Sivu 2/2

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 11 Touko 2010, 12:01
Kirjoittaja koppa
Antti66HT kirjoitti:Kelläs niitä Tiltonin tuotteita on autossa? Onko ne toiminut?
olikos jxa:ssa tilttoni? Artoo?

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 11 Touko 2010, 21:33
Kirjoittaja JXA-26
Jaamäävai ?? :huh1:
Kuusseiskaan taidettiin änkeä Modern driveline sarja. Käyttökokemuksia ei vielä ole mulle kertyny muuta kuin talvelta, säätöö se ainakin nyt huutelee.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 12 Touko 2010, 09:35
Kirjoittaja Antti66HT
Moderndriveline pelaa tilttonin kamoilla. Muistaakseni Uljaksen mustissa oli kans toi modernin sarja, ja toimi.
Jos tuo McLeodi vielä kiukuttelee, niin sitte käännytään Tiltonin tuotteisiin, ainakin täällä. Sitten vaijeri jos ei muu auta.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 03 Helmi 2023, 09:43
Kirjoittaja rale
Nostan vanhan topicin ylös,

Olisiko antaa vinkkiä hyvästä ja toimivasta hydraulisesta kytkimestä 68 mustangiin T5 laatikolla? Cruising käyttöön tulisi. Nykyisellään autoon on asennettu King Cobran levy ja asetelma. Poljin tuntuma on melko raskas mekaanisella välityksellä.

EDIT. Löytyi jonkin verran viestiketjuja, joissa suositeltiin tiltonia. Jos jollain on vinkkejä tai suosituksia vaijerikytkimen toteutuksesta, niin nekin kiinnostaisi. Tarkoitus on päästä eroon jälkikäteen rakennetusta mekaanisesta välityksestä.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 05 Helmi 2023, 20:34
Kirjoittaja Sudenkolo
Tuo MODERN DRIVELINE yläpäähän näyttäis viisaalta ratkaisulta itse olen wilwoodin sylkän kanssa temppuillut ja alapuolella kokeilin alkuun mcleodia mikä pääs sitten heti alussa alussa pyörähtää rikkoen toisen letkun kiinnityksen.Tiltonin hankin sen jälkeen ja kolmas wilwood menossa sekä toinen tiltonin työsylkkä.Nyt viimeisin kokoonpano ja kun kasasin olinkin ajatuksissa jättänyt todennäköisesti pari kolmemillii alkuperäisestä mitasta liika taakse sylkän ja ei kytkin sitten irrota jospa sais motivaatiota tutkia aihetta lisää ja auto ajoon kesäksi :D.Itse jos lähtisin hommaa tekee löytyy varmaan parempia asetelmia mulla on joku mielestäni ehkä liika jäykkä asetelma centerforce.Kaupungissa ajo ollut aina helvettiä ja jos stadissa käynyt lenkin ajaa on ollut ilo päästä motarille lepuuttaa vasenta jalkaa.Vakavasti jo ruvennut harkitsemaan automaatiksi muuttamista ihan vain mukavuuden tason nostamiseksi.Olen nyt rakentanut polkimeen stopparin ettei voi ylipolkea sitä kytkintä.Tais kaverillakin olla novassa mcleod ja centerforcen asetelma kovin on jäykkä sekin paketti ajaa tuolla kaupungissa.Kaippa sen vaijerikytkimen rakentelee itsellä oli sen alkuperäisen kanssa ongelma että kuumuus sulatti aina kaapelin hyvinkin nopeasti.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 06 Helmi 2023, 10:29
Kirjoittaja IronHorse
Tuohon kytkimen käyttömukavuuteen (keveyteen) on kyllä mekaanisen rakenteen vipusuhteen muutos kaikkein helpoin ja luotettavin tapa.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 06 Helmi 2023, 10:30
Kirjoittaja Antti66HT
Varmasti tämän muuallekkin kirjoittanut, mutta päivitetään nyt tähänkin.

Pääsylkky edelleen Wilwoodin .750, joka hyvin nyt otiminut jo vuosia.

Työsylkky vaihtui aikanaan Toploaderiin tarkoitettuun Tilttoniin, joka toimi mainiosti. Vaihteiston vaihtuessa Jericoksi, ja edelleen Tko-600:ksi, vaihdoin työsylinterin Tiltonin kytkinkoppaan tulevaan malliin. Tämäkin toiminut ongelmitta, ja vaikka McLeod RST kytkimenä, on kytkin kevyt ja tarkka käyttää. Raskaampi tietty kuin nykyautoissa, mutta paljon kevyempi kuin alkuperäisellä vivustolla.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 10 Helmi 2023, 11:07
Kirjoittaja rale
Kiitti vinkeistä,

Ehkä pitää vielä tarkastaa, saisiko mekaanisten vipujen välityssuhteita muuttamalla poljintuntumaa kevennettyä. Rakennelma ei ole alkuperäinen joten omille kokeiluille on sijaa.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 10 Helmi 2023, 19:01
Kirjoittaja ikiliikkuja
Nestekytkin konversio varmaan hyvä ratkaisu.
Omaan -68 polleen rakensin vaijerikytkimen (kun ei ollut tallissa alkuperäisiä vivustoja ja palautin tehtaan toimituksen mukaisesti manuaaliksi), Lähtökohtana foxin kytkinvaijeri (missä tuli mukana alumiininen sektorikappale). Eli raudanpaloista rälläkällä vastaava sektorikappale (sen verran tymäkkää että siihen sai hiottua vaijerille uran) ja sopivaa kiinnitystä polkimeen niin että vaijerille mahdollisimman pitkä liike polkimen mukana. Läpivienti rintapeltiin ja siihen vahvike mihin kuori tulee. Alapäässä kytkinvipuun reikä mistä vaijeri menee läpi ja vaijerin alapäälle kiinnitys vaihteistoon (eli kuoren alapää liikkuu kun painaa kytkintä. Ja taisin käyttää vaijerin alapään ja kytkinvivun välissä orkkiksesta earlyn vivun "kuulasta" jalostettua välikappaletta nivelenä. Toimii mutta ei ole yhtään liian kevyt käyttää vaikka on koko polkimen liikematka käytössä. Ehkä se sektori pitäisi saada sijoitettua niin että olisi jonkinlaista progressista vivun liikettä?

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 11 Helmi 2023, 17:21
Kirjoittaja Homer65
Mulla earlyssa nestekytkin McLeodin RXT kytkimellä. Kevyt käyttää jopa tällaisen tikkujalan. Lähes yhtä kevyt kuin käyttöGolfin.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 12 Helmi 2023, 14:17
Kirjoittaja rale
Eli,

nestekytkimen pääsylinterisarjaksi voisi asentaa tällaisen Modern drivelinen sarjan:
https://threepedals.com/products/clutch ... -700-bore/

ja työsylinteriksi Throw out bearing tyyppisen Tiltonin:
https://www.summitracing.com/parts/til-60-6104

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 13 Helmi 2023, 12:27
Kirjoittaja Homer65
Mulla on juurikin tuo modern driveline, työsylkkyä en muista...

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 13 Helmi 2023, 18:02
Kirjoittaja Antti66HT
rale kirjoitti: 12 Helmi 2023, 14:17 Eli,

nestekytkimen pääsylinterisarjaksi voisi asentaa tällaisen Modern drivelinen sarjan:
https://threepedals.com/products/clutch ... -700-bore/

ja työsylinteriksi Throw out bearing tyyppisen Tiltonin:
https://www.summitracing.com/parts/til-60-6104

Kyllä toimii. .7 sylinterin tilavuus riittää todennäköisesti, ja on kevyempi kuin isommalla.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 14 Helmi 2023, 10:51
Kirjoittaja Mexico65
Tämmöisellä paketilla mentiin muutama vuosi, muuten hyvä mutta sinter kytkin oli kadulle hieman äkäinen. Muutoin on ollut nestekytkin käytössä yli kymmenen vuotta ilma minkäänlaisia ongelmia.