Sivu 2/3

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 25 Elo 2018, 23:16
Kirjoittaja TapsaV
Topias74 tuli toi kiinalainen laatu noiden imusarjojen suhteen kyllä tutuksi jo ton fiestan "cossu" sarjan kanssa :D ei sitä tarvinnu kun vähän hitsata alkuun ja työstää joku pari kolkyt tuntia :D :D

ranger kyllä tämä varmasti on sama auto ja tosiaan tän vuoden puolella olis tarkotus saada pohja puhallukseen ja hitsaukseen ja jäykkäreiden asennukseen. mädät ensin pois ja koppa jäykäksi :) ja varmasti aika pitkälti autoa rakennetaan Hyvinkää-Riihimäki akselilla. Itse olen epäillyt tota perän ääntä että tulis vasemmasta pyöränlaakerista mutta eiköhän se selvii vielä mistä se tulee..

Itse olen kans ajatellut et BBK lyhkäset sarjat ja x putki ja magnaflow loput mutta en oikeen tiedä vielä että minkä malliset. onko sulla ne pienet pyöreet vaimentimet vai ne isommat "ovaalin malliset" onko tarpeeks kovat äänet?? :D
Imupuolelle nyt ei voi paljoa tehdä vielä kun ei tossa ole maffia.. putsari oli pakko hakee motonetistä uus kun orkkis kotelo oli halki ja pääs imee aavistuksen myös ohi suodattimen niin nyt siel on semmonen K&N iso kartio suodatin pikasena hätäratkasuna ja ton vaihdon jälkeen on alkanu pamauttaa putkessa kun vaihtaa vaihdetta jos lappu lattiassa kiihdyttelee... että palamatonta menee putkeen.. tyhjäkäynti kuumalla koneella on kyllä vähän semmonen että olis sytytys katkoksia tiedä sit mistä johtuu mut rockautosta on osia sinne jo tulossa. Pitää kyllä toi A9L ecu ja maffi koittaa jostain keksiä aika pikaisesti. katit on tosta jo otettu pois mutta smoggi siellä vielä turhaan pyörii mukana.. olis vähän semmonen ajatus että sen poistamisen yhteydessä muuttais ton hihnapyörien välityksen.

tähän kohtaan varmaan olis järkevää vetää sitten se raja että mietitään niitä kansia ja nokkaa sitten vasta kun alusta, ohjaus ja jarrut alkaa olee oikeesti kunnossa :D

CC platet on vielä tilaamatta ja konin punaset tolpat näyttäis olevan ja Ford performanse jouset kun niiden osanumeroja googlettelin (iskarit ja jouset tuntuu yllättävän hyvältä) ja sitten olis ne uretaani puslat vielä asentamatta.. näillä ajattelin mennä nyt ainakin ens kesän paitsi että taka-tukivarsiin en välttämättä ala puslia vaihtamaan jos vaan visalla riittää jerkkua niin vaihdan ne koko varret ja Hakalalla vaikutti olevan aika hyvä käsitys siitä että mitä sinne kannattaa laittaa.

Joo en ole kyllä ostosta katunut vaikka en oo näin "kallista" autoa vielä koskaan ostanu ja heti meni startti hajalle :D ja muutenkin nää suunnitelmat alkaa vaikuttaa ihan siltä että kaikki "ylimääräset" rahat menee tohon autoon :D on joo tosiaan ollu pitkään haaveissa alottaa harrastus 86-89 GT:llä ja nyt se sit alko :)

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 26 Elo 2018, 02:48
Kirjoittaja TapsaV
Näin olin itsekkin ajatellut että ensin ajettavuus kuntoon ennen kuin mennään konetta avaamaan..

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 26 Elo 2018, 09:52
Kirjoittaja ranger
Itse olen kans ajatellut et BBK lyhkäset sarjat ja x putki ja magnaflow loput mutta en oikeen tiedä vielä että minkä malliset. onko sulla ne pienet pyöreet vaimentimet vai ne isommat "ovaalin malliset" onko tarpeeks kovat äänet?? :D

Ovaalinmuotoiset on ja äänet on kyllä muhevat, en lähtis pienempiin vaimentimiin. https://www.magnaflow.com/products?partnumber=15632
Us partsista hankin ja kilpailukykyiseen hintaan kerhon alennuksilla.

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 26 Elo 2018, 15:20
Kirjoittaja Topias74
Tuossa mun auton vakio maf ja toinen Kaaran modaama. Voi kuvitella että kumpi virtaa paremmin!
Auto on Sn95 eli 1995 gt.
IMG_20180826_151931.jpg

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 26 Elo 2018, 22:43
Kirjoittaja TapsaV
kaara91 oli mielenkiintonen topikki lukea. Pitää tosiaan totakin vaihtoehtoa harkita kun ei toi olis edes paha homma työstää.

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 27 Elo 2018, 13:57
Kirjoittaja TapsaV
https://www.ebay.com/itm/86-93-Ford-Mus ... Iy&vxp=mtr

Ei kyllä näytä olevan ihan hirveetä hintaeroa vaikka siirtyis suoraan Megasquirttiin jollei sitten noita Fordin kamoja löydä jostain puoli ilmaiseksi..

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 27 Elo 2018, 14:09
Kirjoittaja Pappacosworth
Quarterhorse ja Tunerpro 250$ plus kulut on halvin vaihtoehto. Lisäksi tarttee laajakaistan tiedonkeruulla, Suomesta n. 230 mutta sen tarttee joka tapauksessa.

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 27 Elo 2018, 16:29
Kirjoittaja Dervish
TapsaV kirjoitti: 27 Elo 2018, 13:57 https://www.ebay.com/itm/86-93-Ford-Mus ... Iy&vxp=mtr

Ei kyllä näytä olevan ihan hirveetä hintaeroa vaikka siirtyis suoraan Megasquirttiin jollei sitten noita Fordin kamoja löydä jostain puoli ilmaiseksi..
Tuolta hintaan 899 eur ja kulut.
http://autotune.fi/tuote/636/megasquirt ... ng-50-8693

Jotenkaan vaan en itse ole tyytyväinen tuon lafkan asiakaspalveluun ja tapaan vastata asiakkaiden sähköposteihin.
Hiukan oli pitkä toimitusaikakin, mutta noita ei ollut ameriikan joellakaan valmiina hyllyssä enää ollenkaan.

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 27 Elo 2018, 18:38
Kirjoittaja balez
Mulla vakio tietokone.. yläkerta viriä kokonaisuudessaan ja putkisto.. 19lbs suuttimet.. avo 95 koppa vartilla 13.6/167.. seokset kaikki toimii ilman ongelmia. En ymmärrä hössötystä että boksi pitää vaihtaa heti. Ja asiaan.
Imari,ilmanotto ja putkisto,1.7 vipat, perävälitys 3.9-4.10. Siihen semi hyvä alusta ja jarrut ni sulla on kiva auto ajaa ja kaikki toimii ku niskalaukaus

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 27 Elo 2018, 19:08
Kirjoittaja ranger
Tätä mietiskelyy ny vissiin sen takii ettei 88:ssa ole vielä maffii.....vaan map joka rajoittaa viritys mahdollisuuksia.

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 27 Elo 2018, 19:45
Kirjoittaja balez
Ai saakeli.. se on perseestä. En ajatellut edes tota

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 27 Elo 2018, 21:26
Kirjoittaja TapsaV
Juurikin näin ja jos osia joutuu uutena hankkimaan niin ei ole merkittävää hintaeroa mitä sinne laittaa.
Megasquirt kun ei tarvitse maffia ja kun ei itseltä mitään maffia löydy nii ei tosiaan puhuta isosta erosta jos ostaa A9L ja maffi anturin ja sen piuha/liittimen sille anturille uutena niin ei tuo Megasquirt ole kuin noin 100-200€ kalliimpi. Toki noi Fordin osat voi löytää edullisesti jonkun harrastajan tallin nurkasta.

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 28 Elo 2018, 00:56
Kirjoittaja TapsaV
Ei ole omakohtaista kokemusta mutta kaverilla on pelannu mk1 escortissa hyvin myös talvella ja kertoi täällä lähialueilla olevan ainakin 2 jotka mielellään noita penkissä säätää eikä kulemma ole kovin vaikea juttu päästä itsekkään jyvälle. Ja en hierveästi tunne nyky autoja mutta ei ainakaan mun 06 fiestassa ole maffia eikä mitään ongelmia ole ollut vaikka on imusarja ja isompi kaasuläppä vaihdettu. En tosiaan tiedä että mikä se järkevin ratkaisu olisi ja mitäs sitten jos joskus vuosien päästä innostuu muuttaa RE85 tai ahtamaan tai sekäettä. Megasquirtissa tavallaan kiehtois se että pääsis itse säätämään ja opettelemaan tuotakin puolta. Mutta eihän sekään kyllä kivaa ole jos saa auton aina säätää läppärillä käyntiin 😅

Re: -88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 28 Elo 2018, 04:26
Kirjoittaja Dervish
kaara91 kirjoitti: 27 Elo 2018, 23:36 Mitäs hyviä puolia tolla Megasquirtilla on. Onko helppo säätää kylmäkäynnistyskartat ja päästönormit vähäpäästöiseen kohdilleen. Ei ainakaan täällä Foorumilla ton säätämisestä ole paljon tekstiä. Onnistuuko aloittelijalta ohjelmointi ja mistä apua. Mä tiedän, että noita on käytössä, mutta kuka ne säätää kadulle, siten että ne menee päästöistä läpi kikkailematta.
Ei noita ainakaan kukaan ole tyrkytellyt 2000 luvun mustangeihin tai 0 päästöisiin autoihin. Edelleenkin uusissa autoissa on MAF käytössä. Jos tehdas ei saa MAPia toimimaan, niin epäilen, että missään nyrkkipajassakaan sitä ei keksitä uudestaan. Mä puhun ajettavuudesta. Pari kuukautta sitten vaihdoin just likan autoon MAFin MAPin tilalle. Veikkaan että Megasquirtia ei varmasti saa toimimaan kaikilta osiltaan vastaavsti niin kuin Fordin oma MAF säätöinen A9L EEC toimii edes vakiokoneeseen.
Sitäpaitsi mistä nämä lähtöarvot otetaan tähän Megasquirttiin. Fordin egussa ne on jo valmiina mistä lähdetään liikkeelle. Toi MAPin vaihto MAFiin toimii jo heti ilman ohjelmointeja. Veikkaan että ton Megasguirtin kanssa se ei lähde alussa edes käyntiin..
Elä oo niin negatiivinen kaikkea muuta kun fordilaisia ecuja kohtaan.

SIellä pnp megassa on ihan kartat jne valmiina, siksi se on pnp.
Vaihdat piuhat ja isket koneen käymään.

Ja ihan samalla lailla jonkun pitää tehdä ne säädölt oli ecu mikä hyvänsä, jos ei itse osaa niin joku muu.
Autotuneakin voi ajaa jolloin megan softa itse tekee kartat.

-88 GT vaatii lisää voimaa ja nopeutta.

Lähetetty: 28 Elo 2018, 16:51
Kirjoittaja Firebolt
Megassa tulee ongelmaksi uudempien autojen kanssa OBD2 yhteensopivuus tai siis ymmärtääkseni sen puute. Eli purkki pitäis vaihtaa että saa tietokoneen konttorilla kiinni.

Tukeeko Fordin ecu esim. suorasytytystä, tai saako siihen koodattua eri vastusarvoilla olevia antureita? Megan säätöön on oma fooruminsa ihan suomeksi, joten tukea erilaisiin ongelmiin on saatavilla. MS3 taisi muuten olla jonkinsortin dataloggaus muistikortille.

Mäkin voisin käyttää tuota Fordin ecua, mikäli mulla sellainen olisi autossa valmiina. Mutta kun ei ole niin tyydyn megaan.