302 sietokyvystä (taas Dart vs Boss)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Markus
Aktiivi

Re: 302 sietokyvystä

Viesti Kirjoittaja Markus »

Mexico65 kirjoitti:
Markus kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti: Joitakin muutoksia voi vielä tehdä jos näkee sen tarppeliseksi, sama pätee myös kaikkiin Ford aftermarket lohkoihin (Ford Racing, BOSS, Dart, World).
Tulis mieleen että tehokkaampi pumppu ja ympäriuritetut runkolaakerit vois olla ne tarvittavat muutokset moottoriin joka viettää paljon aikaansa siellä kuuden tonnin haminoilla.
Minä ole käyttänyt Blueprinted Melling Ford 302, 5.0 Standard Volume Race Pumppua, 3/4 uritettua kilpasarjan runkolaakeria ja saman sarjan kk laakereita. Lisäksi ym. pikku parantelua öljykiertoon.

Ajatko aina kauden laakereilla vaienemmän? Kuinka korkealle olet pyörittänyt?
Mexico65
Over The Top

Re: 302 sietokyvystä (taas Dart vs Boss)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Periaatteessa 3 kausi menossa eikä konetta vielä ole avattu, pitää se avata ensi talvena jos sinne saakka päästään.
Tilanteesta riippuen kone pyörii yleensä 6500 rpm mutta jos kus joutuu vetämään "ylös" +7200 rpm.
Öljyt ja suodatin vaihdetaan joka kisareissun jälkeen, eli noin 200 - 250 km jälkeen (lyhyt toi vaihtoväli).

Bearing clearance are main 0.0025 - 0.0030" and rod 0,0020 - 0.0025".
Flat tappet cam, OEM rockers. Spring pressure; seat 135 lps and 350 lps open.
Normal volume race oil pump, oil cooler. Oil capacity 7-8 qt.
Normal oil temperature is 180 – 200 F.
Normal oil pressure is 50 - 60 psi.
Normal oil chance after every race weekend
Oil I use is XP4
"A high zinc, petroleum formula racing oil, XP4 offers low cost protection for racers who want to use non-synthetic oil. Excellent protection for dirt and nitrous racers who want to change their oil frequently. Viscosity typical of SAE 15W-50"
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Markus
Aktiivi

Re: 302 sietokyvystä (taas Dart vs Boss)

Viesti Kirjoittaja Markus »

:) Heh on nää kasit ihan omaa luokkaansa. 12 kautta oon ajanu nelisylinterisellä ja joka kauden välissä kone avattu ja laakerit vaihdettu =D
Tosin aina ei ehkä olis ollu pakko.
mankku80
Aktiivi
Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger

Re: 302 sietokyvystä

Viesti Kirjoittaja mankku80 »

Markus kirjoitti:Noo sanontahan kuuluu "Näissä hommissa pitää budjetti ja aikataulu kertoa kolmella."

Kyllä mä paljon mielummin syön makaronia vähän pidempään kun teen alvariinsa koneremonttia. Tarkoitus olis yrittää tehdä kerralla edes lähelle tavoitetta oleva moottori. Ja taalereita on aikaa jemmailla sillä välin kun koppaa hitsailee. itse olin silmäni iskenyt Ford Racing tuotteeseen
http://www.uspartsperformance.fi/lohko-for-302-boss onko FR:n ja Dartin lohkoissa oleellisia eroja?

Kiitos avusta sällit, tästä alkaa jo suunnitelmat muodostumaan.

Lisäksi, kun kerran on vauhtiin päästy, voisin kysyä onko joku stroker kitti jota olisi hyvä vältää? Tai joku kitti jota vastaavasti olisi suotavaa suosia?
Kaikkihan nuo kuitenkin pitää tasapainottaa ja mitata. Ja halvimmista vaihtaa väitetyt ARP:it ihan oikeisiin.

Itsellä työn alla juuri toi Bossin lohko,viimeviikolla porattu ylikokoon ja tulee stroukki sarjalla + ahdin.Oli noissa eroa kun vakiolohko vieressä,aika paljon järeempi toi Bossin lohko.Sanoivat koneistamolla että ois vaikka ilman sressilevyä voinut porata lohkoa....Mutta itse en mikään asiantuntija näissä ole.
Vastaa Viestiin