Sivu 2/2
Lähetetty: 15 Kesä 2006, 07:57
Kirjoittaja GT-350
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Single inlet 600cfm Hollikka sähköryypillä, rempattu, $233. Uuteen saa laittaa $100 lisää. Aika pienellä pääsee tuosta yli...
Lähetetty: 15 Kesä 2006, 08:57
Kirjoittaja veekoo
Naemma saisi uuden ja kiiltelevan $50 kalliimmalla:
http://store.summitracing.com/partdetai ... ew=sku&Ns=
Mitahan tohon uudempaan sitten on erona..? Suorajalka boosteri, mikali uudessa on jotain muuta?
Lähetetty: 15 Kesä 2006, 09:37
Kirjoittaja GT-350
Jes, kiiltävä on hieno mutta...
Uudessa varmastikin on PV blow out protection jo valmiina, vanhassa ei välttämättä ole. Tuskin paljon muuta käytännön eroa. Uudemmissa pyöreämmän ja isomman näköisissa kohokammioissa on keskeltä riippuvat kohot, kun näissä vanhoissa kulmikkaissa on reunasta roikkuvat.
Manuaaliryypyllä säästää joitain kymppejä.
Lähetetty: 15 Kesä 2006, 18:46
Kirjoittaja Mussemaan
Niillä tosiaan on merkitystä niillä tyhjäkäynnin seosruuveilla.
Mulla oli vajaan kierroksen auki ja laajakaista-lambdassa ei riittänyt alue, oli siis laihemmalla kuin 25:1.
Perussäätö holleyssä taitaa olla 1.5kiekkaa auki, omat säädin auki vähän reilut 2 kierrosta.
Nyt tyhjäkäyntiseos on 15-16:1.
Eron huomaa, kone ei sammu niin herkästi kytkintä nostettaessa.
Samoin nyt tyhjäkäynnin sai niinkin alas kuin 900rpm, jolloin jakajan alipaine-ennakkosäädin ei tee tepposia tyhjäkäyntikierroksiin.
Ported vacuum - lähdossä alipaine on nolla tyhjäkäynnillä, mutta heti jos läppää avaa vähänkään niin alipainetta tulee ja nätti tyhjäkäynti on mennyttä jatkuvasti muuttuvan sytkäennakon vuoksi.
Kuulemma laiha tyhjäkäynti tappaa tulpat erittäin tehokkaasti.
Lähetetty: 21 Kesä 2006, 11:37
Kirjoittaja SamiM
Tyhjäkäyntisuuttimet paikallistettu! Ne sijaitsevat ensiöboosterien rungoissa. Oheisessa artikkelissa on kuva, jonka kuvatekstissä on selostettu asia.
http://www.carcraft.com/techarticles/1071/