Sahkoryyppy

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Tsekkaa ny veekoo se jakajan alipainesäätimen toiminta, ja voihan siinä olla pikkasen laiha kruisailuseoskin.

Onhan se tosi että oikein säädetty sähköryypytyskin pelaa nätisti. Omaan autooni en laittais vaijjerikötväystä, mutta josse olisi jokkisauto niin se ei haittais :lol:
karjal
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2005, 19:02
Paikkakunta: Imatra

Re: Sahkoryyppy

Viesti Kirjoittaja karjal »

veekoo kirjoitti:Tuossa rotanpesia konehuoneen puolella purkaessa tuli kohdalle sahkoryypyn kytkenta. Saako se tarpeeksi virtaa virtalukolta tulevan kaynnissa kuuman piuhan kautta? Sama piuha, joka menee regulattorille heratteeksi jne.. Nykyisin se taitaa olla kiinni starttireleen I terminaalissa, joka selittaisi huonon startin. Manuaalissa puhuttiin hyvasta 12V lahteesta, joka alkoi soittamaan kelloja, etta taa vehje saattaa imea virtaa enempi kuin vilkun polttimo.. :)
Mittaapa jännite ja vertaa akun jännitteeseen. Ei sais olla paljon häviötä. Jos on, niin releistät piirin. Kyllä sähköryyppykin toimii kun on oikein asennettu.

Ja heikkoon alavääntöön minäkin kehoitan tarkastamaan sytytysennakon. Strobo kiinni, auto käyntiin. Tsekkaat perusennakon tyhjäkäynnillä ja keskipakoennakon antamalla kierroksia.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Sahkoryyppy

Viesti Kirjoittaja veekoo »

karjal kirjoitti: Mittaapa jännite ja vertaa akun jännitteeseen. Ei sais olla paljon häviötä. Jos on, niin releistät piirin. Kyllä sähköryyppykin toimii kun on oikein asennettu.
Muistaakseni sai jotain 11-12V ja startatessa 9V. Sattuu olemaan volttimittari samassa karvassa, joka menee myos laturille jne. Kaynnissa ollessa 13-14V. Koko piiri mittarille on suunnilleen akku -> virtakatkasin -> laturin herate, ryyppy, ym -> volttimittari eli johto on sellainen 10m (plus jotain wiring harnessia) tuolla valilla. Kaavojen perusteella pitaisi tippua luokkaa 0.5V eli mikali mittari on jotenkin tarkka, niin ihan ok..?
karjal kirjoitti: Ja heikkoon alavääntöön minäkin kehoitan tarkastamaan sytytysennakon. Strobo kiinni, auto käyntiin. Tsekkaat perusennakon tyhjäkäynnillä ja keskipakoennakon antamalla kierroksia.
Pitaa varmaan kayda jossain tune up pajalla joku lauantai. Ei satu olemaan lamppua eika rohkeutta sotkea kaasarin asetuksia. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jos olis nokka vaihdettu? Saattaisi olla, jos kerran kaikki muukin...

Eikä se niin tavatonta jos tuommonen kaasutinmoottori hieman hengetön on alle 2000 rpm.
Vastaa Viestiin