Musseen etuiskarit
Olen tuumaillut, että kannattaisikohan laittaa sellaiset konin coiloverit, kun tarkoitus olisi jossakin vaiheessa kuitenkin laskea keulaa (ja perää) hieman. Tuntuisi että siinä ei olisi yhteensopivuus ongelmia sillä tavalla, kuin eri valmistajan jousilla ja iskareilla. Lieköhän sitten hintakin nousee liian kovaksi.. Onko kellään kokemusta minkään valmistajan coileista?
Harmi kun kaikki vanhat jutut meni sen vanhan palstan mukana, sieltähän sitä olisi löytänyt infoa tähän iskariasiaan.
Harmi kun kaikki vanhat jutut meni sen vanhan palstan mukana, sieltähän sitä olisi löytänyt infoa tähän iskariasiaan.
Mistä olette noita KYB:jä ostaneet? Paljonko ovat maksaneet? Pisti vain tuollainen silmään:
http://johnsmustang.com/Catalog/755/
Että lieköhän kannattaa enää Suomesta ostaa pelkkiä iskareita vaikka á 60-70€, kun 400$:lla (+rahti+tulli+alv) saa koko paketin...
Comments?
http://johnsmustang.com/Catalog/755/
Että lieköhän kannattaa enää Suomesta ostaa pelkkiä iskareita vaikka á 60-70€, kun 400$:lla (+rahti+tulli+alv) saa koko paketin...
Comments?
- Joe Cool
- Addikti
- Viestit: 174
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang GT Convertible, vm. 1965
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Musseen etuiskarit
Saitko säädön vastaamaan miten hyvin vanhoja löysiä jousia?Avomusse kirjoitti: No nyt on KONIT mussen etupäässä ja hyvältä vaikuttaa.![]()
Itse muinoin aloitin uusien jousien ja uusien Konien säätämisen asettamalla ne löysimpään asentoonsa ja ajamalla 80 km/t pariin monttuun. Kun keula pomppasi montun jälkeen normaalitasoa ylemmäs, säädin tiukemmalle jne. Lopulta kun jouset ja iskarit olivat keskenään trimmissä, keula vaan laskeutui kerran alas ja palasi normaalitasolle ...
Varoittavana esimerkkinä kerron kaverin siipiautosta, jossa oli asennettu uudet jäykemmät iskarit yli 40 vuotta vanhojen jousien pariksi. Auto täristi epänormaalisti, koska iskarit yrittivät ottaa osansa jousien virasta... Asensimme sinne uudet löysät iskarit ja kyyti oli heti edustusautotasoa

Menen muuten nyt omalla Mussellani katsastukseen ja odotan mielenkiinnolla noita iskariprosentteja...
Re: Musseen etuiskarit
Saitko säädön vastaamaan miten hyvin vanhoja löysiä jousia?1966 kirjoitti:Avomusse kirjoitti: No nyt on KONIT mussen etupäässä ja hyvältä vaikuttaa.![]()
Tällä hetkellä iskarit säädettynä löysimpään asentoon. Tuntuvat pelaavan etujousien kanssa aivan OK. Tosin keulassa vaihdettuna joskus aikaisemmin n.1" madaltavat jouset,vakaaja ja Shelby muutos ylätukivarsien kiinnitykseen. Täytyypi jossakin vaiheessa kokeilla iskarien säätöä jäykemmäksi,jos vaikka vielä paranisi.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Re: Musseen etuiskarit
100km ajetuilla 351 -69 mustangin -heavy duty koodin etujousilla ja KYB gas-a-just iskareilla edessä muistaakseni 70/71%...vai olikohan sittenkin 73/74? noh,anyvay.Avomusse kirjoitti: Menen muuten nyt omalla Mussellani katsastukseen ja odotan mielenkiinnolla noita iskariprosentteja...
Takana detroit springsin HD:t uusine uretaanipuslineen ja myös uusilla KYB:in iskareilla 64/65%.
Perä 8", kumit 235/15" magnum -peltivainteilla (akselilla oleva jousittamaton paino vaikuttanee tulokseen?)

Etu iskarit KONI, iskari testissä 80% ja 80%.
Taka iskarit KONI, iskari testissä 70% ja 70% säätö keskivaiheilla.
Autossa vain uretaani puslia tai uniball niveliä.
Tiesittekö, että KONIt voi korjauttaa ja säädättää haluttuun jäykkyyteen. Noi minun etu iskarit on Koivusella korjattu ja edelleen hieman jäykemmiksi säädetty, korjauksesta ja säädöstä saa mukaan mielenkiintoisen näköisen käppyrän, josta ilmenee sisään- ja ulosvaimennukset eri säätö arvoilla.
Mutta jos ISKUNVAIMENTAJISTA puhutaan niin kenellä mahtaa olla Mustangissa Öhlins vaimentimet http://www.ohlins.com/, ei mitään orkis kamaa. Harmi ei lödy Mustiin, taitaa mennä taas sinne teeseitse kiinnikkeet ja sovitteet, ei kyllä ne tekee iskarit juuri sellaisiksi kuin haluatte. Tarvii vain tietää käyttötarkoitus kulmapainot joustot, pituudet, ym. ym..
Hinnat taitaa pyöri jossain 250-500€/kpl.
Taka iskarit KONI, iskari testissä 70% ja 70% säätö keskivaiheilla.
Autossa vain uretaani puslia tai uniball niveliä.
Tiesittekö, että KONIt voi korjauttaa ja säädättää haluttuun jäykkyyteen. Noi minun etu iskarit on Koivusella korjattu ja edelleen hieman jäykemmiksi säädetty, korjauksesta ja säädöstä saa mukaan mielenkiintoisen näköisen käppyrän, josta ilmenee sisään- ja ulosvaimennukset eri säätö arvoilla.
Mutta jos ISKUNVAIMENTAJISTA puhutaan niin kenellä mahtaa olla Mustangissa Öhlins vaimentimet http://www.ohlins.com/, ei mitään orkis kamaa. Harmi ei lödy Mustiin, taitaa mennä taas sinne teeseitse kiinnikkeet ja sovitteet, ei kyllä ne tekee iskarit juuri sellaisiksi kuin haluatte. Tarvii vain tietää käyttötarkoitus kulmapainot joustot, pituudet, ym. ym..
Hinnat taitaa pyöri jossain 250-500€/kpl.
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Joo, tiedän paikan ja tunnen henkilöt erittäin hyvin 20vuoden kokemuksella,mutta kun kesällä selailtiin Konin opusta, niin siellä oli maininta ettei mussen punaisia Koneja voisi korjata,korjatkaa tieto joka tietää toisin.Maahantuoja Koneille on/ollut ainakin Motoral Oy H:ki.Tarttis varmaan sinne soittaa,joskus korjautin vanha-koppasen Escortin Konit siellä.Jukka kirjoitti:Hämärä muistikuva olisi että Tampereella on varaosaliike jonka kautta tuo Konien korjautus onnistuu??
Jos oikein ymmärsin niin kyseessä on Polar Autovaruste Laukontorin yläreunassa.
Tälläistä huhua kuulin "Ooppelivahvistukselta".