Sivu 2/3

Lähetetty: 25 Loka 2006, 14:34
Kirjoittaja Drummer
Aikani pähkäiltyäni päätin luottaa aussi-kansiin yhtenä tehon lisäyskomponenttina. Pienennetyt 4V venttiilit, järeämmät jouset, 288 nokka, nostajat jne. Entinen imari ja kaasari saavat toistaiseksi riittää, tönärit uusiksi (kiitti vinkistä Mussemaan :) ) Jos tuo Roki vielä kunnollisen peltisatsin hitsliimailee mulle niin ei kai sitä tulevana suvena tarviis tukkona pyöriä :wink:

Kyllä tää on kanssa kumma harrastus, vuosi sitten vielä tuntui siltä että kunhan vaan ajellaan... :lol:

Lähetetty: 25 Loka 2006, 14:42
Kirjoittaja Drummer
Arto65FB kirjoitti:
Drummer kirjoitti: Kyllä tää on kanssa kumma harrastus, vuosi sitten vielä tuntui siltä että kunhan vaan ajellaan... :lol:
Ootas vaan, seuraavaksi mietitään, millä sen kasvaneen tehon saa tiehen.
Pitänee hankkia tosi kevyet kengät, oisko halvin ratkaisu :lol:

Lähetetty: 25 Loka 2006, 18:21
Kirjoittaja Mussemaan
Drummer kirjoitti:Aikani pähkäiltyäni päätin luottaa aussi-kansiin yhtenä tehon lisäyskomponenttina. Pienennetyt 4V venttiilit, järeämmät jouset, 288 nokka, nostajat jne. Entinen imari ja kaasari saavat toistaiseksi riittää, tönärit uusiksi (kiitti vinkistä Mussemaan :) ) Jos tuo Roki vielä kunnollisen peltisatsin hitsliimailee mulle niin ei kai sitä tulevana suvena tarviis tukkona pyöriä :wink:

Kyllä tää on kanssa kumma harrastus, vuosi sitten vielä tuntui siltä että kunhan vaan ajellaan... :lol:
Juu noilla kansilla tais Keith Blackin lättäpäämännät antaakin sopevat vähän päälle 10 puristusta.
Drummer kirjoitti: Kyllä tää on kanssa kumma harrastus, vuosi sitten vielä tuntui siltä että kunhan vaan ajellaan... :lol:
You aint seen nothin´ yet! :D

Lähetetty: 25 Loka 2006, 18:58
Kirjoittaja Drummer
Mussemaan kirjoitti:
You aint seen nothin´ yet! :D
Tell me 'bout it, sama homma aikoinaan rumpujen kanssa :roll:
Avatar kertokoon loput :wink:

Juu muuten, jos noita mäntiä meinais vaihdella niin entiset veivit varmaan käy vai käykö? Etukäteen en kehtaa vielä mäntiä hommata, kunhan nyt näkee missä kunnossa entiset ovat...

Lähetetty: 25 Loka 2006, 19:21
Kirjoittaja Mussemaan
Drummer kirjoitti:
Mussemaan kirjoitti:
You aint seen nothin´ yet! :D
Tell me 'bout it, sama homma aikoinaan rumpujen kanssa :roll:
Avatar kertokoon loput :wink:

Juu muuten, jos noita mäntiä meinais vaihdella niin entiset veivit varmaan käy vai käykö? Etukäteen en kehtaa vielä mäntiä hommata, kunhan nyt näkee missä kunnossa entiset ovat...
Juu, käy ne.
Omatkin oli vakiot, tosin kiillotetut ja pulteiksi vaihdoin ARP:n yty-pommin kestävät tekeleet. Samoin runkolaakeripultit tuli samasta pajasta. Ei oo edes kalliita.
Malli ei muuten ole sitten "uiva" eli tappi ei pysy kiinni kangessa männäntapin sokilla, vaan sovitus on "tönkkö".
Irroitus/kiinnitys tapahtuu kiertokangen päätä lämmittämällä -koneistamoilla on tätä varten induktiolämmittimet.
Liikaa kuumaa (Asetyleenipilleillä, kiireessä) ei tee gutaa

Lähetetty: 26 Loka 2006, 20:25
Kirjoittaja Fastback
Hmmm, on Clevelandi osasto jäänyt vähemmälle mun osalta, mutta eikös aussi kansiakin ole erikokoisilla palotiloilla? Aina 6x-7x cc asti - en muista enkä jaksa kaivaa, mutta joku voi tietää. KB149:t ovat ne silvolite pattipäät. Eikös jotkut aussikannet ole 4V quench palotilalla ja sehän on pieni palotila + pattipää kuten KB149 niin ruttu ei taida jäädä matalaan 10:iin? Korjatkaa nyt jos oon väärässä, nää perustuvat muistikuviin.

Lähetetty: 27 Loka 2006, 00:39
Kirjoittaja Drummer
Jep, kyllähän noita näkyy olevan usiamman kokoisilla palotiloilla, 72.2-79.8cc 2V-kansissa ja 64.6-67.6cc 4V-kansissa.

Lähetetty: 27 Loka 2006, 09:00
Kirjoittaja Mexico65

Lähetetty: 27 Loka 2006, 18:06
Kirjoittaja timppa
terveisiä täältä k-suomesta,tätä keskustelua kun lukee niin näyttäs siltä että kohta kannattaa tilata valmispata missä on ruuvit ja ilot valmiina niin sitten ei tartte enää yrittää kuin saada ne kasvaneet tehot tiehen,mutta ihan oikeasti noista lisä tehoita kannattaa ensin varmaan miettiä mihin käyttöön sitä suunnittelee jos tavan katukäyttöön niin ei noita tehoja niin hirveesti vakiota enenpää tarvii.hyvin läpikäyty vaki pata muutamalla lisäpalikalla riittä normaali käyttöön.niin ja vielä jos keulalla on tehomylly niin sitten on ruvettava vahvistamaa koria laatikkoa perää sitten kun ne on kunnossa niin taas on tehoja liian vähän ja ei kun sama ralli taas alusta :roll:

Lähetetty: 27 Loka 2006, 19:31
Kirjoittaja Drummer
No joo, taitaa olla kuitenkin sieltä maltillisemmasta päästä tämän threadin tehonlisät joita haetaan :wink: Laatikko menee muutenkin laiton alle ja 9" murikka ei kai ensimmäisenä antaudu... Jaa no vetareista en tiedä :lol: Kadulla ajetaan ja sielläkin hiljaa ettei polliissisetä sakota.

Toinen Timppa :D

Lähetetty: 27 Loka 2006, 20:00
Kirjoittaja raunoh
Vaihdoin vihreään 71-Shelbyyn originaalin Shelbyn 351-4V Clevelandin alumiini-imusarjan, Claude Dubois sanoo tästä tulevan 35 hp lisää, mutta joka tapauksessa ainakin oli n. 17 kg kevyempi ! Tämä merkitsee käytännössä enemmän ulossaatavaa voimaa, siis tavallaan näennnäistä hevosvoimien lisäystä. Originaalia Shelby-imusarjaa (351D-9424-D) on hyvin vaikea saada, mutta vastaavaa ilman logoa ja Shelbyn varaosanumeroa olevaa reproa on uutenakin saatavilla, mutta tämä tieto pitäisi kaivaa jostakin arkistosta esille. Lisäksi high-performance nokka-akselin (D1ZZ-6250-A) muutoksella tuli 40 hp lisää. Kun vielä laittaisi peltisarjat, niin johan tuossa tulee yksinkertaisesti voiman lisuketta. Kaasutin 750-780 Holley.

Lähetetty: 27 Loka 2006, 22:02
Kirjoittaja PeteP
Tuo Raunon mainitsema reprosarja olisi todella mielenkiintoinen, samaten nokka, mitäs Rane noista Shelbyn koneista irtoaa kaakkeja?

Lähetetty: 28 Loka 2006, 10:55
Kirjoittaja Mussemaan
Speedy kirjoitti:Tuo Raunon mainitsema reprosarja olisi todella mielenkiintoinen, samaten nokka, mitäs Rane noista Shelbyn koneista irtoaa kaakkeja?
Jos elettäisiin -70 -lukua, niin nuo olis mun mielestä ihan harkinnan arvoisia.

Jos CD sanoi noilla muutoksilla tulevan 75HP lisää, niin silloin nykyaikaisilla osilla saat enemmän, boonuksena vielä päälle vääntöä ja pienempi polttoaineen kulutus.

Jos autoa rakennetaan ajettavaksi ja nautittavaksi ilman tietoista retroilua tai entisöintiä, ei kyllä vanhentuneiden osien käyttämisessä ole paljoa järkeä- etenkin kun ne ovat vähintään yhtä kalliita.

Lähetetty: 28 Loka 2006, 12:51
Kirjoittaja PeteP
Niinjust, Kiinnostavia kuitenkin.

Lähetetty: 28 Loka 2006, 15:15
Kirjoittaja Fastback
Raunon tapauksessa period correct viripalikat ovat aivan oikea valinta vai miltä näyttäisi muiden mielestä entisöidyssä avoshelbyssä edelbrock performer tai torker II...??? E-bayt yms myyntitoreilta löytyy hienoa vintage total performance osaa Fordeihin vintage nälkäisille.