Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Dynossa käyty 304hv ja 719nm remmi luistaa kun kierrokset menee yli 4500.Pitää keksiä jotain...
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 20 Heinä 2016, 08:34
Kirjoittaja jyge
Mistä tulee tuo raja 305hv? Tuntuu aika vähältä?
....'96-'98 Cobrassa on saman verran vakiona.
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 20 Heinä 2016, 11:00
Kirjoittaja Firebolt
Mut Cobra taitaa olla vertailukohta ainoostaan Cobralle? Tuleeko 7kg/kW vastaan?
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 20 Heinä 2016, 15:52
Kirjoittaja Marko
Niin ne konttorilla väitti että cobra ois vertailu auto ja siitä tuo 305hv.
Katsoin juuri että remmi oli tosi löysällä kun vaihdoin viikolla uuden mutta unohdin näköjään kiristää sen sisään ajon jälkeen....no eipähän tarvinnut kikkailla dynossa.
Nyt pitäis löytää jos firma joka voi kirjoittaa vertailulapun 1997 gt-cobra erot jarruissa,alustassa ja voimansiirrossa.Oisko vinkkejä kenen puoleen kääntyä?
Katsuri ehdotti maahantuojaa sanoi että ei ole ollut silloin.
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 20 Heinä 2016, 17:51
Kirjoittaja Firebolt
Nii jarrujen suhteen, tehohan tulee mallisarjan tehokkaimmasta +20% ellei 7kg/kW tule ennemmin vastaan.
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 20 Heinä 2016, 18:43
Kirjoittaja jls
Tuohon vertailuun riittänee alan opukset tai Fordin esite. Jopa järkevä nettisivu kelvannee. Ja ihan kopiot pitäis riittää kunhan kertoo mistä ne on otettu.
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 21 Heinä 2016, 10:24
Kirjoittaja jyge
Mut jos kerta Cobraan verrataan, niin eikös se o SN95 1994 - 2004? Jolloin '03 Cobra = 390hv + 20%??? Siinä on ahdinkin jo tehtaalta. Vai tulkkaako Trafi New Edget eri mallisarjaksi? Jos kyllä, niin sitten se on se 305hv + 20%.
Paitsi että New Edge Cobra vertailuautona taitaa vaatia täydellisen alustajumpan, eli esim jäykkä taka-akseli pitäis vaihtaa pois yms..
Tuo tieto pitäisi kyllä sieltä tietokoneelta löytyä kun menee nätisti katsastuskonttorille kysymään. En o käyny..
Osien eroihin on kelvannu jopa Summitin nettisivuilta tulostettu varaosaote, jossa näkyy vain yksittäiset mallit ja varaosien numerot, ainakin jos ne on ollu samat. Tilanne on toki voinut muuttua.
Mutta GT ja Cobra jarruthan taitaa olla erilaiset tuossakin vuosimallissa, et ne pitää olla Cobran spekseillä.
Lisäksi katsuri saattaa tarkistaa kytkimen, laatikon ja akselien tuennan ilmoitetut speksit, että kestäähän ne lisääntyneen voiman.
Wikipedia ei kelpaa
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 21 Heinä 2016, 11:32
Kirjoittaja Marko
No mulla oli netista kopioita mutta sitten lähti erikseen tarkistaan takahuoneesta ja kun tuli niin sanoi että ne ei kelpaa.pitää olla "virallisiset" laput....
Toinen on sitten se kun mulla on automatti ja eikös cobra ole aina manuaali?
Tässä verrataan samanikäistä autoa 4,6gt -> cobra erot jarruissa,voimansiirrossa ja alustassa.
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 23 Heinä 2016, 22:20
Kirjoittaja jls
Editointi vanhentunutta tietoa pois tästä.
Jos nettilinkit ei kelvannut, kokeile jotain kirjaa seuraavaksi. Ja mahdollisimman kattava kertomus muutoksista helpottaa.
Vaikea kuvitella, että automaatti / manuaali olis kynnyskysymys, varsinkin jos voit jotenkin vakuuttaa että nykyinen loota kestää tehot.
Re: 4.6 sohc vettiilivikainen
Lähetetty: 24 Heinä 2016, 10:31
Kirjoittaja Pappacosworth
Muistakaas nyt että rakentelumääräykset ovat muuttuneet.
g) moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen
jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW; ajoneuvon omamassan
katsotaan tällöin vastaavan punnittua omamassaa taikka tyyppihyväksynnässä määriteltyä
tai valmistajan ilmoittamaa omamassaa korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti
liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan
vastaavan autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista annetun liikenne- ja viestintäministeriön
asetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin
mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.