Sivu 2/2

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 14 Helmi 2017, 17:33
Kirjoittaja kari gt
Vielä huomioitava seikka ahtopaineen nosto on se pienin kipeä , sen jälkeen niin kuin kaikessa virittämissä on muistettava että yksi asia johtaa toiseen. Saako bensaa riittävästi (pumppu , suuttimet) sitten kun lisätään ilmaa(ilmamassa mittari) ja bensaa toimiiko sytytys puoli tarpeeksi tehokkaasti ja lopuksi saada moottorin aivot ohjelmoitua uusien tarpeiden mukaan.

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 14 Helmi 2017, 19:13
Kirjoittaja Marko
Kyllä näin on ,meinasinkin mennä dynoon säätöihin.

Hihnapyörä on 58mm 6 rip ja alapyörä on 170mm niin siksi tässä ihmettelen tuota painetta...

Mulla on isot suuttimet ja tupla bensapumput ja toi vipec88 moottorin ohjaus mikä on nyt target tilassa.Säätää seosta/syttyä 4 lamdan tiedoilla.Toiminut mulla ainakin tosi hyvin.

Musta vaan tuntuu että tuossa koneessa olisi potenttiaalia enempääkin mitä siitä nyt on otettu.

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 14 Helmi 2017, 19:33
Kirjoittaja kari gt
Marko kirjoitti:Hihnapyörä on 58mm 6 rip ja alapyörä on 170mm niin siksi tässä ihmettelen tuota painetta...
joku ei täsmää tuolla hihna pyörällä tuo ahtimen impeller pyörii aivan pirusti , itse laskin tuo meirän korppaan että 2.9 in( 73mm) on pienin mitä voi laittaa että sitten tulee kierrokset tappiinsa .

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 14 Helmi 2017, 20:15
Kirjoittaja Marko
Ahdin on ehjä.

Vaikeeta lisätä näitä kuvia....

Äläpä kyllä tästä hyvä tullee;)

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 14 Helmi 2017, 20:47
Kirjoittaja Firebolt
Kuvia on helppo pienentää esim. Picasalla. Toinen on jos puhelimella räpsii niin sitten Tapatalkin kautta (vaatii pientä opiskelua, mutta nykyisin itekkin sitä jo osaan käyttää).

Ootko monella eri mittarilla mitannu paineet? Haiskahtais ettei välttämättä ihan oikeeta tietoa anna. Mistä kaikkialta kiertää toi ahtopainemittarin paine?

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 09:16
Kirjoittaja Marko
Tuossa on eka dyno käyrä.Siinä remmi luisti ihan selvästi,laitoin uuden remmin ja en muistanut kiristää sitä uudelleen asennuksen jälkeen....mikä oli hyvä asia tässä tapauksessa kun hv raja muutoskatsastukseen oli 305hv.Mutta pitää varmaan käyttää tuo uudestaan dynossa kun kelit sallii ajamisen kesiksillä niin näkee miltä se nyt näyttää.Saisko tuosta ennen kaasuläppää oikean painetiedon vai pitääkö se ottaa imusarjasta?

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 10:47
Kirjoittaja Marko
Pitääpä hommata vaikka 3" versio ja koittaa sillä.
Tuo selittää varmaan selittää senkin että rajoitin vedetty aika alas.

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 12:55
Kirjoittaja kari gt
Marko kirjoitti:Pitääpä hommata vaikka 3" versio ja koittaa sillä.
Tuo selittää varmaan selittää senkin että rajoitin vedetty aika alas.
Voin laittaa sulle illalla tiedot mistä itse olen hihna pyörän tilannut ainakin minun mielestä kohtuu hinta

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 17:44
Kirjoittaja Marko
Kone on tehty kokonaan uusiksi.Siinä on tako kampura,veivit ja manleyn männät,kaikki tasapaimotettu.VM99 Pi kannet ja imusarja 75mm kaasuläppä.

Kyllä tän pitäis kestää kyllä ahtamista.

Kiitos vinkeistä pitääpä katella noita hihnapyöriä jos ois sopivaa tarjolla.Mulla on pari hihnaa tallissa varalla,tilasin viimeksi heti kolme.

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 18:51
Kirjoittaja ikk
Tuo yli 700Nm vääntö 2000:ssa lienee momentinmuuntimen luistosta johtuva piikki varsinkin jos kierrosluku on vielä otettu rullan nopeudesta. Käyrän mukaan ahtopaine nousee yli nollan vasta vähän yli 2000 rpm. Tämä olettaen että muunnin ei ole ollut lukittuna kun mittaus on aloitettu. Tuo 700Nm@2000 rpm on kyllä 2V modularista mahdollista mutta ahtopainetta pitää olla siinä kohtaa jo yli 1 bar :)

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 16 Helmi 2017, 07:35
Kirjoittaja Marko
Kyllä mää sillä 3000km viime kesänä ajelin.Kosteella ei ollut hirveesti pitoa jos lähti rivakammalla kaasun käytöllä ja tuossa on 295 leveet takatassut.Tuossahan on 4R70W hudges motorsportin baumannin optishiftillä lisättynä.Mutta on siinä vääntöä alhaalla kyllä sen huomaa ajossa,kesällä säädeltiin laatikon toimintaa useaan kertaan ja nyt on mun mieleinen.
Itsekin epäilin noita vääntöjä mutta se ajettiin kahteen kertaan dynossa ja tulos oli samaa luokkaa molemmilla kerroilla mutta tiedä näistä....no pitää käydä keväälllä motestilla uudestaan kun saa sen uuden hihnapyörän niin näkee eron.Motestin kaveri kehui että on säädänyt tuota vipecikkä joskus mutta ei tiedä tarviiko siihen sitten koskea.

Re: prochargerin bypass venttiili

Lähetetty: 16 Helmi 2017, 20:33
Kirjoittaja kari gt
Lupailin sitä linkkiä mistä itse tilasin hihnapyöriä näyttäsi että siellä on vaan 8 rivisiä prochargeriin, mutta laitetaan se tänne kuittenkin kun on siellä pyöriä muihinkin ahdin merkkeihin
http://www.superchargerupgrades.com/
Sen verran vielä että jos haluaa nostaa ahtoja mutta tulee kierrokset vastaan niin siipipyörän vaihto on seuraava , silloin p-1sc ahtimesta tule periaatteessa d-1sc ahdin