rele

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: vilkkurele.

Viesti Kirjoittaja 65HT »

simo 89 gt kirjoitti:googletappa vaikkapa hakusanalla vilkkureleenkytkentä niin tarinaa aiheesta löytyy moneen.
Tarinaa tosiaan löytyy... Eka juttu sanoi että X lampulle menevään ja L virta, seurava tarina sanoi L niinkuin lamppu ja X:lle virta. Että näin, mutta pitää uskoa simon vinkki. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Olisikohan tuo rele ottanut siitä nokkiinsa kun mittaristoprojektin yhteydessä vaihdoin vilkun merkkivalon toisenlaiseen? Eikös ne ole aika ronkeleita sille tehomäärälle mikä niiden kautta kulkee, eli teho nimenomaan määrää vilkuntanopeuden (esim kun yksi vilkku palaa jäljelle jäänyt vilkkuu tuplanopeudella).
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
simo 89 gt
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 01 Elo 2005, 20:41
Paikkakunta: vantaa

vilkkurele.

Viesti Kirjoittaja simo 89 gt »

sinun kannattaisi varmaankin kokeilla relettä missä olisi oma liitin tuolle
merkkivalolle,siis sellainen kolminapainen vaikkapa boschin valmistetta
oleva elektronisesti kuorman mukaan säätyvä yleismalli,tuolta linkeistähän löytyy liitinten merkinnät.olen myös käyttänyt sellaista toisessa projektissa ja toiminut hyvin.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mitenkäs ne piuhat oikein kulkee vilkkujärjestelmässä? Akulta ratin alle, sieltä releelle ja siltä vilkuille. Onko noin?
Sillä kun haluaisin testata onko vika rattiputkessa/ratin alla olevassa kytkimessä, siis ohittaa sen ja kokeilla vilkun toimintaa ilman sitä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Ongelman selvittely jatkuu:

Poistin releen ja laitoin releen tilalle hyppylangan. Tällä ajattelin testata palaako vilkut kun käännän vilkun päälle. Näinhän pitäisi selvitä onko vikaa piuhoissa tai maadoituksessa. No laitoin piuhan paikalleen ja villku vasemmalle - vasen etu- ja takavilkku palaa komeasti, samoin vilkun merkkivalo. Vilkku oikealle - takavilkku palaa himmeästi, etuvilkku ei pala, savua nousee töötin alta!!! Vika lienee siis ratin sisällä olevassa vilkkuhässäkässä. Se ainakin sai siipeensä kun purin sen esiin. Milläs taktiikalla se toimii. Siihenhän tulee kolme paria johtoja. Luonnollisesti yksi pari vasemmalle vilkutusta varten toinen pari oikealle vilkutusta varten, mutta entäs kolmas pari, mikä on sen merkitys?

Joku uusinut vilkkuhässäkkää ratin alla?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kuluvainen osa ja uusiksi vaan koko vilkkukytkin.

Liityntöjähän siellä on erikseen etu- ja takavilkuille, jarruvaloille...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Vilkun rele

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Releet on mulla edelleen kulutustavaraa. Tänään viimeksi kävin uuden hakemassa. Keväällä vaihdoin viimeksi. Pitäisiköhän rueta miettimään tuota kolmenapaisen kytkemistä..?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin