check engine

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Paitsi etta ysiviis ei viela ole OBD-II malli, paitsi 3.8. GT:hen tuo tuli 4.6 myota -96.
Eli naihin vanhempiin riittaa huipputekninen paperiliitin ja virtameisseli.. :roll:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

mihin vuosimalliin ?

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Tavasin noita sivuja ja jokapaikassa puhutaan 1996 JÄLKEEN autoista...
siis ei taida käydä 1995 mallin Musseen ????
Kari :cry:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Kuten Vee8 mainitsi, niin 95 kutvonen voi olla OBD-II. Vilkaise kuskin jalkatilaan, keskikonsolin puolelle. Jos siella on sellanen 1"x2" D-liitin veitsikontakteilla, niin loysit OBD liittimen.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Se liitin löytyy kaikista SN95:sista, Ford oli taas laiska ja laitto kaikki piuhat kaikkiin... Mutta 3.8:ssa toi kyllä toimii, kyllä noita testattiin tuossa voortikaupassa missä tuli työssä oltua, jota konkurssin uhriksikin arveltiin :lol:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Putsailin aikasemmin EGR:n ja ei ollu vaikutusta. Tänään heitin Uuden EGR venttiilin ja anturin ja check engine ei enää vilkkunu reilun puolen tunin ajon aikana. :jippii: Tais korjaantua. Ou jee. :hevi:
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Mulla käskee vilkuilemaan konetta aina viileällä kelillä (vähemmän kuin +20 lämmintä). Nyt ei ole moneen päivään pitänyt tarkistaa onko konetta pellin alla vai ei Kuva
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Joop....nyt Check Engine Soon valo on palanut kk verran.
Auto toimii normaalisti paitsi tyhjäkäynti ontuu.
Kiekat vaeltelee 300-1100 välillä tyhjäkäynnillä.

Kerran aiemmin paloi sama valo mutta hävisi kun kurnuutin
Turkuun kahtasataa....

Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?

-
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

MustangGT kirjoitti:Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?

-
-95 on viimenen mistä voi koodit kattoa paperiliittimellä. Hitekin hinnasta en osaa sanoa, mutta koodit saa luettua millä vain obd-testerillä. Ainakin boschin vermeet tajusi voortin päälle.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

MustangGT kirjoitti:Joop....nyt Check Engine Soon valo on palanut kk verran.
Auto toimii normaalisti paitsi tyhjäkäynti ontuu.
Kiekat vaeltelee 300-1100 välillä tyhjäkäynnillä.

Kerran aiemmin paloi sama valo mutta hävisi kun kurnuutin
Turkuun kahtasataa....

Tuota -99 malliako ei enää paperiliittimellä voi testata?
Mitähän ne Hervannan Hitekssissa perii kahtomisesta?

-
Ymmärtääkseni Tuumacidissä on laitteet joilla onnistuu uudempienkin autojen vikakoodien lukeminen.
Siellä hinta ainakin on varmasti harrastajaystävällinen.
Kannattaa kysyä!
-Jukka-
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Varmaankin joku anturi on morjenstanu tai liitin loysalla. Herwoodissa on siina Sauli-cityn nurkilla myos Hepo-auto, jossa oon kayny pari kertaa (nimen ja sijainnin takia, kun olin ihan nurkilla duunissa). Niiden hinnat oli kilpailukykyiset. Varsinkin sen takia, etta asentajat jonotti ihmettelemaan amerikan keksintoa.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Vikakoodiksi selvisi:

P0174 OBD-II Trouble Code
Technical Description

System Too Lean (Bank 2)
What does that mean?

Basically this means that an oxygen sensor in bank 2 detected a lean condition (too much oxygen in the exhaust). On V6/V8/V10 engines, Bank 2 is generally the side of the engine that doesn't have cylinder #1.

Note: This DTC is very similar to P0171, and in fact your vehicle may show both codes at the same time.
Symptoms

You will more than likely not notice any drivability problems, although there may be symptoms such as a lack of power, detonation (spark knock), and/or a hesitation/surge on acceleration.
Causes

A code P0174 may mean that one or more of the following has happened:

* The MAF (Mass Air Flow) Sensor is dirty or faulty. Note: The use of "oiled" air filters (K&N, etc.) can cause the MAF to become dirty if the filter is over-oiled
* There could be a vacuum leak downstream of the MAF sensor.

Possible Solutions

Possible solutions include:

* In the vast majority of cases, simply cleaning the MAF sensor does the trick. Consult your service manual for it's location if you need help. I find it's best to take it off and spray it with electronics cleaner or brake cleaner. Make sure you are careful not to damage the MAF sensor, and make sure it's dry before reinstalling
* Inspect all vacuum and PCV hoses, replace if necessary
* Check for a dirty fuel filter and proper fuel pressure

Eli MAF sensorin puhdistus, bensansuodattimen vaihto sekä PVC huohotinventtiilin vaihto....
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Vika löytyikin helpoimmasta päästä.
Ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä putsarin ja letkun väliin tuleva
tiiviste oli väärinpäin ja huonosti.
Haukkoi tästä ilmaa :shock:

Tiiviste nyt oikein paikoillaan (Kiitos Arska) ja tyhjäkäyntikin tasainen :lol: :lol: Ja mieli keveä!

Kiitokset Tuumacidille ystävällisestä palvelusta!! :D :D :lol:
Vastaa Viestiin