Sivu 2/15
Lähetetty: 27 Marras 2005, 19:39
Kirjoittaja ROKI
Mitähän mahtaisi irrota hepoja ja vääntöjä volkkarin v10 dieselistä, jos hiukan viruttais on ainakin pienikokoinen ja kevyt alukone, on muuten veikeän näköinen lohko. Olen päässyt katteleen ja kosketteleen moista mehiläiskennoa, mielenkiintoinen paketti sellasen jo vois nostaa mussen nokallekkin, kun ei käynti äänistäkään juurikaan erota kumpi sellä konehuoneessa kehrää, dieseli vai bensamylly.
Lähetetty: 27 Marras 2005, 21:07
Kirjoittaja Aku_81
Voi olla volkkarin v10 vielä aika mukavan hintanen

Tietty jos se on varaa ostaa se niin on varaa maksaa ne diiseliverotkin

Lähetetty: 28 Marras 2005, 10:15
Kirjoittaja Tarkkailija
Sitäpaitsi uusien dieselautojen (henkilö) päästöt ovat pienemmät kuin vastaavan bensakoneen. EI EDES TÄMÄ PUOLLA NYKYISEN KÄYTÖVOIMAVERON KANTOA, prkl.
Lähetetty: 28 Marras 2005, 10:24
Kirjoittaja Aku_81
rtm kirjoitti:Sitäpaitsi uusien dieselautojen (henkilö) päästöt ovat pienemmät kuin vastaavan bensakoneen. EI EDES TÄMÄ PUOLLA NYKYISEN KÄYTÖVOIMAVERON KANTOA, prkl.
Aletaan samalla lailla vihreiksi kuin hurrit, diiselivero nousuun ja diiselin ja bensan hintaeron n.10c/l, ruotsissa diiselivero&vuotuinen käyttömaksu esim vw passat farkussa vajaa 1k€/vuosi, joo on diiselillä ajelu siellä halpaa

Lähetetty: 28 Marras 2005, 11:49
Kirjoittaja ac5
olikos toi se musta alunperin 2.3L/16v laite?Yhden sellaisen projekti kuvia näin ja sillä ämpärin kokoisella puhaltimella sais mussesta varmaan tehoa enemmän kuin tarpeeksi

paljonko ahtoja käyttävät kyseisessä laitteessa?onko toi matallilla kierroksilla tuleva huipputeho syy alakerran kestävyydelle?
Lähetetty: 28 Marras 2005, 13:34
Kirjoittaja Vee8
Fastback kirjoitti:Savu on katsojan naamalla (tai kauneus on katsojan silmässä) mutta mun mielestä kaikki nakut mitä olen radalla nähnyt niin savu on silmiinpistävää (lähes konkreettisesti). Viimeksi V8>I päivillä katselin jonkun mb nakufarmarin menoa, niin savua tuli korsteenista ja kunnolla - ajat olivat korkeita 14 sekunttisia.
Vee8:n kanssa vähän samanlaisia mielitekoja... Hmmm. powerstroker F350 King Ranch Edition ja pienellä viilailulla muikea vääntöä, vaikka tälläinen...

JUST! Tommonen ois vaan niin hyvä. Lomareissua varten voi aisan laittaa talon seinään ja eikun menoks, mitää vaunuja

Lähetetty: 29 Marras 2005, 11:19
Kirjoittaja Ahti
Powerstroke tai Cummari olis kyllä ihan "äijä" laite. Näillä kilsoilla tulee vaan turhaan arvokkaaksi (työmatkaa 130km/pv).
Letukan 6.2D:n kanssa tuli muutama vuosi elettyä, käyttö/harrasteautona ihan muuten mukava mutta kun koko ajan pitää olla jotain tekemässä lue korjaamassa. Ei jaksa enää tässä iässä ajoautoa sepitää, hyvä että jaksaa öljyt itse vaihtaa, vaikka on tallit ja nosturit ym.
Uudehkot dieselit on tänäpäivänä melkeen merkkiin katsomatta pirun kivoja ajettavia, voimaa ja vääntöä ja pieni kulutus. Jos olet ajanut dieselillä viimeksi 10v sitten, niin käy ihmeessä vaikka huvin ja urheilun vuoksi testaamassa jotain uutta.
Lähetetty: 29 Marras 2005, 12:21
Kirjoittaja Tarkkailija
Arto65FB kirjoitti:Toisaalta Suomessa dieselin hinta on alempi kuin esim. muissa maissa. Useimmiten diesel on samanhintaista kuin 95 bensa.
Niin, siksi kannetaan käyttövoimaveroa kokonaispainosta. Hintaero johtuu tottakai valtion veropolitiikasta. Joissakin Eu- maissa dieselkäyttöisiä henkilöautoja on enemmän kuin bensamoottorilla varustettuja. Näin olisi täälläkin, ellei kustannuksia olisi keinotekoisesti (lue: mielivaltaisella ryöstöverotuksella) nostettu. Nykyaikainen henkilöautodiesel on monessa suhteessa ylivoimainen verrattuna bensakoneeseen.
Lähetetty: 29 Marras 2005, 14:04
Kirjoittaja Mussemaan
Ahti kirjoitti:Powerstroke tai Cummari olis kyllä ihan "äijä" laite. Näillä kilsoilla tulee vaan turhaan arvokkaaksi (työmatkaa 130km/pv).
Mulla on 150km...
Mutta vakavasti puhuen, ei cummari matkassa hirveästi syö -samaa mitä vanhemmat (ei D4D) 4WD hiluxit, jopa vähemmän.
Kaikkihan on tietysti niin suhteellista.
Lähetetty: 29 Marras 2005, 14:10
Kirjoittaja Ahti
Mussemaan kirjoitti:Ahti kirjoitti:Powerstroke tai Cummari olis kyllä ihan "äijä" laite. Näillä kilsoilla tulee vaan turhaan arvokkaaksi (työmatkaa 130km/pv).
Mulla on 150km...
Mutta vakavasti puhuen, ei cummari matkassa hirveästi syö -samaa mitä vanhemmat (ei D4D) 4WD hiluxit, jopa vähemmän.
Kaikkihan on tietysti niin suhteellista.
No nyt sitten rehellinen vastaus, paljonko? Minulla on keskikulutus nyt siinä 7 paikkeilla joka on paljon verrattuna uusiin CDI/TDI vehkeisiin verrattuna. 6.2D meni pikupin korissa sellaseen 9-12l joka on ihan kohtuullinen sekin, tosin sillä ei tullut ajettua niin lujaa kuin tolla taksilla

Lähetetty: 29 Marras 2005, 14:56
Kirjoittaja Ahti
Lähetetty: 29 Marras 2005, 17:11
Kirjoittaja Avomusse
Lähetetty: 29 Marras 2005, 17:26
Kirjoittaja Vee8
Jos tommosta tosissaan aikoo, niin oikea osoite alulle on MVA-huolto Savonlinna. Mikko jos kuka tietää onnistuuko vai kannattaako unohtaa. Väittäisin että onnistuu...
Ja näkyypä tuo Marcokin lupaavan sen kilvitettynä.
Lähetetty: 29 Marras 2005, 17:31
Kirjoittaja Fastback
Niemensivun Sepolla oli noita diesel dodgeja piha pullollaan kun viimeksi kävin. Soita Sepolle, se myy ne katsastettunakin vissiin.
Lähetetty: 29 Marras 2005, 18:43
Kirjoittaja Vee8
??Dodge??