Historia tietoja kaivataan

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

JXA-26 kirjoitti:Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
Rakenna vaihteeksi isolohkoauto, joka kääntyy ja pysähtyy sen suoran päässä... :lol:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Historia tietoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Fastback »

457 on tarkkasilmäinen. :D

Sitä on muuten tulossa yksi auto 300 cid kutosella ja turbolla. Se ei tosin ole mustangi, mutta aika mielenkiintoinen vehje tulossa ja siitä tehdään touring auto, joten ei ole hurjan painavaa pikkulohkoa - se varmaan oikeesti pysähtyy tai kääntyy suoran päässä... :roll:
JXA-26 kirjoitti:Moottorivaihtoehtoja tuohon on suunniteltu turbo nelosesta- 7,5 litraisiin (ei Diesel), tiijjä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan... :twisted:
Pidä kiinni tuosta alkaen 7,5 litraisista. Jos haet valmista konetta niin voin antaa sulle erittäin kokeneen ja arvostetun koneenrakentajan yhteystiedot. 100 taalaa per hv välillä 500-800hv.
JXA-26 kirjoitti:Käyttötarkoitusta ei vielä tiedä kukaan, eikä välttämättä vielä auton valmistuttuakaan. Yksi on kumminkin varmaa: kiihdytysautoa tuosta ei enää tule! Mutta jotain erilaista tarttis tuohon keksiä...
Kun Capri tulee 302, ja -67.ssa on 351 niin kaippa tuohon sopisi sitten 460 ? Enää puuttuisi 2,3 käyttöautoksi.
Miksi tehdä hyvin (?) toimineesta kiihdytysautosta joku hyssyttely auto? Eikö noita ht malleja saisi ihan std. kuntoisenakin josta alkaa työstämään haluamaansa autoa? Viimeksi tuossa kuuntelin erään kaverin suunnittelevan muuttavansa vakiorunkoisen kisa-autonsa muuttamisesta putkirunkoiseksi. Mietein että miksi ihmeessä laittaa hyvin alustaltaan toiminut auto päreiksi ja rakentaa se alusta asti uudelleen, saattaisi tulla edullisemmaksi hankkia valmis alusta tai hankkia toinen koppa josta tehdä. Ihan vaan ajatuksena, enkä edes tiedä mahdollisten muutosten mittakaavaa, joten ehkä suotta möyhkään. 457:n mainitsema Cleveland+toploader voisi olla hieno yhdistelmä tai vielä parempi 429+toploader.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

600 cid ja Nascar toploader. :oops:

Onhan sulla jo ralli auto, eihän ton tarvi enään kääntyä.

Ite tuossa just kuolasin -70 Torinoa 429 CJ:tä yhdestä lehdestä. Mikähän mua vaivaa...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Historia tietoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Fastback kirjoitti:Sitä on muuten tulossa yksi auto 300 cid kutosella ja turbolla. Se ei tosin ole mustangi, mutta aika mielenkiintoinen vehje tulossa ja siitä tehdään touring auto, joten ei ole hurjan painavaa pikkulohkoa - se varmaan oikeesti pysähtyy tai kääntyy suoran päässä... :roll:
Arton listassa ei ole kuutosia ollenkaan, kuin kissa kiertäisi kuumaa puuroa.

FB, tämä mainitsemasi ei liene se tapaus missä 300cid Ford BB6 on menossa vanhaan strippejä nähneeseen isolohkoveekasivarttimailikilpuriin merkiltään Buick?

Tässä maassa ON innovatiivisia ajatuksia.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Historia tietoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Fastback kirjoitti:Miksi tehdä hyvin (?) toimineesta kiihdytysautosta joku hyssyttely auto?
:shock: :shock: :shock: Olen siis syyllistynyt hyssyttelyyn... ARGH !!
Fastback kirjoitti:Mietein että miksi ihmeessä laittaa hyvin alustaltaan toiminut auto päreiksi ja rakentaa se alusta asti uudelleen.
Itse alustan palikoita tuossa ei kiihdytys ajoilta paikoillaan enää mitään. Pohjamuutoksia on tehty takapäähän ihan järkevän näköisiä, jotka tod.näk. jäävät paikoilleen. Mutta tuo etupää... Kevyttä on joo, mutta työnjälki kaikkea muuta mitä ite rakentaisin etes jokkisautoon !! Suurin muutos tuossa on tuo tuliseinä.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Historia tietoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Pony kirjoitti:Arton listassa ei ole kuutosia ollenkaan, kuin kissa kiertäisi kuumaa puuroa.

FB, tämä mainitsemasi ei liene se tapaus missä 300cid Ford BB6 on menossa vanhaan strippejä nähneeseen isolohkoveekasivarttimailikilpuriin merkiltään Buick?

Tässä maassa ON innovatiivisia ajatuksia.
Muuten oikein, mutta auton merkki väärin, konserni oikein.

Missä lehdessä on '70 CJ 429 Torino? Onko oikein myynnissä? Olisi muuten yksi upeimmista Fordin kopista edellyttäen että on 2dht sportroof. Jos kaikki menee putkeen niin '70 GT Torino cj 429 2dht sportroof kotiutuu kotokamaralle eräälle mestarille.
JXA-26 kirjoitti:Itse alustan palikoita tuossa ei kiihdytys ajoilta paikoillaan enää mitään. Pohjamuutoksia on tehty takapäähän ihan järkevän näköisiä, jotka tod.näk. jäävät paikoilleen. Mutta tuo etupää... Kevyttä on joo, mutta työnjälki kaikkea muuta mitä ite rakentaisin etes jokkisautoon !! Suurin muutos tuossa on tuo tuliseinä.
Jep jep, mä oletin että alusta on ehtaa krääkreis kamaa. Jalasjärven talli on kyllä hieno paikka vai mitä JXA? Siellä 7,0 litraa on koneen normaali tilavuus, kaikki siitä alaspäin ovat pilssipumppuja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

On kyllä komeeta kalustoo !! Siinä tallissa on tekijöitä varmaan kaikki, osaavaa sakkia. Joka kerta kun tuolla tallilla on tullut käytyä on ollut kova pikkulohko-isolohko vääntö, mitä sinne Mustangin nokalle kuuluu... Taisin viime kesänä saada yhden isolohko miehen käännytettyä pikkulohkoihin, kiitos Jyrin. 8)
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Historia tietoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Eve »

JXA-26 kirjoitti:Auto: Mustang Grande ht -70 ZFO-91

Elikkä kuvia ja aikaisempia auton liikehtimisiä olis mukava kuulla, kun kyseessä on vanha kilpuri. Olen auton nykyinen omistaja ja myös todennäköisesti viimeinen ! Musse on liikkunut 351C moottorilla ja todella ripeitä aikoja stripillä. Viimeksi kaip kilpailtu -95 ainakin Hämeenkyrössä, Alastarolla ja natikoissa. Väritys (nyt ainakin) oranssi valkoisin kylki raidoin ja jossain vaiheessa ollut valkoinen vinyylikatto.
Onko sama auto?
http://www.bomber.fi/modules/gallery2/m ... alNumber=1

otin kuvan Kiikalan Burnout partyissa, joskus vuosia sitten? :roll:
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Yep, sama vehje. Kiitoksia !
Selvyyttä tähän asti: -90 ollut kirkkaan punainen, musta vinyylikatto. Sitten maalattu vaalean sinininen, jossa vaalean punainen (marjapuuro) nokkapelti/katto/takaluukku. -94 keltainen, musta nokkapelti ja kylkiraidat. -95 tuon äskeisen kuvan väritys tähän päivään.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

JXA-26 kirjoitti:On kyllä komeeta kalustoo !! Siinä tallissa on tekijöitä varmaan kaikki, osaavaa sakkia. Joka kerta kun tuolla tallilla on tullut käytyä on ollut kova pikkulohko-isolohko vääntö, mitä sinne Mustangin nokalle kuuluu... Taisin viime kesänä saada yhden isolohko miehen käännytettyä pikkulohkoihin, kiitos Jyrin. 8)
Juu, on komeaa kalustoa. Mitäs vääntöä siinä pikku vs. isolohkon kanssa on oikein - ei ummarra :lol: Kaikilla on mielipide ja persereikä, mun mielipiteen te tiedätte - mua ei saa ylipuhuttua pikkulohkoon jos en ilmaiseksi saa jotain 457:n pannun kaltaista 3,85" iskulla. Mutta mutta koppa mihin motti työnnetään pitää ottaa huomioon valintaa tehtäessä. Mun '65 fastbackiin tulee (sitten joskus...) 331 (ehkä jopa 347) tai 393 strokeri, siihen mulla on jo valmis suunnitelma olemassa ja se toteutetaan sitten kum mulla on tarpeeksi suuri talli ja kai sitä valuuttaakin täytyy olla :roll:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Historia tietoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Missä lehdessä on '70 CJ 429 Torino? Onko oikein myynnissä? Olisi muuten yksi upeimmista Fordin kopista edellyttäen että on 2dht sportroof. Jos kaikki menee putkeen niin '70 GT Torino cj 429 2dht sportroof kotiutuu kotokamaralle eräälle mestarille.

juu, vanhassa Mustang&Fords lehdessä vaan... Ei myytävänä.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Fastback kirjoitti:mua ei saa ylipuhuttua pikkulohkoon...
...ei me puhuta, istutetaan vaan siihen repsikan paikalle. :wink: Seon vaan pirun hyvä että on eriäviä mielipiteitä !! Muutenhan kaikki ajais harmailla stw Volvoilla. Kaippa sitten tarvii tehdä yksi isolohkokin, niin näkee ite mistä niin moni innosta puhkuen, kuola suupielestä valuen messuaa. :shock: Mutta jotain erilaista silti... :roll: :twisted:
Ehkäpä jotain tälläistä: Pukirunko, "kuuppa" mallin koppa, voimansiirto vielä tökkii... http://i36.photobucket.com/albums/e13/v ... G_0184.jpg

Ehe...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

JXA-26 kirjoitti:...ei me puhuta, istutetaan vaan siihen repsikan paikalle. :wink: Seon vaan pirun hyvä että on eriäviä mielipiteitä !! Muutenhan kaikki ajais harmailla stw Volvoilla. Kaippa sitten tarvii tehdä yksi isolohkokin, niin näkee ite mistä niin moni innosta puhkuen, kuola suupielestä valuen messuaa. :shock: Mutta jotain erilaista silti... :roll: :twisted:
Ehkäpä jotain tälläistä: Pukirunko, "kuuppa" mallin koppa, voimansiirto vielä tökkii... http://i36.photobucket.com/albums/e13/v ... G_0184.jpg

Ehe...?
Juu, kyllä mä mieluusti tuun kyytiin istumaan. Vaihteistoksi halvalla liberty tms. :roll: Mikäs motti siinä kuvassa on? 289-351w? Kytkinasetelma näkyy olevan eli äijä meininkiä!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Tuo kottikärryissä köllöttelevä pata on 351 JXA.n nokalta.
ROKI kirjoitti:Mistäs kätköstä löysit tuon projektin?, ei siellä sattunut makaamaan 66HT koppaa. Mulle kelpais pelkkä ruttunenkin kori, ja plussaa olis viellä paprut, ei väliä millä pannulla olis ollut. Pitäis löytää edullinen projekti pilkottavaksi, ja uudelleen henkiin herätettäväksi.
Taas tuli käytyä tyhjentämässä Pohjanmaata Mustangeista !! Pirkanmaalle kotiutui tällä kertaa AINAKIN yksi -68 ht. Jatkossa ehkä vielä toinenkin... hihi. Köh, joo.. Yhdestä tallista löytyi suomipaperillinen -65 ht A-coodin Mustangin kolaroitu kori. Kuulemma vielä myytävänäkin. Repsikan takaposki n.20cm sisässä ja eturunkoaisat näyttää ihan minne sattuu. Omistajan yhteystietojakin löytyy halukkaille, ROKI ?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin