Onhan se tosi että oikein säädetty sähköryypytyskin pelaa nätisti. Omaan autooni en laittais vaijjerikötväystä, mutta josse olisi jokkisauto niin se ei haittais

Mittaapa jännite ja vertaa akun jännitteeseen. Ei sais olla paljon häviötä. Jos on, niin releistät piirin. Kyllä sähköryyppykin toimii kun on oikein asennettu.veekoo kirjoitti:Tuossa rotanpesia konehuoneen puolella purkaessa tuli kohdalle sahkoryypyn kytkenta. Saako se tarpeeksi virtaa virtalukolta tulevan kaynnissa kuuman piuhan kautta? Sama piuha, joka menee regulattorille heratteeksi jne.. Nykyisin se taitaa olla kiinni starttireleen I terminaalissa, joka selittaisi huonon startin. Manuaalissa puhuttiin hyvasta 12V lahteesta, joka alkoi soittamaan kelloja, etta taa vehje saattaa imea virtaa enempi kuin vilkun polttimo..
Muistaakseni sai jotain 11-12V ja startatessa 9V. Sattuu olemaan volttimittari samassa karvassa, joka menee myos laturille jne. Kaynnissa ollessa 13-14V. Koko piiri mittarille on suunnilleen akku -> virtakatkasin -> laturin herate, ryyppy, ym -> volttimittari eli johto on sellainen 10m (plus jotain wiring harnessia) tuolla valilla. Kaavojen perusteella pitaisi tippua luokkaa 0.5V eli mikali mittari on jotenkin tarkka, niin ihan ok..?karjal kirjoitti: Mittaapa jännite ja vertaa akun jännitteeseen. Ei sais olla paljon häviötä. Jos on, niin releistät piirin. Kyllä sähköryyppykin toimii kun on oikein asennettu.
Pitaa varmaan kayda jossain tune up pajalla joku lauantai. Ei satu olemaan lamppua eika rohkeutta sotkea kaasarin asetuksia.karjal kirjoitti: Ja heikkoon alavääntöön minäkin kehoitan tarkastamaan sytytysennakon. Strobo kiinni, auto käyntiin. Tsekkaat perusennakon tyhjäkäynnillä ja keskipakoennakon antamalla kierroksia.