Sivu 2/2

Re: Mittaristo

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 17:16
Kirjoittaja Kopekka
Siitä Brake lampusta, ko tuikku on alun perin pitänyt tilata lisävarusteena autoon. On asennettu valokatkaisijan viereen. Jos ei ole voi rakennella esim 12v ledistä mieleiseen paikkaan.
Käsijarruhässäkässä on kytkin suht hankalassa paikassa yläosassa, kytkimeltä vaan naru ledin - napaan. Suunnilleen tuon näköinen alumperin taitaa lukea PARK linssissä. http://www.7173mustangs.com/thread-loca ... ght-switch Mittarin brake ilmoittaa vain jarrunesteen vähyydestä. Alt lamppu on latauksen merkkivalo ilman amppeerimittaria oleville kojetauluille. Lämpötila anturi on on/off mallia, erillisellä mittarilla varustetussa on vastusarvon muutokseen perustuva anturi samoin on bensamittarin kanssa. Laturin säätimen johdoista näet onko Alt vai keskimittariston piuhat autossa, :wink:

http://www.7173mustangs.com/images/1971_full.pdf

Piuhoissa on hieman sekasotkua 70 ja 72 mallien kanssa ,onko alkuvuoden vai lopun tuotantoa. Haynesin opuksesta löytyy myös kuvatukset, saa esim. tilattua Alfameeriltä.

Re: Mittaristo

Lähetetty: 07 Touko 2016, 09:21
Kirjoittaja Saulikemppainen
Palaan taas tähän mittariston kytkentään...voiko olla niin,että mach1 mittaripaneelin lämpömittari ei saa oikeaa tietoa 302:n moottorin lämpöanturilta. Mittari kyllä liikahtaa kun virta-avaimesta kytkee sähköt mutta ei kyllä näytä mitään oikeaa arvoa ( vastus arvo kyllä muuttuu anturilta eri lämmöissä)Tuli vaan mieleen, että onko moottorin vakio anturi edes yhteensopiva tämän eri auton mitariston kanssa. Joutuuko anturin kenties vaihtamaan ja millaiseen jos näin on.Alkuperäistä mittaristoa kun nyt en myyjältä saanut mikä tähän olis kuulunut...sillähän olis ollu hyvä testailla toiminta.

Re: Mittaristo

Lähetetty: 07 Touko 2016, 13:28
Kirjoittaja Saulikemppainen
Muutama kysymys vielä liittyen mittaristoon yms.. Nyt olen saanut kiekkamittarin toimaan mittaristossa. Nyt vaan on ongelmia lämpömittarin kanssa. Voisko olla niin,että auton moottorissa oleva lämpöanturi ( vakio 302 kone ja anturi) ei anna oikeaa tietoa mach1 auton lämpömittarille. Viisari kyllä nytkähtää mutta ei näytä kyllä mitään järkevää. pitääköhän anturi vaihtaa johonkin toisenlaiseen? En edes tiedä onko tässä mun autossa vakio mittaristossa ollutkaan lämpömittaria vaiko vaan merkkivalo.

Entäs seuraava: palaako vaihteenvalitsimen ( automaatti) juuressa oleva poltin mittarivalojen kanssa samaan aikaan vaiko jossan muussa toiminnan vaiheessa. Nyt polttimolle ei tule mitään tietoa ja johdot on uusittu ja liittimet tarkisteltu ja voideltu.
Muuten menee hyvin ja auton kasaus edistyy ja toiveena päästä vielä tänäkesänä ajelulle.