Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
simo 89 gt kirjoitti:googletappa vaikkapa hakusanalla vilkkureleenkytkentä niin tarinaa aiheesta löytyy moneen.
Tarinaa tosiaan löytyy... Eka juttu sanoi että X lampulle menevään ja L virta, seurava tarina sanoi L niinkuin lamppu ja X:lle virta. Että näin, mutta pitää uskoa simon vinkki.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Olisikohan tuo rele ottanut siitä nokkiinsa kun mittaristoprojektin yhteydessä vaihdoin vilkun merkkivalon toisenlaiseen? Eikös ne ole aika ronkeleita sille tehomäärälle mikä niiden kautta kulkee, eli teho nimenomaan määrää vilkuntanopeuden (esim kun yksi vilkku palaa jäljelle jäänyt vilkkuu tuplanopeudella).
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
sinun kannattaisi varmaankin kokeilla relettä missä olisi oma liitin tuolle
merkkivalolle,siis sellainen kolminapainen vaikkapa boschin valmistetta
oleva elektronisesti kuorman mukaan säätyvä yleismalli,tuolta linkeistähän löytyy liitinten merkinnät.olen myös käyttänyt sellaista toisessa projektissa ja toiminut hyvin.
Mitenkäs ne piuhat oikein kulkee vilkkujärjestelmässä? Akulta ratin alle, sieltä releelle ja siltä vilkuille. Onko noin?
Sillä kun haluaisin testata onko vika rattiputkessa/ratin alla olevassa kytkimessä, siis ohittaa sen ja kokeilla vilkun toimintaa ilman sitä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Poistin releen ja laitoin releen tilalle hyppylangan. Tällä ajattelin testata palaako vilkut kun käännän vilkun päälle. Näinhän pitäisi selvitä onko vikaa piuhoissa tai maadoituksessa. No laitoin piuhan paikalleen ja villku vasemmalle - vasen etu- ja takavilkku palaa komeasti, samoin vilkun merkkivalo. Vilkku oikealle - takavilkku palaa himmeästi, etuvilkku ei pala, savua nousee töötin alta!!! Vika lienee siis ratin sisällä olevassa vilkkuhässäkässä. Se ainakin sai siipeensä kun purin sen esiin. Milläs taktiikalla se toimii. Siihenhän tulee kolme paria johtoja. Luonnollisesti yksi pari vasemmalle vilkutusta varten toinen pari oikealle vilkutusta varten, mutta entäs kolmas pari, mikä on sen merkitys?
Joku uusinut vilkkuhässäkkää ratin alla?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Releet on mulla edelleen kulutustavaraa. Tänään viimeksi kävin uuden hakemassa. Keväällä vaihdoin viimeksi. Pitäisiköhän rueta miettimään tuota kolmenapaisen kytkemistä..?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."