Sivu 2/2

Lähetetty: 16 Elo 2004, 16:27
Kirjoittaja Antti66HT
Mitäs pahaa ikuisuus projekteissa on .. lol

Lähetetty: 29 Elo 2004, 07:54
Kirjoittaja Jukka
Mosse kirjoitti:Mitäs pahaa ikuisuus projekteissa on .. lol
Toivottavasti ei tule ikuisuusprojektia. :lol:
Tai ei siitä saa tulla koska ajattelin ajaa tuolla autolla talvella.

Nyt on kannet irti.
Puolet kannenpulteista oli ihan helevetin löysällä. :shock:
Sisemmät pultit,venttiilikoppien alla,olivat kunnolla kiinni.Ulommat sitten eivät enää olleetkaan.

Imarin tiivisteet

Lähetetty: 06 Tammi 2005, 23:01
Kirjoittaja ROKI
Ei niitä imarin tiivisteitä tartte joka kerta välttämättä vaihtaa, minä irrotin imarin 2 kertaa viime kesänä. Edellisenä kesänä kerran, samat tiivisteet edelleen, temppu on sellanen että pääty korkit kontakti liimalla lohkoon, tiiviste silikoonia yläpintaan. Samoin imarin tiivisteet silikoonia hieno siivu kahtapuolta tiivisteen ,vesi kanavien kohdalle reilummin samoin kulmiin mällit. Kun tarvii irrotaa lähtee kun pikkasen nykäsee, eikä tiivisteet ja korkit rikkoonnu, silikooni irtoaa tiivisteistä tinnerillä, sama operaatio ja taas pitää ei tee painetta vesi tilaan. Vedetkin pysyy omassa tilassaan, hyvin pelaa sen puolesta. Enkä käytä momentti avinta moiseen hommaan, momentti on kädessä samoin kasasin koko konee, yli kolmen kymmenen vuoden aikana yksi (eskortin kanen pultti katkennut) siinäkin oli jo valmis murtuma, olis katkennut momentilla kiriessä tämä tästä.

Lähetetty: 07 Elo 2007, 20:52
Kirjoittaja Tahavo
Nostin tämän vanhan aiheen ylös kun sopii omaan kysymykseen.
Edelbrock RPM imusarja alkoi vuotamaan vettä takakulmasta imarin ja kannen välistä. Kansissa on siellä kohtaa vesikanavat mutta imusarjassa ei. Lienee normaalia :shock: ? Eli vuoto oli siinä kohti jossa vesikanava tökkää imusarjan seinään.
Lisäksi konerempan jälkeen kun kone lämpenee, niin syyläristä tulee aina se viili-kupillinen nestettä pihalle, niin että nestepinta laskee alle kennotason. Sen enempää ei nestettä tule pihalle. Muuten ei ole ollut mitään lämpöongelmia mutta ihmetyttää tuo, ettei imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Lisäksi kun totesin vesivuodon, niin laitoin sen kupillisen nestettä takaisin syyläriin, niin saman tien se sama määrä tuli pihalle sitten sieltä vuotokohdasta imusarjan ja kannen välistä.
Sori sekava kysymys, mutta laitanko nyt vain uudet tiivisteet kiinni välittämättä mitään siitä, että lohkon takaosan vesikanavat tökkäävät imusarjaan?

Ai niin vielä. Se imusarjan kiinnityspultti joka on siinä kulmassa lähinnä vuoto kohtaa, niin napsahti saman tien poikki. Eli se tietysti voisi olla yksi syy miksi alkoi vuotamaan.

Lähetetty: 07 Elo 2007, 23:11
Kirjoittaja GT-350
Tahavo kirjoitti:Nostin tämän vanhan aiheen ylös kun sopii omaan kysymykseen.

No sikäli ei sovi kun ei sulla kai mene vedet ja ölkit sekaisin... :lol:
Tahavo kirjoitti:Edelbrock RPM imusarja alkoi vuotamaan vettä takakulmasta imarin ja kannen välistä. Kansissa on siellä kohtaa vesikanavat mutta imusarjassa ei. Lienee normaalia :shock: ? Eli vuoto oli siinä kohti jossa vesikanava tökkää imusarjan seinään.
Normaalia, niinhän se on tehty. Laitoithan tiivisteainetta imusarjan tiivisteeseen molemmille puolille vesikanavan ympäri?
Tahavo kirjoitti:Lisäksi konerempan jälkeen kun kone lämpenee, niin syyläristä tulee aina se viili-kupillinen nestettä pihalle, niin että nestepinta laskee alle kennotason. Sen enempää ei nestettä tule pihalle. Muuten ei ole ollut mitään lämpöongelmia mutta ihmetyttää tuo, ettei imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Jonkun verran yleensä Fordin pikkulohko ruikkaa nestettä ulos, jos nestepinta on ihan ylhäällä. Eikös se pitäisi olla tuuman alhaalla korkista. Jotta ei tule kadulle niin useimmat laittavat paisuntasäiliön autoonsa.
Tahavo kirjoitti:Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Ei, mutta puoltahan vaihdetaan näppärästi lohkossa, ja vesipumppu ampuu molemmille puolille.
Tahavo kirjoitti:mutta laitanko nyt vain uudet tiivisteet kiinni välittämättä mitään siitä, että lohkon takaosan vesikanavat tökkäävät imusarjaan?
Jep, mutta muista se tiivistysaine/massa/liima tms.
Tahavo kirjoitti:Ai niin vielä. Se imusarjan kiinnityspultti joka on siinä kulmassa lähinnä vuoto kohtaa, niin napsahti saman tien poikki. Eli se tietysti voisi olla yksi syy miksi alkoi vuotamaan.
1. onko imusarjan pultit kiristetty ohjeen mukaan, oikeassa järjestyksessä, oikeaan momenttiin?
2. onko pultit ok?
3. onko kansissa kierteet ok eikä vastusta?
4. onko imusarja yleensäkään optimaalisesti paikallaan, esim. laskettu alas käyttäen ohjuripultteja tms.

Lähetetty: 08 Elo 2007, 09:27
Kirjoittaja Tahavo
Kitooosss!! 8)...tiivistemössöt ainakin unohtui. Eli uutta tiivistettä vaan huolellisemmin kiinni.

Lähetetty: 08 Elo 2007, 11:41
Kirjoittaja Arto65FB
Tahavo kirjoitti:imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Joissakin imusarjoissa on myös vedenkierto takana, esim. Weiandilla on aika monessa mallissa.