Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Paitsi etta ysiviis ei viela ole OBD-II malli, paitsi 3.8. GT:hen tuo tuli 4.6 myota -96.
Eli naihin vanhempiin riittaa huipputekninen paperiliitin ja virtameisseli..
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Kuten Vee8 mainitsi, niin 95 kutvonen voi olla OBD-II. Vilkaise kuskin jalkatilaan, keskikonsolin puolelle. Jos siella on sellanen 1"x2" D-liitin veitsikontakteilla, niin loysit OBD liittimen.
Se liitin löytyy kaikista SN95:sista, Ford oli taas laiska ja laitto kaikki piuhat kaikkiin... Mutta 3.8:ssa toi kyllä toimii, kyllä noita testattiin tuossa voortikaupassa missä tuli työssä oltua, jota konkurssin uhriksikin arveltiin
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Putsailin aikasemmin EGR:n ja ei ollu vaikutusta. Tänään heitin Uuden EGR venttiilin ja anturin ja check engine ei enää vilkkunu reilun puolen tunin ajon aikana. Tais korjaantua. Ou jee.
Mulla käskee vilkuilemaan konetta aina viileällä kelillä (vähemmän kuin +20 lämmintä). Nyt ei ole moneen päivään pitänyt tarkistaa onko konetta pellin alla vai ei
Mustang GT -88 "Mustikki" Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt" Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Joop....nyt Check Engine Soon valo on palanut kk verran.
Auto toimii normaalisti paitsi tyhjäkäynti ontuu.
Kiekat vaeltelee 300-1100 välillä tyhjäkäynnillä.
Kerran aiemmin paloi sama valo mutta hävisi kun kurnuutin
Turkuun kahtasataa....
Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?
MustangGT kirjoitti:Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?
-
-95 on viimenen mistä voi koodit kattoa paperiliittimellä. Hitekin hinnasta en osaa sanoa, mutta koodit saa luettua millä vain obd-testerillä. Ainakin boschin vermeet tajusi voortin päälle.
MustangGT kirjoitti:Joop....nyt Check Engine Soon valo on palanut kk verran.
Auto toimii normaalisti paitsi tyhjäkäynti ontuu.
Kiekat vaeltelee 300-1100 välillä tyhjäkäynnillä.
Kerran aiemmin paloi sama valo mutta hävisi kun kurnuutin
Turkuun kahtasataa....
Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?
-
Ymmärtääkseni Tuumacidissä on laitteet joilla onnistuu uudempienkin autojen vikakoodien lukeminen.
Siellä hinta ainakin on varmasti harrastajaystävällinen.
Kannattaa kysyä!
Varmaankin joku anturi on morjenstanu tai liitin loysalla. Herwoodissa on siina Sauli-cityn nurkilla myos Hepo-auto, jossa oon kayny pari kertaa (nimen ja sijainnin takia, kun olin ihan nurkilla duunissa). Niiden hinnat oli kilpailukykyiset. Varsinkin sen takia, etta asentajat jonotti ihmettelemaan amerikan keksintoa..
Basically this means that an oxygen sensor in bank 2 detected a lean condition (too much oxygen in the exhaust). On V6/V8/V10 engines, Bank 2 is generally the side of the engine that doesn't have cylinder #1.
Note: This DTC is very similar to P0171, and in fact your vehicle may show both codes at the same time.
Symptoms
You will more than likely not notice any drivability problems, although there may be symptoms such as a lack of power, detonation (spark knock), and/or a hesitation/surge on acceleration.
Causes
A code P0174 may mean that one or more of the following has happened:
* The MAF (Mass Air Flow) Sensor is dirty or faulty. Note: The use of "oiled" air filters (K&N, etc.) can cause the MAF to become dirty if the filter is over-oiled
* There could be a vacuum leak downstream of the MAF sensor.
Possible Solutions
Possible solutions include:
* In the vast majority of cases, simply cleaning the MAF sensor does the trick. Consult your service manual for it's location if you need help. I find it's best to take it off and spray it with electronics cleaner or brake cleaner. Make sure you are careful not to damage the MAF sensor, and make sure it's dry before reinstalling
* Inspect all vacuum and PCV hoses, replace if necessary
* Check for a dirty fuel filter and proper fuel pressure
Eli MAF sensorin puhdistus, bensansuodattimen vaihto sekä PVC huohotinventtiilin vaihto....
Vika löytyikin helpoimmasta päästä.
Ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä putsarin ja letkun väliin tuleva
tiiviste oli väärinpäin ja huonosti.
Haukkoi tästä ilmaa
Tiiviste nyt oikein paikoillaan (Kiitos Arska) ja tyhjäkäyntikin tasainen Ja mieli keveä!