Sivu 2/2

Re: Aod vaihteiston remppa

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 09:51
Kirjoittaja Torinobrougham
Ilmeisesti tämä olisi oikea akseli, teräslaatu 300m ja "high horsepower applications" ?

https://transmissioncenter.net/shop/aod ... ect-shaft/

Re: Aod vaihteiston remppa

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 12:16
Kirjoittaja SamiM
Torinobrougham kirjoitti:Ilmeisesti tämä olisi oikea akseli, teräslaatu 300m ja "high horsepower applications" ?

https://transmissioncenter.net/shop/aod ... ect-shaft/
Kyllä, tuo on oikea akseli.

Re: Aod vaihteiston remppa

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 16:00
Kirjoittaja Torinobrougham
Joo, tilaukseen menee tuo akseli kyllä. Rumpu on onneksi hyväkuntoinen ja levyt on siihen jo tulossa, joten tässä kohtaa mennään valurautasilla rummuilla.

Re: Aod vaihteiston remppa

Lähetetty: 09 Kesä 2016, 10:24
Kirjoittaja Torinobrougham
Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?

Re: Aod vaihteiston remppa

Lähetetty: 09 Kesä 2016, 15:07
Kirjoittaja SamiM
Torinobrougham kirjoitti:Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?
E9 on suunniteltu mallivuoden 1989 laatikkoon ja samaa koneiston runkoa on käytetty kaikissa sen jälkeisissä. Tuolloin mm. poistui 3-4 akkumulaattori, joka paransi ylivaihteen pannan ja forward kytkimen kestävyyttä, kun vaihtoa pehmentävä akkumulaattori jätettiin pois. Myös 1987 tuli nippu muutoksia, joka tekee 1987 lähtien olevat laatikot paremmiksi lähtökohdiksi virityksen kannalta. Tiivistesarjoissa on mukana ohjelappu, joka neuvoo mikä koneiston tiiviste pitää valita perustuen koneiston vuosimalliin.

Ovat vaihtokelpoisia keskenään E4 ja E9 koneistot, huomioiden että vanhemman E4 kanssa pitää asentaa myös akkumulaattorin osat paikalleen. E9 on ilman 3-4 akkumulaattoria, joka on hyvä asia. E9 koneiston kanssa tuon akkumulaattorin osat voi siis jättää pois, koska sille johtavat öljykanavat on tukittu koneiston välipellissä.

Re: Aod vaihteiston remppa

Lähetetty: 09 Kesä 2016, 16:46
Kirjoittaja Torinobrougham
SamiM kirjoitti:
Torinobrougham kirjoitti:Lisää kysymyksiä: Oma rempattava aod on siis vm83 Thunderbirdistä ja venttiilikoneiston sarjanro alkaa E4-merkinnällä, venttiilikoneisto jonka ostin ja jossa on shift kit valmiina alkaa puolestaan E9-merkinnällä. Onko osat vaihtokelpoisia keskenään, tuo E9 alkuinen on käsittääkseni vm89 tai uudemmasta AOD:stä?
E9 on suunniteltu mallivuoden 1989 laatikkoon ja samaa koneiston runkoa on käytetty kaikissa sen jälkeisissä. Tuolloin mm. poistui 3-4 akkumulaattori, joka paransi ylivaihteen pannan ja forward kytkimen kestävyyttä, kun vaihtoa pehmentävä akkumulaattori jätettiin pois. Myös 1987 tuli nippu muutoksia, joka tekee 1987 lähtien olevat laatikot paremmiksi lähtökohdiksi virityksen kannalta. Tiivistesarjoissa on mukana ohjelappu, joka neuvoo mikä koneiston tiiviste pitää valita perustuen koneiston vuosimalliin.

Ovat vaihtokelpoisia keskenään E4 ja E9 koneistot, huomioiden että vanhemman E4 kanssa pitää asentaa myös akkumulaattorin osat paikalleen. E9 on ilman 3-4 akkumulaattoria, joka on hyvä asia. E9 koneiston kanssa tuon akkumulaattorin osat voi siis jättää pois, koska sille johtavat öljykanavat on tukittu koneiston välipellissä.
Loistavan tarkkaa tietoa jälleen kerran,kiitos ja kumarrus. Taas edistyy homma, hitaasti mutta varmasti. Ei missään nimessä mikään mahdoton homma tämmönen remppa enskertalaisellekkaan, kunhan malttaa selvittää, tutkia, edetä rauhassa ja kysyä silloin kun kysyttävää on.