Sivu 2/2
Lähetetty: 07 Kesä 2006, 10:39
Kirjoittaja Vee8
Paitsi etta ysiviis ei viela ole OBD-II malli, paitsi 3.8. GT:hen tuo tuli 4.6 myota -96.
Eli naihin vanhempiin riittaa huipputekninen paperiliitin ja virtameisseli..

mihin vuosimalliin ?
Lähetetty: 07 Kesä 2006, 12:40
Kirjoittaja Sulkava
Tavasin noita sivuja ja jokapaikassa puhutaan 1996 JÄLKEEN autoista...
siis ei taida käydä 1995 mallin Musseen ????
Kari

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 18:37
Kirjoittaja veekoo
Kuten Vee8 mainitsi, niin 95 kutvonen voi olla OBD-II. Vilkaise kuskin jalkatilaan, keskikonsolin puolelle. Jos siella on sellanen 1"x2" D-liitin veitsikontakteilla, niin loysit OBD liittimen.
Lähetetty: 07 Kesä 2006, 19:46
Kirjoittaja Vee8
Se liitin löytyy kaikista SN95:sista, Ford oli taas laiska ja laitto kaikki piuhat kaikkiin... Mutta 3.8:ssa toi kyllä toimii, kyllä noita testattiin tuossa voortikaupassa missä tuli työssä oltua, jota konkurssin uhriksikin arveltiin

Lähetetty: 22 Kesä 2006, 18:19
Kirjoittaja 91GT
Putsailin aikasemmin EGR:n ja ei ollu vaikutusta. Tänään heitin Uuden EGR venttiilin ja anturin ja check engine ei enää vilkkunu reilun puolen tunin ajon aikana.

Tais korjaantua. Ou jee.

Lähetetty: 22 Kesä 2006, 18:40
Kirjoittaja Foxy Lady
Mulla käskee vilkuilemaan konetta aina viileällä kelillä (vähemmän kuin +20 lämmintä). Nyt ei ole moneen päivään pitänyt tarkistaa onko konetta pellin alla vai ei

Lähetetty: 28 Kesä 2007, 23:27
Kirjoittaja MustangGT
Joop....nyt Check Engine Soon valo on palanut kk verran.
Auto toimii normaalisti paitsi tyhjäkäynti ontuu.
Kiekat vaeltelee 300-1100 välillä tyhjäkäynnillä.
Kerran aiemmin paloi sama valo mutta hävisi kun kurnuutin
Turkuun kahtasataa....
Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?
-
Lähetetty: 28 Kesä 2007, 23:50
Kirjoittaja musse67
MustangGT kirjoitti:Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?
-
-95 on viimenen mistä voi koodit kattoa paperiliittimellä. Hitekin hinnasta en osaa sanoa, mutta koodit saa luettua millä vain obd-testerillä. Ainakin boschin vermeet tajusi voortin päälle.
Lähetetty: 29 Kesä 2007, 08:04
Kirjoittaja Jukka
MustangGT kirjoitti:Joop....nyt Check Engine Soon valo on palanut kk verran.
Auto toimii normaalisti paitsi tyhjäkäynti ontuu.
Kiekat vaeltelee 300-1100 välillä tyhjäkäynnillä.
Kerran aiemmin paloi sama valo mutta hävisi kun kurnuutin
Turkuun kahtasataa....
Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?
-
Ymmärtääkseni Tuumacidissä on laitteet joilla onnistuu uudempienkin autojen vikakoodien lukeminen.
Siellä hinta ainakin on varmasti harrastajaystävällinen.
Kannattaa kysyä!
Lähetetty: 29 Kesä 2007, 18:36
Kirjoittaja veekoo
Varmaankin joku anturi on morjenstanu tai liitin loysalla. Herwoodissa on siina Sauli-cityn nurkilla myos Hepo-auto, jossa oon kayny pari kertaa (nimen ja sijainnin takia, kun olin ihan nurkilla duunissa). Niiden hinnat oli kilpailukykyiset. Varsinkin sen takia, etta asentajat jonotti ihmettelemaan amerikan keksintoa..

Lähetetty: 26 Heinä 2007, 17:51
Kirjoittaja MustangGT
Vikakoodiksi selvisi:
P0174 OBD-II Trouble Code
Technical Description
System Too Lean (Bank 2)
What does that mean?
Basically this means that an oxygen sensor in bank 2 detected a lean condition (too much oxygen in the exhaust). On V6/V8/V10 engines, Bank 2 is generally the side of the engine that doesn't have cylinder #1.
Note: This DTC is very similar to P0171, and in fact your vehicle may show both codes at the same time.
Symptoms
You will more than likely not notice any drivability problems, although there may be symptoms such as a lack of power, detonation (spark knock), and/or a hesitation/surge on acceleration.
Causes
A code P0174 may mean that one or more of the following has happened:
* The MAF (Mass Air Flow) Sensor is dirty or faulty. Note: The use of "oiled" air filters (K&N, etc.) can cause the MAF to become dirty if the filter is over-oiled
* There could be a vacuum leak downstream of the MAF sensor.
Possible Solutions
Possible solutions include:
* In the vast majority of cases, simply cleaning the MAF sensor does the trick. Consult your service manual for it's location if you need help. I find it's best to take it off and spray it with electronics cleaner or brake cleaner. Make sure you are careful not to damage the MAF sensor, and make sure it's dry before reinstalling
* Inspect all vacuum and PCV hoses, replace if necessary
* Check for a dirty fuel filter and proper fuel pressure
Eli MAF sensorin puhdistus, bensansuodattimen vaihto sekä PVC huohotinventtiilin vaihto....
Lähetetty: 30 Heinä 2007, 20:37
Kirjoittaja MustangGT
Vika löytyikin helpoimmasta päästä.
Ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä putsarin ja letkun väliin tuleva
tiiviste oli väärinpäin ja huonosti.
Haukkoi tästä ilmaa
Tiiviste nyt oikein paikoillaan (Kiitos Arska) ja tyhjäkäyntikin tasainen

Ja mieli keveä!
Kiitokset Tuumacidille ystävällisestä palvelusta!!
