Sivu 2/3
Lähetetty: 05 Touko 2007, 18:48
Kirjoittaja Tahavo
Laitoin veekasille mitat yv:nä. Tuskin mulla turbiini on rikki. Tyhjensin sen öljyistä ja sorkin valolla varustetulla magneetilla sisuskaluja. Ei sieltä tarttunut magneettiin kuin pohjalta hieman mustaa mäskiä. Ei mitään isompaa metallin kappaletta. Lisäksi turbiinia ravistellessa aivan normaalia klonksumista.
Lähetetty: 09 Touko 2007, 22:49
Kirjoittaja Tahavo
Mitä ihmettä, mulla on 50oz damper ja 28oz vetolevy lisäpainolla?? Mikähän kampiakseli mahtaa olla? Tuolla paketilla tasapainotin kampiakselin talvella koneistamossa, eivätkä he mitään erikoista maininneet. Voiko tuollainen viritelmä yleensä toimia normaalisti?
Olispa tämäkin asia kannattanut mun selvittää silloin kun kone oli levällään

....värinöitähän koneessa on ollut määrätyillä kierroksilla.
Lähetetty: 10 Touko 2007, 08:55
Kirjoittaja 65HT
Early engines use 28.2 oz.-in. external balance, while 1982 and later engines use 50 oz.-in. at the flywheel and 34 oz.-in. at the damper.
Tossa lontoon kielellä noista tasapainoasioista.
Lähetetty: 10 Touko 2007, 14:38
Kirjoittaja SamiM
Tahavo kirjoitti:Mitä ihmettä, mulla on 50oz damper ja 28oz vetolevy lisäpainolla?? Mikähän kampiakseli mahtaa olla? Tuolla paketilla tasapainotin kampiakselin talvella koneistamossa, eivätkä he mitään erikoista maininneet. Voiko tuollainen viritelmä yleensä toimia normaalisti?
Olispa tämäkin asia kannattanut mun selvittää silloin kun kone oli levällään

....värinöitähän koneessa on ollut määrätyillä kierroksilla.
Siis onko vetolevyssä 28 unssin paino ja vielä lisäpaino? Kyllä se olisi tasapainotuksessa tullut esille, jos paketti ei toimisi.
Ilmenevätkö värinät paikallaan kierrättäessä vai veto päällä?
Lähetetty: 10 Touko 2007, 16:07
Kirjoittaja Tahavo
Joo, 28 unssin paino+joku lisäpaino ja damper taas 50 unssia. Värinät oli myös paikallaan ollessa kun kierrokset nosti määrätylle tasolle. En muista paljonko kierrokset silloin oli, ehkä 2500-3000 mutta ajossa alkoi jo 60 mailin jälkeen jyrskyttää.
Toi on kyllä ihme sekasikiö koko paketti mutta hyvin pelittänyt lukuunottamatta jyrinöitä.
Koneistamo ei kyllä asiaa kummemmin kommentoinut, että kaippa tuo paketti noinkin toimii.
Lähetetty: 10 Touko 2007, 19:35
Kirjoittaja PeteP
Eipä tuossa ongelmaa jos jyrisi silloin, kunhan ei jyrise enään

Lähetetty: 18 Touko 2007, 15:27
Kirjoittaja 65HT
Vee8 kirjoitti:Mikäs se halkasija pulttikehällä on?
Vielä tarkennusta tuohon vetolevyn/turbiinin pulttikehän mittaamiseen...
Eli mistä kohdin ja mitä mitataan?
nimim: turbiiniostoksilla
Lähetetty: 18 Touko 2007, 17:31
Kirjoittaja Tahavo
Minä mittasin turbiinin pulttien ristimitan, eli klo 12:ssa olevan pultin keskeltä klo 18:ssa olevan pultin keskelle. Tällä tavalla mitattuna löytyi vihdoin sopiva levy kun tiesi mikä on levyn hammasmäärä.
ps. nyt on levy/turbiini/moottori taas kiinnitetty. Aikaa meni operaatioon tasan 60min. kun käytössä oli "hiiappi". Homma alkaa valitettavasti olla rutiinia. Huomenna viimeistään pitäisi tietää poistuiko mulla ollut ongelma vetolevyn vaihdolla.
Lähetetty: 19 Touko 2007, 15:09
Kirjoittaja Tahavo
No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä
Osaako joku arvella mikä nyt olisi vialla? Moottorirempan aikana vaihdoin vain öljynsuodattimen sekä öljyt laatikkoon. Suodattimen alla oli jousi/mäntä systeemi, jonka asensin takaisin mäntä ylöspäin ja jousi vastasi suodatinta. Kaippa se meni oikein päin? Muuten en laatikkoon koskenut.
Lähetetty: 20 Touko 2007, 13:08
Kirjoittaja 65HT
Kiitoksia ohjeista. Mitattu on ja 157 hampainen kiekko löytyy ja 26,7 cm eli 10,5 tuumaa on pulttikehän halkaisia.
Lähetetty: 21 Touko 2007, 08:14
Kirjoittaja pikkustang
Tahavo kirjoitti:No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä
Osaako joku arvella mikä nyt olisi vialla? Moottorirempan aikana vaihdoin vain öljynsuodattimen sekä öljyt laatikkoon. Suodattimen alla oli jousi/mäntä systeemi, jonka asensin takaisin mäntä ylöspäin ja jousi vastasi suodatinta. Kaippa se meni oikein päin? Muuten en laatikkoon koskenut.
itsellänihän on sama vika ettei d:llä löydy kuin ykkönen ja muut toimii ok.jospa saisin minäkin vastauksen mahd vikaan samalla
Lähetetty: 21 Touko 2007, 09:11
Kirjoittaja Tahavo
pikkupoika kirjoitti:Tahavo kirjoitti:No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä
Osaako joku arvella mikä nyt olisi vialla? Moottorirempan aikana vaihdoin vain öljynsuodattimen sekä öljyt laatikkoon. Suodattimen alla oli jousi/mäntä systeemi, jonka asensin takaisin mäntä ylöspäin ja jousi vastasi suodatinta. Kaippa se meni oikein päin? Muuten en laatikkoon koskenut.
itsellänihän on sama vika ettei d:llä löydy kuin ykkönen ja muut toimii ok.jospa saisin minäkin vastauksen mahd vikaan samalla
Mainittakoon vielä, että ennen moottoriremppaa mun laatikko toimi ihan normaalisti. Tuon suodattimen vain vaihdoin ja pähkäilin sitä jousta ja mäntää, että mites päin nämä olivat.
Pitänee illalla avata öljypohja ja kääntää se mäntä/jousi juttu ja kokeilla

Lähetetty: 21 Touko 2007, 20:39
Kirjoittaja Tahavo
Luonnolisesti vasta siinä vaiheessa kun olin ottanut öljypohjan ja suodattimen irti, niin huomasin tarkistaa imusarjalta lähtevän alipaineputken. Irtihän se oli laatikon puolelta. En vaan saanut tolkkua mihin se tulee kiinni, käsittääkseni siihen vihreään moduliin mutta eipä siinä ollut enää mitään mihin sen letkun olisi työntänyt..*voimasana*
Mutta ilmeisesti vaihdeongelma voi johtua juuri tuosta irti olevasta alipaineletkusta?
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... t=laatikon
Tuolta löytyikin vastaus kysymykseen. Eli vika johtui juuri tuosta irti lähteneestä alipaineletkusta. Mutta ihmettelen mihin siitä modulista oli hävinnyt se putki mihin letku työnnetään. Käsi kopelolla sitä tosin etsin..

Lähetetty: 21 Touko 2007, 20:52
Kirjoittaja Homer65
Vihreestä tiedä, mutta paikka on, muistaakseni

, apparin puolella takana se tulee siihen alipainemodulaattoriin. Pikkasen piilossa, mutta siinä on letkua varten "nokka".
Lähetetty: 21 Touko 2007, 20:57
Kirjoittaja Homer65
http://raceabilene.com/kelly/hotrod/ima ... /c4exp.gif Kuvassa "vacuum modulator" keskeltä vähän klo.seiskaan.