351C mitkä työntötangot rullavipoille

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Samoissa puuhissa painiskelin tuossa tiistai iltana. Homma onnistui yllättävän helposti! olin asentamassa Jesellin (http://www.jesel.com/) ventiilikoneistoa ja kun koko paketin sai purettua ja kaikki paperit luettua niin laatikosta löytyi tarkat ja selkeät ohjeet työntötangon pituuden määrittämiseen samoin sarja sisälsi säädettävän sovitus työntötangon ja mitta-asteikon jolla voi mitatta suoraan tarvittavan työntötangon pituuden. Lopputulema oli 6.250" tai 6.200" + lash cap, valitsin jälkimmäisen.
Tikkujahan löytyy eri paksuisia ja mittaisia vaikka kuinkapaljon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

457 kirjoitti:olin asentamassa Jesellin (http://www.jesel.com/)
Oho oho, hard core rase rase kamaa. Varmasti joka euron väärtit.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mitä kustantaa tuollainen paketti, mitä muutoksia kansiin joutuu tekemään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ROKI kirjoitti:Mitä kustantaa tuollainen paketti, mitä muutoksia kansiin joutuu tekemään.
Hinnasto löytyy Jeselin sivuilta, Ford sb alkaen 695$.
Ainakin minun tapauksessani homma oli suoraan pulttaa kiinni ja kovaa ajoa dynossa aamu 9:00 - ilta 18:00 jes.
Ilmeisesti vakio rautakansiin joutuu tekemään pieniä muutoksia tukisillan kiinnittämistä varten, ainakin kierteyttämään ns. "keinuvipupukit". Tässä systeemissä ei ole keinuvipu sudeja vaan keinuvivut kiinnitetään pareittain akselin varassa tukisillan päälle, näin ollen systeemi ei tarvitse työntötankojen ohjain levyjä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

457 kirjoitti: sarja sisälsi säädettävän sovitus työntötangon ja mitta-asteikon jolla voi mitatta suoraan tarvittavan työntötangon pituuden.
Säädettävän tönärin teko on muuten aika helppoa jos omistaa yhdenkään ylimääräisen työntötangon:

Tanko poikki esim 30mm päästä.
Sisäreikä ainakin vakio Cleveland 5/16" tangossa on 5.45mm.
Omaani sovitin M5x90 12.9 pultin johon tein kierteen koko matkalle pl. tuon jäljellejääneen tönärin lyhyen pätkän sisäpituus. Ja sitten kanta pultista pois.
Sitten löin pistepuikolla koloja M5 "pultin" kierteettömään osaan, jolloin sovituksesta tönärinpätkän sisälle tulee tiukka. Ja laakeriliimaa väliin niin pysyy.

Sitten vaan kierreosaan kaksi mutteria lukitusta varten ja ylimääräinen n. 60mm kierrettä menee pidemmän tönärinpätkän sisälle.
Sovitus kierreosassa on aavistuksen horo, mutta itse kiersin putkimiehen valkoista kierretiivistysteippiä pitkään jengaosaan niin paljon että sovituksesta tulee sopivan tiukka.

Ja hoplaa/"los shazumas" :

Taas säästettiin 100USD

Seuraavassa niksiosoissa annan vinkkejä tämän helposti "tienatun" rahan käyttökohteille. Ettei mene "turhuuteen & hekumaan" :)
Kuva
Vastaa Viestiin