Lähetetty: 03 Syys 2004, 22:33
Sain kaverilta lainaan 15-20v vanhan amerikkalaisen Ford V8 -virikirjan.
Opuksessä käsitellään kaikki koneet läpi virityksineen ym ja paljon kuvia.
Oli meinaan PIKKAISEN eksoottisia clevelandeja rakennettu...huh huh.
Tyyliin imusarja venakopan läpi ja pakosarja lohkon välissä "imusarjan paikalla" Ja tietenkin DOHC -kansia...
Eniten kuitenkin hämmästytti että 70-luvulla kun ajoivat pro stockkia 351 -koneilla niin kierrättivät clevejä 10000rpm asti -ja valurautaosilla!!! Siis kanget ja kampura valurautaa. Vieläpä kirjassa mainittiin erään pro -miehen lausumana että "kertaakaan ei ole kampiakseli pettänyt" huh huh.
Kävi myös ilmi että 2-bolt lohkoa pidettiin yhtä lujana kuin 4-bolttiakin...eli ylläolevasta voi päätellä kuinka lujia ne sitten olivat.
Voin kirjoitella tänne lisää vaikka lainauksia, on meinaan sen verran hurjia juttuja senaikaisten virivelhojen kertomana.
Opuksessä käsitellään kaikki koneet läpi virityksineen ym ja paljon kuvia.
Oli meinaan PIKKAISEN eksoottisia clevelandeja rakennettu...huh huh.
Tyyliin imusarja venakopan läpi ja pakosarja lohkon välissä "imusarjan paikalla" Ja tietenkin DOHC -kansia...
Eniten kuitenkin hämmästytti että 70-luvulla kun ajoivat pro stockkia 351 -koneilla niin kierrättivät clevejä 10000rpm asti -ja valurautaosilla!!! Siis kanget ja kampura valurautaa. Vieläpä kirjassa mainittiin erään pro -miehen lausumana että "kertaakaan ei ole kampiakseli pettänyt" huh huh.
Kävi myös ilmi että 2-bolt lohkoa pidettiin yhtä lujana kuin 4-bolttiakin...eli ylläolevasta voi päätellä kuinka lujia ne sitten olivat.
Voin kirjoitella tänne lisää vaikka lainauksia, on meinaan sen verran hurjia juttuja senaikaisten virivelhojen kertomana.