Sivu 2/5
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 16:23
Kirjoittaja JXA-26
Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 17:36
Kirjoittaja Vee8
JXA-26 kirjoitti:Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
Rakenna vaihteeksi isolohkoauto, joka kääntyy ja pysähtyy sen suoran päässä...

Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 21:48
Kirjoittaja Fastback
457 on tarkkasilmäinen.
Sitä on muuten tulossa yksi auto 300 cid kutosella ja turbolla. Se ei tosin ole mustangi, mutta aika mielenkiintoinen vehje tulossa ja siitä tehdään touring auto, joten ei ole hurjan painavaa pikkulohkoa - se varmaan oikeesti pysähtyy tai kääntyy suoran päässä...
JXA-26 kirjoitti:Moottorivaihtoehtoja tuohon on suunniteltu turbo nelosesta- 7,5 litraisiin (ei Diesel), tiijjä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Pidä kiinni tuosta alkaen 7,5 litraisista. Jos haet valmista konetta niin voin antaa sulle erittäin kokeneen ja arvostetun koneenrakentajan yhteystiedot. 100 taalaa per hv välillä 500-800hv.
JXA-26 kirjoitti:Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
Miksi tehdä hyvin (?) toimineesta kiihdytysautosta joku hyssyttely auto? Eikö noita ht malleja saisi ihan std. kuntoisenakin josta alkaa työstämään haluamaansa autoa? Viimeksi tuossa kuuntelin erään kaverin suunnittelevan muuttavansa vakiorunkoisen kisa-autonsa muuttamisesta putkirunkoiseksi. Mietein että miksi ihmeessä laittaa hyvin alustaltaan toiminut auto päreiksi ja rakentaa se alusta asti uudelleen, saattaisi tulla edullisemmaksi hankkia valmis alusta tai hankkia toinen koppa josta tehdä. Ihan vaan ajatuksena, enkä edes tiedä mahdollisten muutosten mittakaavaa, joten ehkä suotta möyhkään. 457:n mainitsema Cleveland+toploader voisi olla hieno yhdistelmä tai vielä parempi 429+toploader.
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 22:39
Kirjoittaja Antti66HT
600 cid ja Nascar toploader.
Onhan sulla jo ralli auto, eihän ton tarvi enään kääntyä.
Ite tuossa just kuolasin -70 Torinoa 429 CJ:tä yhdestä lehdestä. Mikähän mua vaivaa...
Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 23:29
Kirjoittaja GT-350
Fastback kirjoitti:Sitä on muuten tulossa yksi auto 300 cid kutosella ja turbolla. Se ei tosin ole mustangi, mutta aika mielenkiintoinen vehje tulossa ja siitä tehdään touring auto, joten ei ole hurjan painavaa pikkulohkoa - se varmaan oikeesti pysähtyy tai kääntyy suoran päässä...
Arton listassa ei ole kuutosia ollenkaan, kuin kissa kiertäisi kuumaa puuroa.
FB, tämä mainitsemasi ei liene se tapaus missä 300cid Ford BB6 on menossa vanhaan strippejä nähneeseen isolohkoveekasivarttimailikilpuriin merkiltään Buick?
Tässä maassa ON innovatiivisia ajatuksia.
Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 09 Maalis 2006, 08:28
Kirjoittaja JXA-26
Fastback kirjoitti:Miksi tehdä hyvin (?) toimineesta kiihdytysautosta joku hyssyttely auto?

Olen siis syyllistynyt hyssyttelyyn... ARGH !!
Fastback kirjoitti:Mietein että miksi ihmeessä laittaa hyvin alustaltaan toiminut auto päreiksi ja rakentaa se alusta asti uudelleen.
Itse alustan palikoita tuossa ei kiihdytys ajoilta paikoillaan enää mitään. Pohjamuutoksia on tehty takapäähän ihan järkevän näköisiä, jotka tod.näk. jäävät paikoilleen. Mutta tuo etupää... Kevyttä on joo, mutta työnjälki kaikkea muuta mitä ite rakentaisin etes jokkisautoon !! Suurin muutos tuossa on tuo tuliseinä.
Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 09 Maalis 2006, 23:00
Kirjoittaja Fastback
Pony kirjoitti:Arton listassa ei ole kuutosia ollenkaan, kuin kissa kiertäisi kuumaa puuroa.
FB, tämä mainitsemasi ei liene se tapaus missä 300cid Ford BB6 on menossa vanhaan strippejä nähneeseen isolohkoveekasivarttimailikilpuriin merkiltään Buick?
Tässä maassa ON innovatiivisia ajatuksia.
Muuten oikein, mutta auton merkki väärin, konserni oikein.
Missä lehdessä on '70 CJ 429 Torino? Onko oikein myynnissä? Olisi muuten yksi upeimmista Fordin kopista edellyttäen että on 2dht sportroof. Jos kaikki menee putkeen niin '70 GT Torino cj 429 2dht sportroof kotiutuu kotokamaralle eräälle mestarille.
JXA-26 kirjoitti:Itse alustan palikoita tuossa ei kiihdytys ajoilta paikoillaan enää mitään. Pohjamuutoksia on tehty takapäähän ihan järkevän näköisiä, jotka tod.näk. jäävät paikoilleen. Mutta tuo etupää... Kevyttä on joo, mutta työnjälki kaikkea muuta mitä ite rakentaisin etes jokkisautoon !! Suurin muutos tuossa on tuo tuliseinä.
Jep jep, mä oletin että alusta on ehtaa krääkreis kamaa. Jalasjärven talli on kyllä hieno paikka vai mitä JXA? Siellä 7,0 litraa on koneen normaali tilavuus, kaikki siitä alaspäin ovat pilssipumppuja.
Lähetetty: 10 Maalis 2006, 07:46
Kirjoittaja JXA-26
On kyllä komeeta kalustoo !! Siinä tallissa on tekijöitä varmaan kaikki, osaavaa sakkia. Joka kerta kun tuolla tallilla on tullut käytyä on ollut kova pikkulohko-isolohko vääntö, mitä sinne Mustangin nokalle kuuluu... Taisin viime kesänä saada yhden isolohko miehen käännytettyä pikkulohkoihin, kiitos Jyrin.

Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 10 Maalis 2006, 19:24
Kirjoittaja Eve
JXA-26 kirjoitti:Auto: Mustang Grande ht -70 ZFO-91
Elikkä kuvia ja aikaisempia auton liikehtimisiä olis mukava kuulla, kun kyseessä on vanha kilpuri. Olen auton nykyinen omistaja ja myös todennäköisesti viimeinen ! Musse on liikkunut 351C moottorilla ja todella ripeitä aikoja stripillä. Viimeksi kaip kilpailtu -95 ainakin Hämeenkyrössä, Alastarolla ja natikoissa. Väritys (nyt ainakin) oranssi valkoisin kylki raidoin ja jossain vaiheessa ollut valkoinen vinyylikatto.
Onko sama auto?
http://www.bomber.fi/modules/gallery2/m ... alNumber=1
otin kuvan Kiikalan Burnout partyissa, joskus vuosia sitten?

Lähetetty: 10 Maalis 2006, 19:58
Kirjoittaja JXA-26
Yep, sama vehje. Kiitoksia !
Selvyyttä tähän asti: -90 ollut kirkkaan punainen, musta vinyylikatto. Sitten maalattu vaalean sinininen, jossa vaalean punainen (marjapuuro) nokkapelti/katto/takaluukku. -94 keltainen, musta nokkapelti ja kylkiraidat. -95 tuon äskeisen kuvan väritys tähän päivään.
Lähetetty: 10 Maalis 2006, 20:45
Kirjoittaja Fastback
JXA-26 kirjoitti:On kyllä komeeta kalustoo !! Siinä tallissa on tekijöitä varmaan kaikki, osaavaa sakkia. Joka kerta kun tuolla tallilla on tullut käytyä on ollut kova pikkulohko-isolohko vääntö, mitä sinne Mustangin nokalle kuuluu... Taisin viime kesänä saada yhden isolohko miehen käännytettyä pikkulohkoihin, kiitos Jyrin.

Juu, on komeaa kalustoa. Mitäs vääntöä siinä pikku vs. isolohkon kanssa on oikein - ei ummarra

Kaikilla on mielipide ja persereikä, mun mielipiteen te tiedätte - mua ei saa ylipuhuttua pikkulohkoon jos en ilmaiseksi saa jotain 457:n pannun kaltaista 3,85" iskulla. Mutta mutta koppa mihin motti työnnetään pitää ottaa huomioon valintaa tehtäessä. Mun '65 fastbackiin tulee (sitten joskus...) 331 (ehkä jopa 347) tai 393 strokeri, siihen mulla on jo valmis suunnitelma olemassa ja se toteutetaan sitten kum mulla on tarpeeksi suuri talli ja kai sitä valuuttaakin täytyy olla

Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 10 Maalis 2006, 20:55
Kirjoittaja Antti66HT
Missä lehdessä on '70 CJ 429 Torino? Onko oikein myynnissä? Olisi muuten yksi upeimmista Fordin kopista edellyttäen että on 2dht sportroof. Jos kaikki menee putkeen niin '70 GT Torino cj 429 2dht sportroof kotiutuu kotokamaralle eräälle mestarille.
juu, vanhassa Mustang&Fords lehdessä vaan... Ei myytävänä.
Lähetetty: 11 Maalis 2006, 19:41
Kirjoittaja JXA-26
Fastback kirjoitti:mua ei saa ylipuhuttua pikkulohkoon...
...ei me puhuta, istutetaan vaan siihen repsikan paikalle.

Seon vaan pirun hyvä että on eriäviä mielipiteitä !! Muutenhan kaikki ajais harmailla stw Volvoilla. Kaippa sitten tarvii tehdä yksi isolohkokin, niin näkee ite mistä niin moni innosta puhkuen, kuola suupielestä valuen messuaa.

Mutta jotain erilaista silti...

Ehkäpä jotain tälläistä: Pukirunko, "kuuppa" mallin koppa, voimansiirto vielä tökkii...
http://i36.photobucket.com/albums/e13/v ... G_0184.jpg
Ehe...?
Lähetetty: 12 Maalis 2006, 12:47
Kirjoittaja Fastback
JXA-26 kirjoitti:...ei me puhuta, istutetaan vaan siihen repsikan paikalle.

Seon vaan pirun hyvä että on eriäviä mielipiteitä !! Muutenhan kaikki ajais harmailla stw Volvoilla. Kaippa sitten tarvii tehdä yksi isolohkokin, niin näkee ite mistä niin moni innosta puhkuen, kuola suupielestä valuen messuaa.

Mutta jotain erilaista silti...

Ehkäpä jotain tälläistä: Pukirunko, "kuuppa" mallin koppa, voimansiirto vielä tökkii...
http://i36.photobucket.com/albums/e13/v ... G_0184.jpg
Ehe...?
Juu, kyllä mä mieluusti tuun kyytiin istumaan. Vaihteistoksi halvalla liberty tms.

Mikäs motti siinä kuvassa on? 289-351w? Kytkinasetelma näkyy olevan eli äijä meininkiä!
Lähetetty: 12 Maalis 2006, 17:27
Kirjoittaja JXA-26
Tuo kottikärryissä köllöttelevä pata on 351 JXA.n nokalta.
ROKI kirjoitti:Mistäs kätköstä löysit tuon projektin?, ei siellä sattunut makaamaan 66HT koppaa. Mulle kelpais pelkkä ruttunenkin kori, ja plussaa olis viellä paprut, ei väliä millä pannulla olis ollut. Pitäis löytää edullinen projekti pilkottavaksi, ja uudelleen henkiin herätettäväksi.
Taas tuli käytyä tyhjentämässä Pohjanmaata Mustangeista !! Pirkanmaalle kotiutui tällä kertaa AINAKIN yksi -68 ht. Jatkossa ehkä vielä toinenkin... hihi. Köh, joo.. Yhdestä tallista löytyi suomipaperillinen -65 ht A-coodin Mustangin kolaroitu kori. Kuulemma vielä myytävänäkin. Repsikan takaposki n.20cm sisässä ja eturunkoaisat näyttää ihan minne sattuu. Omistajan yhteystietojakin löytyy halukkaille, ROKI ?