Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
no niin.voi v***u kun v****AA (minut on ryöstetty).
olen juuri valmistelemassa verovalitusta omasta autostani kun ilmeni,että tutun kaverin dodge charger super bee 1971:sen kuntoon vaikuttavat vähennykset olivat 50%:tia.minun vain 20%!!!!(autot saman kuntoisia)
tietäisiköhän kukaan,että voisiko jälkikäteen vedota tähän uuteen päätökseen???
raunoh kirjoitti:Sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt, niin 73-Mustangin hinta tulee siis seuraavasti:
1) oletus: uusi Mustang Suomessa arvoltaan 75.000 euroa, vaikka luulisin 50.000 olevan lähempänä, ja verrattuna esim. Chrysler PT-Cruiseriin USA:ssa ja Suomessa, jolloin olisi n. 40.000 euroa. Ellei vertailua Mustangiin, niin saattaisi olla Chevrolet Camaro lähellä vastaava (jos siis enää tulee Suomeen ?).
Tuo 75 tuhannen hinta-arvio kahden naurettavan hintapyynnön vuoksi osoittaisi kyllä hyvin virkamiesten osaamattomuuden.
USA:ssa GT mallikin on halvimman Audi A4 mallin hintainen. Vastaava A4 maksaa Suomessa 45400 euroa.
Hinta asettuu tuonne 50 000 tuntumaan myös jos vertailee vaikka Chrysler Crossfireen tai lähes mihin tahansa autoon jota myydään sekä USA:ssa että Suomessa.
Edelleen odottelen tullilta veropäätöksiä noista 2005 GT:stä.
mustang cs kirjoitti:no niin.voi v***u kun v****AA (minut on ryöstetty).
olen juuri valmistelemassa verovalitusta omasta autostani kun ilmeni,että tutun kaverin dodge charger super bee 1971:sen kuntoon vaikuttavat vähennykset olivat 50%:tia.minun vain 20%!!!!(autot saman kuntoisia)
tietäisiköhän kukaan,että voisiko jälkikäteen vedota tähän uuteen päätökseen???
mmaf:n mukaan tulkinta tullee koskemaan kaikkia 2002 autoverouudistuksen jälkeen verotettuja käytettynä maahantuotuja ajoneuvoja. Tämänhän toki ratkaisee vasta ensimmäisten valitusten läpimeno/menemättömyys ja siitä mahdollisesti seuraava oikeusasteruljanssi.
Mutta tässä vaiheessa ehdottomasti valituksia sisään niin paljon kuin vaan ikinä löytyy. Mitä enemmän valitetaan, niin sen enemmän asialla on merkitystä päätösportaissa.[/b]
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Lieneekö nyt kuitenkaan käytännössä mitään muutosta ?? korvettekerhon jäsen kun oli kysynyt tullilta asiaa, ja vastaus oli ettei mitään muutosta ole tullut.. missähän mennään, metsähän mennään.
Speedy: oliko ko. Corvette-kaveri näyttänyt tullille printattuja Tullihallituksen 2.11.2005 ohjeiden sivuja ? Ellei, voisiko mennä uudestaan ja näyttää ko. tullibyrokraatille ylemmän tahon Ohjeet ja Neuvot ?!?
(Pikainen soitto tulliin ja vastaus: "Ei siinä mitään muutosta ole tullut.".
Mainitsin 2.11.2005 päivästyn toimintaohjeen 241/340/05 ja ei mitään vaikutusta. Edelleen arvontalautakunta veivaa kuvioita ja päätös tulee sitten kun tulee ja on mitä on...
Katsotaan nyt mihin tämä taas menee ja milloin homma muuttuu?)
Lainasin tämän tuolta Finnsharkin sivuilta.. taitaa olla tuttu kaveri täälläkin No mutta eiköhän tuosta nyt jotain tarkennusta sitten tule.. ootellaan ja katellaan miten ton mun auton kanssa kevväämmällä käy.
raunoh kirjoitti:Sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt, niin 73-Mustangin hinta tulee siis seuraavasti:
1) oletus: uusi Mustang Suomessa arvoltaan 75.000 euroa, vaikka luulisin 50.000 olevan lähempänä, ja verrattuna esim. Chrysler PT-Cruiseriin USA:ssa ja Suomessa, jolloin olisi n. 40.000 euroa. Ellei vertailua Mustangiin, niin saattaisi olla Chevrolet Camaro lähellä vastaava (jos siis enää tulee Suomeen ?).
2) ikävähenemä olisi noin 97%, ja siten 3% x 75.000 = 2.250 euroa, tästä 29% on 650 euroa. Ja tästä taasen vuoden 1973 mukainen ALV 12.4% = 80 euroa, siten verot pitäisi olla 730 euroa.
3) kuitenkin USA:sta tuodusta autosta maksetaan osto+rahti+rahtivakuutus -summasta 10% tullia ja 22% ALV.
4) auton osto + rahti + rahtivakuutus + satamabyrokratia/paperikulut USA:ssa ja Suomessa.
Ovatko muut foorumilaiset ymmärtäneet asian samoin ?
Innostuin sattuneesta syystä tekemään laskelmia yhden vm. 71-auton suhteen...
Ranella on sitten pahat mielessä. KOLMAS CARROLI hankintalistalla, vai kuinkas on jauhot pussissa .
Pitää ihan kertoa, että kunhan saan ensin tuon kullanruskean 1971 Shelby Europa avon Suomen kilpiin (rek. no. on jo mietitty) ja toivottavasti ensi vuoden 2006 FunRun ajoon mukaan Itä-Suomen maisemissa, niin mietitään sitten muuta...
Jaahas sehän hyvältä kuulostaa, rane on oikealla asialla kilpiin pirssi pitää saada, kumpa muutamat muutkin musemiehet tekisivät saman ratkaisun, ja laittaisivat hienot autonsa kilpiin . Verot noh niitähän nyt tulee vähän jokasuunnalta mut nehän on jokatapauksessa maksettava, ei niistä selviä muuten.
raunoh kirjoitti:Pitää ihan kertoa, että kunhan saan ensin tuon kullanruskean 1971 Shelby Europa avon Suomen kilpiin (rek. no. on jo mietitty) ja toivottavasti ensi vuoden 2006 FunRun ajoon mukaan Itä-Suomen maisemissa, niin mietitään sitten muuta...
Kuka ajaa toista,eikös niiden pitäs olla letkassa peräkkäin
raunoh kirjoitti:Pitää ihan kertoa, että kunhan saan ensin tuon kullanruskean 1971 Shelby Europa avon Suomen kilpiin (rek. no. on jo mietitty) ja toivottavasti ensi vuoden 2006 FunRun ajoon mukaan Itä-Suomen maisemissa, niin mietitään sitten muuta...
Kuka ajaa toista,eikös niiden pitäs olla letkassa peräkkäin
No tiätysti ranen parempi puolisko, emon kanssa perätysten.
Onko kenelläkään tietoa, mihin "uuteen" autoon Mustangia verrataan (esim. BMW 630-sarja ?), vai onko vertailu tapauskohtainen eli lähinnä moottorin mukaan ?!? Olisi helpompaa arvioida verojen osuutta, jos jo etukäteen tietää, mikä on verrokki, jolloin voisi käyttää yksinkertaista matematiikkaa eikä kristallipalloa tms. arvailua.
Vai ottaisikohan Tulli uuden 2005 Mustangin hinnan verrokiksi arvioituna todennäköisenä hintana 2005 Mustangille sen mukaan mitä maksaa USA:ssa (esim myös verrattuna Saksaan ja/tai Ruotsiin) kerrottuna jollakin sopivalla kertoimella ? Tosin tuollaisessa tilanteessa voisi olla varmaankin joidenkin arvioimana vaara, että Tulli tällä tavalla ottaa myyjän roolin, jos hinnasta jotakin sanoo ?!?