Sivu 2/2
Re: S197 perävälityksen valinta
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 12:59
Kirjoittaja Topias74
Mä laitoin sen 23 hampaisen siihen nopeusanturiin, vaikka siitä sanottu että kuluu nopeasti kun ei ole ihan 100% käypänen. Mutta viime kesänä ei ainakaan vielä kulunut rikki. Katsotaan miten käy tänä kesänä.
Pitää muuten mittari just paikkaansa, ainakin GPS :n mukaan.
Re: S197 perävälityksen valinta
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 14:14
Kirjoittaja ToniH
Jones kirjoitti:Rattaan vaihto SN95:n automaattilootan päässä ei ollut mikään kummoinen operaatio
Ei se varmaan ole kovin kummonen homma, kun tossa linkissä lukee näin: "You cannot change the output shaft mounted drive gear in an Automatic Transmission as the gear is part of the output shaft."

Eikä siellä edes siksi myydä niitä rattaita. Mutta, sä varmaan tarkoitit sitä perusratasta, joka on helppo vaihtaa manuaaliinkin, jos yhden rattaan vaihto riittää.
Re: S197 perävälityksen valinta
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 18:02
Kirjoittaja Jones
Juu. Juuri tuota.
S197 perävälityksen valinta
Lähetetty: 01 Huhti 2017, 14:42
Kirjoittaja TDI Asentaja
Onhan se mahdollista, että perässä on myös käytetty väärää öljyä, joka on noita levypaketteja kuluttanut.Pinjonien kuluminen on sitten seuraus siitä, kun levypaketit kuluu liian ohuiksi
Juu silmäilin huoltokirjaa ja peräöljyt oli vaihdettu suomessa ns ketjukorjaamossa. Mitä lie sitten ovat sinne laittaneetkaan? kuittia ei ollut tästä käynnistä enää tallessa, vaikka jonkin verran kuitteja on kansiossa...Edellinen omistaja kun ei itse tehnyt musselle mitään vaan käytti näissä ketju korjaamoissa huolloissa ja remonteissa...
Osta Ford racingin välitys.
Näin tein sekä välitys että case on alkuperäistä fordia, olivat kuitenkin sen verran halpoja ettei kannattanut etsiä tarvike osia.
Re: S197 perävälityksen valinta
Lähetetty: 02 Huhti 2017, 16:29
Kirjoittaja Pappacosworth
Tarkastin asian, niin saan korjattua välityksen vaihdon ja renkaan pyörintäkehän ohjelmistoon. Myös manuaalin välitykset jos laatikkoa muutetaan. Huippunopeuden rajoitin myös, 05 on rajoitettu 233km/h
Re: S197 perävälityksen valinta
Lähetetty: 02 Elo 2017, 18:15
Kirjoittaja TDI Asentaja
Nyt noin kahden kuukauden käyttö kokemuksen perusteella voin sanoa että tuo 3.73 välitys on ehdottomasti parempi kuin alkuperäinen. Auto liikkuu herkemmin, kulutuksessa en ole huomannut eroa, eikä moottorikaan kierrä liikaa suomen rajoituksilla. Välityksen vaihdon vaatimat softa muutokset teki pappacosworth joten nyt näyttää mittari oikein eikä automaattilaatikko enää sekoile.