Block plate tulee moottorin lohkon ja vaihteiston turbiinikopan väliin, vaihteiston kiinnityspultit menevät siis läpi siitä. Siinä on reikä startille, jolla startti kohdistetaan vetolevyn hammaskehään.harrastelija kirjoitti:Onkos tämä levy ole se joka pitää roskat poissa vauhtipyörältä koneen alapuolella? Tämä on paikoillaan, mutta kuuluuko tuohon startin kohdalle vielä joku oma levy? Pitää katsoa, selittäisi jos startti ei oikein ole oikealla kohdalla ja näin hampaat eivät löytäisi toisiaan.64puolikas kirjoitti:Mulla teki tuota samaa, kun block plate puuttui koneen ja laatikon välistä. Siis sellainen iso peltilevy, joka toimii vetolevyn suojana ja ohjaa startin oikeaan kohtaan. Taitaa sillä olla muitakin tehtäviä. Ainakin Niemensivulta löytyy.
Vauhtipyörän vaihto?
- harrastelija
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
- Auto: 1966 6:cyl
- Paikkakunta: Helsinki
Vikaa on onnistuttu paikallistamaan. Ongelma onstartissa.
Startti heitti kipinää kun pyrki käynnistämään plusnavasta runkoon (huono maadoitus)?
Tämän jälkeen otimme startin kokonaan irti ja toesimme, ettei se pyöritäkun sille antaa suoraa virtaa (tämä on toiminut kolme-neljä vuotta sitten). Yleismittarilla leikkien havaitsimme, ettei startissa ole lainkaan vastusta (oikari?). Eli sähkö juoksee läpi, muttei mitään tapahdu. Sen magneetin päässä oleva kytkin oli hapettunut, mutta sen puhdistaminen ja säätäminen ei auttanut.
Näyttää startin vaihto olevan edessä.
Startti heitti kipinää kun pyrki käynnistämään plusnavasta runkoon (huono maadoitus)?
Tämän jälkeen otimme startin kokonaan irti ja toesimme, ettei se pyöritäkun sille antaa suoraa virtaa (tämä on toiminut kolme-neljä vuotta sitten). Yleismittarilla leikkien havaitsimme, ettei startissa ole lainkaan vastusta (oikari?). Eli sähkö juoksee läpi, muttei mitään tapahdu. Sen magneetin päässä oleva kytkin oli hapettunut, mutta sen puhdistaminen ja säätäminen ei auttanut.
Näyttää startin vaihto olevan edessä.
jaaha, että näin....
Onkohan laakeripuslat kunnossa, eli voisikohan olla mahdollista että startin ankkuri (pyörivä osa) ottais mekaanista kontaktia jossakin pyörimisen vaiheessa kenttälohkoihin (runko-osaan kestomagneetit). Starttihan on periaatteessa tasavirtasähkömoottori ja puslissa oleva, aika pienikin välys, aiheuttaa ogelmia, varsinkin kun vauhtipyörän hammaskehälle työntyvä startin hammasratas kampeaa väkisinkin hieman ankkuriakselia.
tese
tese
- harrastelija
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
- Auto: 1966 6:cyl
- Paikkakunta: Helsinki