Vauhtipyörän vaihto?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

harrastelija kirjoitti:
64puolikas kirjoitti:Mulla teki tuota samaa, kun block plate puuttui koneen ja laatikon välistä. Siis sellainen iso peltilevy, joka toimii vetolevyn suojana ja ohjaa startin oikeaan kohtaan. Taitaa sillä olla muitakin tehtäviä. Ainakin Niemensivulta löytyy.
Onkos tämä levy ole se joka pitää roskat poissa vauhtipyörältä koneen alapuolella? Tämä on paikoillaan, mutta kuuluuko tuohon startin kohdalle vielä joku oma levy? Pitää katsoa, selittäisi jos startti ei oikein ole oikealla kohdalla ja näin hampaat eivät löytäisi toisiaan.
Block plate tulee moottorin lohkon ja vaihteiston turbiinikopan väliin, vaihteiston kiinnityspultit menevät siis läpi siitä. Siinä on reikä startille, jolla startti kohdistetaan vetolevyn hammaskehään.
Avatar
harrastelija
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
Auto: 1966 6:cyl
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Vikaa on onnistuttu paikallistamaan. Ongelma onstartissa.
Startti heitti kipinää kun pyrki käynnistämään plusnavasta runkoon (huono maadoitus)?
Tämän jälkeen otimme startin kokonaan irti ja toesimme, ettei se pyöritäkun sille antaa suoraa virtaa (tämä on toiminut kolme-neljä vuotta sitten). Yleismittarilla leikkien havaitsimme, ettei startissa ole lainkaan vastusta (oikari?). Eli sähkö juoksee läpi, muttei mitään tapahdu. Sen magneetin päässä oleva kytkin oli hapettunut, mutta sen puhdistaminen ja säätäminen ei auttanut.
Näyttää startin vaihto olevan edessä.
jaaha, että näin....
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Onkohan laakeripuslat kunnossa, eli voisikohan olla mahdollista että startin ankkuri (pyörivä osa) ottais mekaanista kontaktia jossakin pyörimisen vaiheessa kenttälohkoihin (runko-osaan kestomagneetit). Starttihan on periaatteessa tasavirtasähkömoottori ja puslissa oleva, aika pienikin välys, aiheuttaa ogelmia, varsinkin kun vauhtipyörän hammaskehälle työntyvä startin hammasratas kampeaa väkisinkin hieman ankkuriakselia.

tese
Avatar
harrastelija
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
Auto: 1966 6:cyl
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

No niin, auto liikkuu taas. Vika oli tosissaan tuossa kytkimessä joka aukeutuessaaan laittaa startin pyörivään liikkeeseen. Uudet kytkinpinnat auttoivat ja nyt pendixi työnty paikalleen ennenkuin startti lähtee pyörimään (ja sähkö liikkuu oikeaan suuntaan).
jaaha, että näin....
Vastaa Viestiin