Sivu 2/2

Lähetetty: 05 Touko 2005, 09:31
Kirjoittaja Mexico65
Samoissa puuhissa painiskelin tuossa tiistai iltana. Homma onnistui yllättävän helposti! olin asentamassa Jesellin (http://www.jesel.com/) ventiilikoneistoa ja kun koko paketin sai purettua ja kaikki paperit luettua niin laatikosta löytyi tarkat ja selkeät ohjeet työntötangon pituuden määrittämiseen samoin sarja sisälsi säädettävän sovitus työntötangon ja mitta-asteikon jolla voi mitatta suoraan tarvittavan työntötangon pituuden. Lopputulema oli 6.250" tai 6.200" + lash cap, valitsin jälkimmäisen.
Tikkujahan löytyy eri paksuisia ja mittaisia vaikka kuinkapaljon.

Lähetetty: 05 Touko 2005, 10:22
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:olin asentamassa Jesellin (http://www.jesel.com/)
Oho oho, hard core rase rase kamaa. Varmasti joka euron väärtit.

Lähetetty: 05 Touko 2005, 10:59
Kirjoittaja ROKI
Mitä kustantaa tuollainen paketti, mitä muutoksia kansiin joutuu tekemään.

Lähetetty: 08 Touko 2005, 10:05
Kirjoittaja Mexico65
ROKI kirjoitti:Mitä kustantaa tuollainen paketti, mitä muutoksia kansiin joutuu tekemään.
Hinnasto löytyy Jeselin sivuilta, Ford sb alkaen 695$.
Ainakin minun tapauksessani homma oli suoraan pulttaa kiinni ja kovaa ajoa dynossa aamu 9:00 - ilta 18:00 jes.
Ilmeisesti vakio rautakansiin joutuu tekemään pieniä muutoksia tukisillan kiinnittämistä varten, ainakin kierteyttämään ns. "keinuvipupukit". Tässä systeemissä ei ole keinuvipu sudeja vaan keinuvivut kiinnitetään pareittain akselin varassa tukisillan päälle, näin ollen systeemi ei tarvitse työntötankojen ohjain levyjä.

Lähetetty: 09 Touko 2005, 08:05
Kirjoittaja Mussemaan
457 kirjoitti: sarja sisälsi säädettävän sovitus työntötangon ja mitta-asteikon jolla voi mitatta suoraan tarvittavan työntötangon pituuden.
Säädettävän tönärin teko on muuten aika helppoa jos omistaa yhdenkään ylimääräisen työntötangon:

Tanko poikki esim 30mm päästä.
Sisäreikä ainakin vakio Cleveland 5/16" tangossa on 5.45mm.
Omaani sovitin M5x90 12.9 pultin johon tein kierteen koko matkalle pl. tuon jäljellejääneen tönärin lyhyen pätkän sisäpituus. Ja sitten kanta pultista pois.
Sitten löin pistepuikolla koloja M5 "pultin" kierteettömään osaan, jolloin sovituksesta tönärinpätkän sisälle tulee tiukka. Ja laakeriliimaa väliin niin pysyy.

Sitten vaan kierreosaan kaksi mutteria lukitusta varten ja ylimääräinen n. 60mm kierrettä menee pidemmän tönärinpätkän sisälle.
Sovitus kierreosassa on aavistuksen horo, mutta itse kiersin putkimiehen valkoista kierretiivistysteippiä pitkään jengaosaan niin paljon että sovituksesta tulee sopivan tiukka.

Ja hoplaa/"los shazumas" :

Taas säästettiin 100USD

Seuraavassa niksiosoissa annan vinkkejä tämän helposti "tienatun" rahan käyttökohteille. Ettei mene "turhuuteen & hekumaan" :)