Holley tyhjakaynti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Single inlet 600cfm Hollikka sähköryypillä, rempattu, $233. Uuteen saa laittaa $100 lisää. Aika pienellä pääsee tuosta yli...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Naemma saisi uuden ja kiiltelevan $50 kalliimmalla:
http://store.summitracing.com/partdetai ... ew=sku&Ns=

Mitahan tohon uudempaan sitten on erona..? Suorajalka boosteri, mikali uudessa on jotain muuta?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jes, kiiltävä on hieno mutta...

Uudessa varmastikin on PV blow out protection jo valmiina, vanhassa ei välttämättä ole. Tuskin paljon muuta käytännön eroa. Uudemmissa pyöreämmän ja isomman näköisissa kohokammioissa on keskeltä riippuvat kohot, kun näissä vanhoissa kulmikkaissa on reunasta roikkuvat.

Manuaaliryypyllä säästää joitain kymppejä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Niillä tosiaan on merkitystä niillä tyhjäkäynnin seosruuveilla.

Mulla oli vajaan kierroksen auki ja laajakaista-lambdassa ei riittänyt alue, oli siis laihemmalla kuin 25:1.
Perussäätö holleyssä taitaa olla 1.5kiekkaa auki, omat säädin auki vähän reilut 2 kierrosta.
Nyt tyhjäkäyntiseos on 15-16:1.
Eron huomaa, kone ei sammu niin herkästi kytkintä nostettaessa.
Samoin nyt tyhjäkäynnin sai niinkin alas kuin 900rpm, jolloin jakajan alipaine-ennakkosäädin ei tee tepposia tyhjäkäyntikierroksiin.
Ported vacuum - lähdossä alipaine on nolla tyhjäkäynnillä, mutta heti jos läppää avaa vähänkään niin alipainetta tulee ja nätti tyhjäkäynti on mennyttä jatkuvasti muuttuvan sytkäennakon vuoksi.

Kuulemma laiha tyhjäkäynti tappaa tulpat erittäin tehokkaasti.
Kuva
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

foxi-82 kirjoitti:Aihetta sivuten: Mistähän tästä Carterista löytää tyhjäkäyntisuuttimen?
http://www.carburetorfactory.com/expvw04.html
Tyhjäkäyntisuuttimet paikallistettu! Ne sijaitsevat ensiöboosterien rungoissa. Oheisessa artikkelissa on kuva, jonka kuvatekstissä on selostettu asia.

http://www.carcraft.com/techarticles/1071/
Vastaa Viestiin