Historia tietoja kaivataan
Valvoja: Ville K
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Rakenna vaihteeksi isolohkoauto, joka kääntyy ja pysähtyy sen suoran päässä...JXA-26 kirjoitti:Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Historia tietoja kaivataan
457 on tarkkasilmäinen.
Sitä on muuten tulossa yksi auto 300 cid kutosella ja turbolla. Se ei tosin ole mustangi, mutta aika mielenkiintoinen vehje tulossa ja siitä tehdään touring auto, joten ei ole hurjan painavaa pikkulohkoa - se varmaan oikeesti pysähtyy tai kääntyy suoran päässä...

Sitä on muuten tulossa yksi auto 300 cid kutosella ja turbolla. Se ei tosin ole mustangi, mutta aika mielenkiintoinen vehje tulossa ja siitä tehdään touring auto, joten ei ole hurjan painavaa pikkulohkoa - se varmaan oikeesti pysähtyy tai kääntyy suoran päässä...

Pidä kiinni tuosta alkaen 7,5 litraisista. Jos haet valmista konetta niin voin antaa sulle erittäin kokeneen ja arvostetun koneenrakentajan yhteystiedot. 100 taalaa per hv välillä 500-800hv.JXA-26 kirjoitti:Moottorivaihtoehtoja tuohon on suunniteltu turbo nelosesta- 7,5 litraisiin (ei Diesel), tiijjä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
Miksi tehdä hyvin (?) toimineesta kiihdytysautosta joku hyssyttely auto? Eikö noita ht malleja saisi ihan std. kuntoisenakin josta alkaa työstämään haluamaansa autoa? Viimeksi tuossa kuuntelin erään kaverin suunnittelevan muuttavansa vakiorunkoisen kisa-autonsa muuttamisesta putkirunkoiseksi. Mietein että miksi ihmeessä laittaa hyvin alustaltaan toiminut auto päreiksi ja rakentaa se alusta asti uudelleen, saattaisi tulla edullisemmaksi hankkia valmis alusta tai hankkia toinen koppa josta tehdä. Ihan vaan ajatuksena, enkä edes tiedä mahdollisten muutosten mittakaavaa, joten ehkä suotta möyhkään. 457:n mainitsema Cleveland+toploader voisi olla hieno yhdistelmä tai vielä parempi 429+toploader.JXA-26 kirjoitti:Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Historia tietoja kaivataan
Arton listassa ei ole kuutosia ollenkaan, kuin kissa kiertäisi kuumaa puuroa.Fastback kirjoitti:Sitä on muuten tulossa yksi auto 300 cid kutosella ja turbolla. Se ei tosin ole mustangi, mutta aika mielenkiintoinen vehje tulossa ja siitä tehdään touring auto, joten ei ole hurjan painavaa pikkulohkoa - se varmaan oikeesti pysähtyy tai kääntyy suoran päässä...![]()
FB, tämä mainitsemasi ei liene se tapaus missä 300cid Ford BB6 on menossa vanhaan strippejä nähneeseen isolohkoveekasivarttimailikilpuriin merkiltään Buick?
Tässä maassa ON innovatiivisia ajatuksia.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Historia tietoja kaivataan
Fastback kirjoitti:Miksi tehdä hyvin (?) toimineesta kiihdytysautosta joku hyssyttely auto?



Itse alustan palikoita tuossa ei kiihdytys ajoilta paikoillaan enää mitään. Pohjamuutoksia on tehty takapäähän ihan järkevän näköisiä, jotka tod.näk. jäävät paikoilleen. Mutta tuo etupää... Kevyttä on joo, mutta työnjälki kaikkea muuta mitä ite rakentaisin etes jokkisautoon !! Suurin muutos tuossa on tuo tuliseinä.Fastback kirjoitti:Mietein että miksi ihmeessä laittaa hyvin alustaltaan toiminut auto päreiksi ja rakentaa se alusta asti uudelleen.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Historia tietoja kaivataan
Muuten oikein, mutta auton merkki väärin, konserni oikein.Pony kirjoitti:Arton listassa ei ole kuutosia ollenkaan, kuin kissa kiertäisi kuumaa puuroa.
FB, tämä mainitsemasi ei liene se tapaus missä 300cid Ford BB6 on menossa vanhaan strippejä nähneeseen isolohkoveekasivarttimailikilpuriin merkiltään Buick?
Tässä maassa ON innovatiivisia ajatuksia.
Missä lehdessä on '70 CJ 429 Torino? Onko oikein myynnissä? Olisi muuten yksi upeimmista Fordin kopista edellyttäen että on 2dht sportroof. Jos kaikki menee putkeen niin '70 GT Torino cj 429 2dht sportroof kotiutuu kotokamaralle eräälle mestarille.
Jep jep, mä oletin että alusta on ehtaa krääkreis kamaa. Jalasjärven talli on kyllä hieno paikka vai mitä JXA? Siellä 7,0 litraa on koneen normaali tilavuus, kaikki siitä alaspäin ovat pilssipumppuja.JXA-26 kirjoitti:Itse alustan palikoita tuossa ei kiihdytys ajoilta paikoillaan enää mitään. Pohjamuutoksia on tehty takapäähän ihan järkevän näköisiä, jotka tod.näk. jäävät paikoilleen. Mutta tuo etupää... Kevyttä on joo, mutta työnjälki kaikkea muuta mitä ite rakentaisin etes jokkisautoon !! Suurin muutos tuossa on tuo tuliseinä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
On kyllä komeeta kalustoo !! Siinä tallissa on tekijöitä varmaan kaikki, osaavaa sakkia. Joka kerta kun tuolla tallilla on tullut käytyä on ollut kova pikkulohko-isolohko vääntö, mitä sinne Mustangin nokalle kuuluu... Taisin viime kesänä saada yhden isolohko miehen käännytettyä pikkulohkoihin, kiitos Jyrin. 

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Historia tietoja kaivataan
Onko sama auto?JXA-26 kirjoitti:Auto: Mustang Grande ht -70 ZFO-91
Elikkä kuvia ja aikaisempia auton liikehtimisiä olis mukava kuulla, kun kyseessä on vanha kilpuri. Olen auton nykyinen omistaja ja myös todennäköisesti viimeinen ! Musse on liikkunut 351C moottorilla ja todella ripeitä aikoja stripillä. Viimeksi kaip kilpailtu -95 ainakin Hämeenkyrössä, Alastarolla ja natikoissa. Väritys (nyt ainakin) oranssi valkoisin kylki raidoin ja jossain vaiheessa ollut valkoinen vinyylikatto.
http://www.bomber.fi/modules/gallery2/m ... alNumber=1
otin kuvan Kiikalan Burnout partyissa, joskus vuosia sitten?

- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Yep, sama vehje. Kiitoksia !
Selvyyttä tähän asti: -90 ollut kirkkaan punainen, musta vinyylikatto. Sitten maalattu vaalean sinininen, jossa vaalean punainen (marjapuuro) nokkapelti/katto/takaluukku. -94 keltainen, musta nokkapelti ja kylkiraidat. -95 tuon äskeisen kuvan väritys tähän päivään.
Selvyyttä tähän asti: -90 ollut kirkkaan punainen, musta vinyylikatto. Sitten maalattu vaalean sinininen, jossa vaalean punainen (marjapuuro) nokkapelti/katto/takaluukku. -94 keltainen, musta nokkapelti ja kylkiraidat. -95 tuon äskeisen kuvan väritys tähän päivään.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Juu, on komeaa kalustoa. Mitäs vääntöä siinä pikku vs. isolohkon kanssa on oikein - ei ummarraJXA-26 kirjoitti:On kyllä komeeta kalustoo !! Siinä tallissa on tekijöitä varmaan kaikki, osaavaa sakkia. Joka kerta kun tuolla tallilla on tullut käytyä on ollut kova pikkulohko-isolohko vääntö, mitä sinne Mustangin nokalle kuuluu... Taisin viime kesänä saada yhden isolohko miehen käännytettyä pikkulohkoihin, kiitos Jyrin.


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Historia tietoja kaivataan
Missä lehdessä on '70 CJ 429 Torino? Onko oikein myynnissä? Olisi muuten yksi upeimmista Fordin kopista edellyttäen että on 2dht sportroof. Jos kaikki menee putkeen niin '70 GT Torino cj 429 2dht sportroof kotiutuu kotokamaralle eräälle mestarille.
juu, vanhassa Mustang&Fords lehdessä vaan... Ei myytävänä.
juu, vanhassa Mustang&Fords lehdessä vaan... Ei myytävänä.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
...ei me puhuta, istutetaan vaan siihen repsikan paikalle.Fastback kirjoitti:mua ei saa ylipuhuttua pikkulohkoon...




Ehkäpä jotain tälläistä: Pukirunko, "kuuppa" mallin koppa, voimansiirto vielä tökkii... http://i36.photobucket.com/albums/e13/v ... G_0184.jpg
Ehe...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Juu, kyllä mä mieluusti tuun kyytiin istumaan. Vaihteistoksi halvalla liberty tms.JXA-26 kirjoitti:...ei me puhuta, istutetaan vaan siihen repsikan paikalle.Seon vaan pirun hyvä että on eriäviä mielipiteitä !! Muutenhan kaikki ajais harmailla stw Volvoilla. Kaippa sitten tarvii tehdä yksi isolohkokin, niin näkee ite mistä niin moni innosta puhkuen, kuola suupielestä valuen messuaa.
Mutta jotain erilaista silti...
![]()
Ehkäpä jotain tälläistä: Pukirunko, "kuuppa" mallin koppa, voimansiirto vielä tökkii... http://i36.photobucket.com/albums/e13/v ... G_0184.jpg
Ehe...?

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Tuo kottikärryissä köllöttelevä pata on 351 JXA.n nokalta.
Taas tuli käytyä tyhjentämässä Pohjanmaata Mustangeista !! Pirkanmaalle kotiutui tällä kertaa AINAKIN yksi -68 ht. Jatkossa ehkä vielä toinenkin... hihi. Köh, joo.. Yhdestä tallista löytyi suomipaperillinen -65 ht A-coodin Mustangin kolaroitu kori. Kuulemma vielä myytävänäkin. Repsikan takaposki n.20cm sisässä ja eturunkoaisat näyttää ihan minne sattuu. Omistajan yhteystietojakin löytyy halukkaille, ROKI ?ROKI kirjoitti:Mistäs kätköstä löysit tuon projektin?, ei siellä sattunut makaamaan 66HT koppaa. Mulle kelpais pelkkä ruttunenkin kori, ja plussaa olis viellä paprut, ei väliä millä pannulla olis ollut. Pitäis löytää edullinen projekti pilkottavaksi, ja uudelleen henkiin herätettäväksi.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...