Sivu 2/3
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 14 Kesä 2018, 16:13
Kirjoittaja V-tyyli
Topias74 kirjoitti: ↑14 Kesä 2018, 13:40
Hei, tuon olen itsekin unohtanut, miten se tyhjäkäynti moottorin perus säätö tehdään!
Base Idle Reset -ohje.
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 18 Kesä 2018, 14:40
Kirjoittaja turtle
Varmuuuden vuoksi vielä kertaalleen säädin tyhjäkäynnin ja tarkistin TPS:n.
Aivan niin pienillä kierroksilla en saa nätisti käymään, kuin kaikissa ohjeissa.
Nyt tyhjäkäyntikierrokset n. 1000.
Vieläkin välillä tekee nykäyksen tasakaasulla ajaessa.
En oikein uskoisi että voisi uudessa virranjakajassa olisi vikaa...
Tosin tilasin ensin US-centeristä virranjakajan (merkkiä en muista), sillä teki myös noita nykäyksiä ja kaiken lisäksi teki ihmeellistä käyntihäiriötä kun laittoi käden virranjakajan lähelle.
Liike otti jakajan takaisin kun hekin olivat sitä mieltä että siinä on pakko olla vikaa.
Tämän uuden jakajan aikana tosiaan myös välillä nykäisyjä, mutta ei sentään noita käyntihäiriöitä kun käden vie lähelle.
Otan joku päivä vielä kertaalleen vikakoodit ja yritän laittaa videon vaikka youtubeen, niin saisin sen linkitettyä tänne!
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 18 Kesä 2018, 15:47
Kirjoittaja Topias74
No ei kyllä saa olla mitään tuollaisia vikoja että käden vienti lähelle vaikuttaa käyntiin?!

Onko koneen maadoitukset kunnossa.
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 18 Kesä 2018, 16:52
Kirjoittaja turtle
Tuota käsihäiriötä tapahtui ainoastaan sillä Us- centeristä olleella jakajalla.
Ja maadoitukset näytti kyllä olevan aivan kunnossa, ainakin silmämääräisesti.
Eikä niiden heiluttelu auton käynnissä ollessa tehnyt mitään.
Täytyisi varmaan perehtyä tuohon alipainepuolen mittaamiseen, jos jostain saisi sellaisen mittarin lainaan.
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 19 Kesä 2018, 15:05
Kirjoittaja turtle
Onko kenelläkään tietoa tai kuvaa miten ilman pitäisi kulkea tuossa alipainepuolessa?
Siis missä pitäisi olla puhallusta ja missä imua?
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 20 Kesä 2018, 13:13
Kirjoittaja turtle
Löytyiskö muuten joltain toimivaa ja ylimääräistä vakiosuutinta?
Sylinder balance test herjaa edelleen nelosta ja tuo suutin on aika hankalassa paikassa.
Yritän ensin mitata sen jos pääsen käsiksi, mutta jos joudun purkamaan imusarjaa pois edestä, niin olisi mukava olla varmuudeksi toinen suutinkin valmiina.
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 20 Kesä 2018, 13:28
Kirjoittaja Dervish
turtle kirjoitti: ↑19 Kesä 2018, 15:05
Onko kenelläkään tietoa tai kuvaa miten ilman pitäisi kulkea tuossa alipainepuolessa?
Siis missä pitäisi olla puhallusta ja missä imua?
Ei tuos ny suoraan lue nuolilla suuntia miten puhaltelee, mutta oisko tästä kuvasta jotain apuja?
Tuo ny on tosin 1991 skemoista tuo. AC automaatti ja non AC manuaali oli sama kuva mitä ite tuos kahtelin, muut olikin sitten 2.3 koneelle.
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 20 Kesä 2018, 18:05
Kirjoittaja Firebolt
Mikäpä sinne paineen tekisi?
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 20 Kesä 2018, 21:25
Kirjoittaja turtle
Ei varmaan mikään, taisi olla huonosti ilmaistu asia.
Kun en tuostapuolesta kauheasti ymmärrä, niin siksi siihen kaaviota kaipasinki, kiitos Dervish!
Vielä kun sellainen suutin löytyisi...teen ostopuolelle siitä vielä ilmoituksen.
Jos ei pikapuoliin löydy, niin täytynee laittaa tilaus ulkomailta.
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 24 Kesä 2018, 13:40
Kirjoittaja VeePeeH
Mulla löytyisi täysi satsi Fox:in vakio 19lbs suuttimia.
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 30 Kesä 2018, 15:39
Kirjoittaja turtle
Nyt on vihdoin nelosen suutin vaihdettu ja muuttui kyllä auton luonne kun käy kaikilla!
Nyt ei nypytä ja jaksaa vetää pienilläkin kierroksilla.
Tyhjäkäyntikierrokset vielä välillä humppaa ja tekee yksittäisiä nykäyksyjä 1000-2000 kierroksen välillä tasaisesti ajettaessa.
Täytynee seuraavaksi alkaa selvittelemään mikä tuon vikakoodin 45 (jossain tuo koodi antaa:Thermactor air diverler circuit, toisaalla taas:Secondary Air Upstream During Self Test??) oikein aiheuttaa.
Voisiko olla TAD/TAB solenoidi vikaa?
Kun seuraavan kerran pääsen nosturille, niin ajattelin ottaa putkistoa irti ja tarkastaa nuo lohkosta tulevat saasteputket, että olisiko ne tukossa...
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 30 Kesä 2018, 17:22
Kirjoittaja ranger
Eiks kannattais poistaa smoggipumppu kokonaan pois sieltä

Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 01 Heinä 2018, 09:40
Kirjoittaja turtle
ranger kirjoitti: ↑30 Kesä 2018, 17:22
Eiks kannattais poistaa smoggipumppu kokonaan pois sieltä
Tämäkin on käynyt mielessä, mutta kun siitä löytyy niin paljon eriäviä mielipiteitä netistä.
Miten se tehdään oikein, ettei vikakoodeja/muita vikoja jää poiston jäljiltä?
Mitä kaikkea voi poistaa ja mitä täytyy jättää? (ilmeisesti tuo charcoal canister täytyy ainakin jättää?)
Alipaineletkujen kierrätys/tulppaus?
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 01 Heinä 2018, 18:27
Kirjoittaja ranger
Täysin turha härveli ja varmaan paljon elämää nähnyt, joten laakeri varmaan menee jossain vaiheessa. Poisto ei sytytä engine valoa ja mitä haittaa jos tulee joku vikakoodi

Mulla tulee 81 air diverter solenoid fault, so what.
Tuolla puhuttu pumpun poistosta:
viewtopic.php?f=9&t=7454&hilit=Smog
Tuolla puhutaan myös ja kuvien kera vakuumiputkien tulppaukset:
http://www.moddedmustangs.com/forums/5- ... elete.html
Jos haluat käyttää normipituista remmiä multa saat kylmäpyörän halvalla.
Kansiin putket menee niin hankaliin paikkoihin että helpoin on panna se metalliputki poikki ja siihen mutsku vaikka moottori silikoonilla kiinni.
Pakoputken tulppaus.
Konehuone siistiytyy eikä mitään negatiivisia vaikutuksia
Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...
Lähetetty: 10 Heinä 2018, 14:48
Kirjoittaja turtle
Testailumielessä hommasin lyhyemmän hihnan, jolla poistin pumpun pois käytöstä ja tulppasin noi pari alipaineletkua.
EGR jäi vielä paikalleen.
Mitään muutosta en käytöksessä huomannut, edelleen välillä teki nykäisyjä tasakaasulla ajaessa.
Lopulta päätin vaihtaa vielä vanhan virranjakajan takaisin tuon jo toisen uuden tilalle...toistaiseksi ei ainakaan ole nykinyt!
Ei kai nyt kaksi uutta virranjakajaa voi olla ollut rikki, mistäköhän tuo johtuu?
Nyt KOEO ei antanut vikakoodeja ja KOER antaa 44/94, joka käsittääkseni kuuluu asiaan nyt kun tuo pumppu ei ole käytössä...