Sivu 2/2
Lähetetty: 04 Elo 2005, 13:37
Kirjoittaja jaro55
Jep modulaattorin vaihdolla vika hävis,thanks Speedy
Lähetetty: 16 Syys 2006, 21:01
Kirjoittaja pikkustang
oliskohan mullakin sit pannan säätä tahi modun vaihto edessä?1&2 vaihteet toimii hienosti mutta kun tökkää kepin kolmoselle niin kierrokset nousee ja ykkönen on ilmeisesti päällä,lisää kierrosta niin vähän vauhti kiihtyy mutta ei vaihda isompia.ei kyllä tunnu että luistais kolmos asennossa,sen verran terävästi kiihtyy kuitenkin...tosiaan niin olisko sit sellanen mahdollista että modulaattorin alipaine letku olis väärässä kaasuttimen liitännässä kun ei D pykälä ota toimiakseen?
Lähetetty: 17 Syys 2006, 19:13
Kirjoittaja stang-95
Laita Ahti manuaalikoneisto, niin ei tarvitse arpoa vaihteita.
On toimiva jopa kadulla.
Lähetetty: 21 Syys 2006, 00:12
Kirjoittaja Paso
Mulla sellainen ongelma vaihteen vaihdossa D:llä, että pykälät vaihtuu liian aikaisin. Käytännössä kakkonen vaihtuu melkein heti kun auto liikkuu ja kolmonen hetikohta perään. Käsin vaihtaessa vaihteet kyllä pysyy päällä vaikka rajoittajaan asti, eikä laatíkko luista ollenkaan. Lisäksi tuntuu että laatikko ei puota pysähdyttäessä ollenkaan ykköselle D:llä. Loota on ilmeisesti vm.-78 ja vaihdoin siihen uudet levyt, pannat, laakerit, kuvernöörin ja pumpun renkaat sekä modulaattorin. Pannat on säädetty ohjearvoihin, modulaattoria koitettu säätää. Kickdownin vivuston säädin ensin toimimaan oikein mutta sen toiminta ei tunnu laatikon toimintaan vaikuttavan mitenkään. Tuo vähän ihmetyttää että loota antaa vaihtaa manuaalisesti miten kuski vain haluaa, kiihdytysystävällistä mutta drive asennossakin sais toimia. Moottori on hieman kiristetty 351W ja perässä aikas tiuha 4,11 välitys.
Lähetetty: 21 Syys 2006, 17:10
Kirjoittaja PeteP
Mahtaa tuossa olla keskipakosäätimen säätömahrollisuus ?? kuten esim GM TH-350säätimen käpälien jousia vaihtamalla saa vaihtohetkeä muutettua, sama säädin vaikuttaa myös siihen miten vaihtaa alaspäin.
Lähetetty: 21 Syys 2006, 18:03
Kirjoittaja ROKI
Speedy kirjoitti:Mahtaa tuossa olla keskipakosäätimen säätömahrollisuus ?? kuten esim GM TH-350säätimen käpälien jousia vaihtamalla saa vaihtohetkeä muutettua, sama säädin vaikuttaa myös siihen miten vaihtaa alaspäin.
Eipä taida olla fordin laatikoissa moista lelua , en ainakaan minä löytänyt kaverin C4 lotjusta keskipakohyrrää. GM laatikot onkin niitä helikopteri malleja

, eiköhän se sillä modulaattorin säädöllä rukata se vaihto juttu.
Lähetetty: 21 Syys 2006, 19:53
Kirjoittaja Make67
ROKI kirjoitti:Speedy kirjoitti:Mahtaa tuossa olla keskipakosäätimen säätömahrollisuus ?? kuten esim GM TH-350säätimen käpälien jousia vaihtamalla saa vaihtohetkeä muutettua, sama säädin vaikuttaa myös siihen miten vaihtaa alaspäin.
Eipä taida olla fordin laatikoissa moista lelua , en ainakaan minä löytänyt kaverin C4 lotjusta keskipakohyrrää. GM laatikot onkin niitä helikopteri malleja

, eiköhän se sillä modulaattorin säädöllä rukata se vaihto juttu.
Löytyypä sittenkin keskipakosäädin foordin lootasta, ainakin
AOD:ssa(vm -89) sellainen on. Tiedän, kun sitä jouduin "rukkaamaankin"

Lähetetty: 21 Syys 2006, 20:15
Kirjoittaja ROKI
No joo tuostamallista en tiiä mitään, mimmonen laite ja missä kohti laatikkoa moinen löytyy.
Lähetetty: 22 Syys 2006, 09:56
Kirjoittaja SamiM
Paso kirjoitti:Mulla sellainen ongelma vaihteen vaihdossa D:llä, että pykälät vaihtuu liian aikaisin. Käytännössä kakkonen vaihtuu melkein heti kun auto liikkuu ja kolmonen hetikohta perään. Käsin vaihtaessa vaihteet kyllä pysyy päällä vaikka rajoittajaan asti, eikä laatíkko luista ollenkaan. Lisäksi tuntuu että laatikko ei puota pysähdyttäessä ollenkaan ykköselle D:llä. Loota on ilmeisesti vm.-78 ja vaihdoin siihen uudet levyt, pannat, laakerit, kuvernöörin ja pumpun renkaat sekä modulaattorin. Pannat on säädetty ohjearvoihin, modulaattoria koitettu säätää. Kickdownin vivuston säädin ensin toimimaan oikein mutta sen toiminta ei tunnu laatikon toimintaan vaikuttavan mitenkään. Tuo vähän ihmetyttää että loota antaa vaihtaa manuaalisesti miten kuski vain haluaa, kiihdytysystävällistä mutta drive asennossakin sais toimia. Moottori on hieman kiristetty 351W ja perässä aikas tiuha 4,11 välitys.
Siis vaihtaa heti isompaa kaasu pohjassa vai pintakaasulla? Pintakaasulla normaali toiminta mutta täyskaasulle aika outoa.
Lähetetty: 24 Syys 2006, 16:18
Kirjoittaja Paso
Kaasupolkimen asento ei vaikuta juurikaan vaihtamiseen, ehkä hieman kauemmin pysyy vaihde päällä poljin lattiassa. Voisiko mikään venttiili tai kanava olla jumissa/ tukkeentunut vaikka kylläkin sitten käsivaihdolla pelaa? Paineita laatikosta ei ole mitattu.
Lähetetty: 24 Syys 2006, 19:52
Kirjoittaja SamiM
Paso kirjoitti:Kaasupolkimen asento ei vaikuta juurikaan vaihtamiseen, ehkä hieman kauemmin pysyy vaihde päällä poljin lattiassa. Voisiko mikään venttiili tai kanava olla jumissa/ tukkeentunut vaikka kylläkin sitten käsivaihdolla pelaa? Paineita laatikosta ei ole mitattu.
Modulaattoreita on ainakin kahta mallia, tulihan oikea? Toiminta D:llä viittais siihen, että vaihtohetken ajoitus ei pelaa, joten modulaattorin säätö olisi korjaus. Olikohan governori oikean mallinen?
Lähetetty: 24 Syys 2006, 23:30
Kirjoittaja Paso
Oon testannut kahta eri modulaattoria, joista toinen on säädettävä. Kumpikin saman näkösiä päälle päin, ei ainakaan noilla mitään eroa vaihtohetkessä. Mistä sen oikeanlaisen modulaattorin erottaa? Ja kuin pitkä pitää olla tanko joka tulee modulaattorin perään? Näyttäisi että tuolle tikun pätkälle joku on juoskus jotain tehnyt. Kuvernöörille ei oo muuta tehty kuin renkaat vaihettu.
Lähetetty: 27 Syys 2006, 10:56
Kirjoittaja SamiM
Paso kirjoitti:Oon testannut kahta eri modulaattoria, joista toinen on säädettävä. Kumpikin saman näkösiä päälle päin, ei ainakaan noilla mitään eroa vaihtohetkessä. Mistä sen oikeanlaisen modulaattorin erottaa? Ja kuin pitkä pitää olla tanko joka tulee modulaattorin perään? Näyttäisi että tuolle tikun pätkälle joku on juoskus jotain tehnyt. Kuvernöörille ei oo muuta tehty kuin renkaat vaihettu.
Modulaattorissa on raita tunnistamista varten. Punainen ('73-'76), vihreä ('74-'86) tai keltainen ('73-83). Eli noista vihreä ja keltainen olisivat vuosimallin puolesta sopivat. Mulla ei ole nyt korjaamokirjaa käsillä mistä vois kattoa asiat, mutta viikonloppuna vois olla.
Lähetetty: 27 Syys 2006, 14:40
Kirjoittaja Mexico65
Kuinka Ford C4 automatic toimii 64½-66 mustangissa alunperin. Selviää parhaiten tutustumalla 65 Ford Mustang Owner's Manual teokseen.
Tämä pieni teos löytyy jokaisesta autoaan kunnioittavan omistajan kyseisen vuosimallin Mustangin hanskalokerosta.
Hinta ei pitäisi olla este teoksen hankintaan:
1965-73 Owner Manuals
Very few original owner manuals make it all the way to today in one
piece. That’s why we offer exact reprints-authentic to the last detail. No
glove box should be without one.
Mustang:
64 1/2 correct style ................................L-2E $5.95
65 ..................................................L-2 $5.95
66 ..................................................L-3 $5.95
67 ..................................................L-4 $5.95
68 ..................................................L-4A $5.95
69 ..................................................L-4B $5.95
70 ..................................................L-4C $5.95
71 ..................................................L-4D $5.95
72 ..................................................L-4E $5.95
73 Limited supply at $5.95 .............L-4F $5.95
Shelby:
65 ..................................................L-5 $6.95
66 ..................................................L-6 $6.95
67 ..................................................L-6A $12.95
68 ..................................................L-6B $12.95
69 ..................................................L-6C $12.95
70 ..................................................L-6D $12.95
Jos automaatti laatikko ei toimi teoksessa kuvatulla tavalla ei se ole alkuperäinen, tai sen koneistoa on muutettu.
Lähetetty: 27 Syys 2006, 16:45
Kirjoittaja Paso
Mun puolesta sieltä hanskalokerosta voi löytyä vaikka jallun vuosikerta tai valittujen palojen numero vuodelta -69.
Ajattelin kysäistä että olisikos täällä kenties jollain samanlaisia kokemuksia tai tietoa asian tiimoilta, en sitä mitä hanskikaslokerosta täytyy löytyä. Overhaul manual löytyy mutta noista listatuista ei valitettavasti mitään. Täytynee vielä perehtyä siihen modulaattoriin, ja jos jollain olisi tieto siitä kuin pitkä se tanko modulaattorin perässä vakiona on, ottaisin tiedon kiitollisena vastaan..