Sivu 2/2

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 03 Touko 2016, 14:11
Kirjoittaja Firebolt
Täällä ei vieläkää oo kovin paljoo tietoo potilaasta. Okei, tehostettu ohjaus. Onko vakio vai muunneltu (madallettu, jarruja, spindlejä tms. vaiheltu?), mitkä renkaat; halkasija, profiili, leveys ja vaikka merkki, kuluneisuus.

Vinkkejä täällä on jo ehoteltu mutta jos ihan vakio auto nii bumbsteerin ei pitäs olla kaukana oikeesta katuajoon sopivasta.

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 04 Touko 2016, 20:28
Kirjoittaja FFreak
Pyörän kulmat kohdilleen niin saattaa vähän parantua. Lopun vetelyn veikkaan tulevan tehostin systeemistä. Omassa(-69) oli myös vetely ongelmaa ja vaihdoin hammastangon. Tehostettu borgeson on myös kuulemma toimiva ratkaisu. Ja onhan noita muitakin. En sitten tiedä auttaako uudet jämäkät puslat myös asiaan. Varmaan vähän. Syyhän on se, että simpukan kääntövarsi liikuttaa venttiilipaketin karaa, joka antaa tehostusta sylinterille, joka kääntää renkaita. Siinä on aina viivettä. Saattaa jollain toimiakin, mutta ei ainakaan mulla. Satasen vauhdissa uraisella tiellä sai ohjata kokoajan vetelyä. Tämä siis vain minun mielipide. :roll:

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 05 Touko 2016, 09:02
Kirjoittaja IronHorse
Vanha Mustang on aikansa tuote jossa on aikansa ajo-ominaisuudet ja siihen liittyvä ajamisen tunnelma. Jos haluaa ajella nykyauton ominaisuuksilla niin kannattaa hankkia nykyauto.
Jos early Mustangiin on vaihdettu lähes kaikki ohjauksen ja alustan osat niin auto ei ole enää early Mustang vaan jotakin muuta.
Onhan se selvää että kun vain nykyautolla ajanut hyppää orginellin early Mustangin ratin taakse niin ensimmäiset sadat kilometrit menevät aivan matkustajana. Pitää vain totutella ajamaan ja pitää vauhti ainakin jonkin verran alle kahden sadan.

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 06 Touko 2016, 14:39
Kirjoittaja tomeri
Kulmiltahan se kuulosta, jos kumitkin kuluu väärin. Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa). Omassa (tehostaamattomassa) tuntuu kuorma vaikuttavan kovasti; yksin voi tosiaan pätkän päästellä vaikka handsfreenä, auto täynnä tuntuu vaativan enemmän ohjastamista.

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 06 Touko 2016, 16:08
Kirjoittaja Arto65FB
tomeri kirjoitti:Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa).
Letkut voi laittaa myös väärinpäin, jolloin tekee tuota.

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 08 Touko 2016, 22:04
Kirjoittaja Homer65
Arto65FB kirjoitti:
tomeri kirjoitti:Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa).
Letkut voi laittaa myös väärinpäin, jolloin tekee tuota.
Samoin jos tehostin on säätämättä tai väärin säädetty.

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 19 Touko 2016, 09:03
Kirjoittaja xstang
Tässä on erittäin hyvä dokumentti josta saa hyviä neuvoja miten ajettavuus parannetaan. http://www.set-engineering-team.com/Tec ... ng_web.pdf
Vaati myös vähän kielitaitoa... :wink:

Mulla oli alussa samantyyppisiä ongelmia kuin seffuli. Syy oli kulmien väärät säädöt ja löysä ohjaustehostin.
Youtubesta löytyy hyviä neuvoja miten ohjaustehostin voidaan tarkistaa.

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 19 Touko 2016, 20:27
Kirjoittaja ak72
Pikainen kyssäri, mahtaako steering box:sta kuulua naputusta kun nopeasti heiluttaa rattia vasemmalta oikealle siten etteivät renkaat käänny? Alkaako boxi olla finaalissa, ohan se jo 50v ja aika pitkä pätkä ajettu myös "kuivana" :lol:

Oisko Borgesonin hankinta mullaki edessä? Oon sijottanu jo sievoisen summan ohjaus/alustapalikoihin mutta silti ohjattavuus on aika kauhea. Tänään säädettiin kulmat ja vaihdettii roller bearing apusimpukka mutta silti ohjaus muljahtelee ja pitää naputusta. Vielä ois tarkotus roller spring perches:it laittaa Opentracker racingilta ja sitte tuo steering box.

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 20 Touko 2016, 15:14
Kirjoittaja Salmja1
Täällä toinen noviisi huutelee. Oman 65 ht:n historiaa. Ohjaustehostimen kanssa oli paljon vuotomurheita, joten otettiin nesteet ja tehostimen hihna pois, alle uudet 205 leveät renkaat (edelliset 225) ja kulmien säädöt kohdalleen sekä uudet iskarit. Puslia on myös uusittu. Ero vanhaan on tosi suuri. Auto hakee hieman vielä isommissa nopeuksissa varmastikin kuluneen simpukan takia. Eli, kyllä siitä vanhastakin hyvän saa jos perusasiat kohdallaan.

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 29 Touko 2016, 09:56
Kirjoittaja ak72
Nonnii kun rymyttiin tuola auton alla, vaihdettii putket ja roller spring perches niin huomattiin mistä kolahdus tulee kun rattia vemputtaa oikeelta vasemmalle. Centerlinkin pitmanarmin pään nivel ihan loppu, sepä se sielä kolisi, ei ihme jos auto vaeltaa mihin sattuu ja kun ohittaa esim maantiellä niin ei oikeen tiedä mihin suuntaan auto ampaisee. Nyt ei muutakun uus tilaukseen, jospa tuosta vehkeestä saatais vihdoin ihan ajettava ;-)

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 29 Touko 2016, 10:08
Kirjoittaja IronHorse
Joo, elikkä ihan normaalia kulumista :o eikä aiheuta koko ohjausjärjestelmän uusimista kuten joistakin kommenteista vois päätellä. :shock:

Re: Mussen ajettavuus

Lähetetty: 30 Touko 2016, 20:43
Kirjoittaja 1223
Taakse kun laittaa panhardin niin rauhoittuu käyttäytyminen aivan törkeesti.

Omaani tuon just laitoin. Nyt kääntyy ja menee sinne minne käsketään.

Juha