Sivu 2/2

Lähetetty: 09 Kesä 2004, 19:18
Kirjoittaja harmi80_
Prkl!!! Kävin eilen yrittämässä leimaa ja etuiskarit näytti 5%!!! Konttorisetäkin oli hieman ihmeissään, että käykö ne tiessä ollenkaan... Täytynee investoida uusiin iskareihin.

Lähetetty: 10 Kesä 2004, 08:50
Kirjoittaja Kimi
Ohhoh, no tuossa lienee jo hankinnan paikka. "Turvallisuudesta ei kannata tinkiä" sanoi mies joka käytti pysähtymiseen käsijarrua ja moottorijarrutusta...

Lähetetty: 10 Kesä 2004, 15:57
Kirjoittaja harmi80_
Olen tuumaillut, että kannattaisikohan laittaa sellaiset konin coiloverit, kun tarkoitus olisi jossakin vaiheessa kuitenkin laskea keulaa (ja perää) hieman. Tuntuisi että siinä ei olisi yhteensopivuus ongelmia sillä tavalla, kuin eri valmistajan jousilla ja iskareilla. Lieköhän sitten hintakin nousee liian kovaksi.. Onko kellään kokemusta minkään valmistajan coileista?

Harmi kun kaikki vanhat jutut meni sen vanhan palstan mukana, sieltähän sitä olisi löytänyt infoa tähän iskariasiaan.

Lähetetty: 15 Kesä 2004, 19:37
Kirjoittaja harzam
Mistä olette noita KYB:jä ostaneet? Paljonko ovat maksaneet? Pisti vain tuollainen silmään:
http://johnsmustang.com/Catalog/755/

Että lieköhän kannattaa enää Suomesta ostaa pelkkiä iskareita vaikka á 60-70€, kun 400$:lla (+rahti+tulli+alv) saa koko paketin...
Comments?

Lähetetty: 15 Kesä 2004, 22:39
Kirjoittaja Jukka
Ainakin jokin aika sitten Auto-Kivitilassa oli noita KYBejä hyllyssä early Mustangiin.

Saattaa olla vieläkin?
Ei muuta kun soittoa Kajosvaaran Janille sinne,puh. 03-2701242.

Re: Musseen etuiskarit

Lähetetty: 21 Kesä 2004, 00:56
Kirjoittaja Joe Cool
Avomusse kirjoitti: No nyt on KONIT mussen etupäässä ja hyvältä vaikuttaa. :D
Saitko säädön vastaamaan miten hyvin vanhoja löysiä jousia?

Itse muinoin aloitin uusien jousien ja uusien Konien säätämisen asettamalla ne löysimpään asentoonsa ja ajamalla 80 km/t pariin monttuun. Kun keula pomppasi montun jälkeen normaalitasoa ylemmäs, säädin tiukemmalle jne. Lopulta kun jouset ja iskarit olivat keskenään trimmissä, keula vaan laskeutui kerran alas ja palasi normaalitasolle ...

Varoittavana esimerkkinä kerron kaverin siipiautosta, jossa oli asennettu uudet jäykemmät iskarit yli 40 vuotta vanhojen jousien pariksi. Auto täristi epänormaalisti, koska iskarit yrittivät ottaa osansa jousien virasta... Asensimme sinne uudet löysät iskarit ja kyyti oli heti edustusautotasoa :!:

Menen muuten nyt omalla Mussellani katsastukseen ja odotan mielenkiinnolla noita iskariprosentteja...

Lähetetty: 21 Kesä 2004, 01:03
Kirjoittaja Joe Cool
harmi80 kirjoitti:etuiskarit näytti 5%!!!
Tähän on pakko siteerata kerran News'eistä lukemaani viisautta:

Kirjoittaja kehui ajaneensa 600 000 alkuperäisillä iskareilla ja aikovansa vaihtaa ne nyt - tähän joku vastasi, ettei se kannata, sillä eivät ne tuosta enää huonone;-)

Re: Musseen etuiskarit

Lähetetty: 22 Kesä 2004, 10:35
Kirjoittaja Avomusse
1966 kirjoitti:
Avomusse kirjoitti: No nyt on KONIT mussen etupäässä ja hyvältä vaikuttaa. :D
Saitko säädön vastaamaan miten hyvin vanhoja löysiä jousia?

Tällä hetkellä iskarit säädettynä löysimpään asentoon. Tuntuvat pelaavan etujousien kanssa aivan OK. Tosin keulassa vaihdettuna joskus aikaisemmin n.1" madaltavat jouset,vakaaja ja Shelby muutos ylätukivarsien kiinnitykseen. Täytyypi jossakin vaiheessa kokeilla iskarien säätöä jäykemmäksi,jos vaikka vielä paranisi.

Re: Musseen etuiskarit

Lähetetty: 06 Heinä 2004, 17:30
Kirjoittaja Mussemaan
Avomusse kirjoitti: Menen muuten nyt omalla Mussellani katsastukseen ja odotan mielenkiinnolla noita iskariprosentteja...
100km ajetuilla 351 -69 mustangin -heavy duty koodin etujousilla ja KYB gas-a-just iskareilla edessä muistaakseni 70/71%...vai olikohan sittenkin 73/74? noh,anyvay.

Takana detroit springsin HD:t uusine uretaanipuslineen ja myös uusilla KYB:in iskareilla 64/65%.

Perä 8", kumit 235/15" magnum -peltivainteilla (akselilla oleva jousittamaton paino vaikuttanee tulokseen?)

Lähetetty: 29 Heinä 2004, 17:42
Kirjoittaja Mexico65
Etu iskarit KONI, iskari testissä 80% ja 80%.
Taka iskarit KONI, iskari testissä 70% ja 70% säätö keskivaiheilla.
Autossa vain uretaani puslia tai uniball niveliä.

Tiesittekö, että KONIt voi korjauttaa ja säädättää haluttuun jäykkyyteen. Noi minun etu iskarit on Koivusella korjattu ja edelleen hieman jäykemmiksi säädetty, korjauksesta ja säädöstä saa mukaan mielenkiintoisen näköisen käppyrän, josta ilmenee sisään- ja ulosvaimennukset eri säätö arvoilla.

Mutta jos ISKUNVAIMENTAJISTA puhutaan niin kenellä mahtaa olla Mustangissa Öhlins vaimentimet http://www.ohlins.com/, ei mitään orkis kamaa. Harmi ei lödy Mustiin, taitaa mennä taas sinne teeseitse kiinnikkeet ja sovitteet, ei kyllä ne tekee iskarit juuri sellaisiksi kuin haluatte. Tarvii vain tietää käyttötarkoitus kulmapainot joustot, pituudet, ym. ym..
Hinnat taitaa pyöri jossain 250-500€/kpl.

Lähetetty: 29 Heinä 2004, 18:15
Kirjoittaja hannu
Missäs Koivusella korjautit/kustannukset/korj.aika

Lähetetty: 29 Heinä 2004, 18:47
Kirjoittaja Jukka
Hämärä muistikuva olisi että Tampereella on varaosaliike jonka kautta tuo Konien korjautus onnistuu??
Jos oikein ymmärsin niin kyseessä on Polar Autovaruste Laukontorin yläreunassa.
Tälläistä huhua kuulin "Ooppelivahvistukselta".

Lähetetty: 30 Heinä 2004, 16:09
Kirjoittaja hannu
Jukka kirjoitti:Hämärä muistikuva olisi että Tampereella on varaosaliike jonka kautta tuo Konien korjautus onnistuu??
Jos oikein ymmärsin niin kyseessä on Polar Autovaruste Laukontorin yläreunassa.
Tälläistä huhua kuulin "Ooppelivahvistukselta".
Joo, tiedän paikan ja tunnen henkilöt erittäin hyvin 20vuoden kokemuksella,mutta kun kesällä selailtiin Konin opusta, niin siellä oli maininta ettei mussen punaisia Koneja voisi korjata,korjatkaa tieto joka tietää toisin.Maahantuoja Koneille on/ollut ainakin Motoral Oy H:ki.Tarttis varmaan sinne soittaa,joskus korjautin vanha-koppasen Escortin Konit siellä.