Sivu 2/2
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 28 Marras 2015, 09:39
Kirjoittaja Firebolt
ROKI kirjoitti:Toisaalta tuolla seisontajarrulla ei tee mitään automaatti vaihteisessa kattilassa.
Tuo on totta, mutta silti sitä vaaditaan. Eikä kukaan sitä silti käytä
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 28 Marras 2015, 10:53
Kirjoittaja starsky
ROKI kirjoitti:Minkä ihmeen takia tuo käkkärikahva pitää tunkea tuohon keskelle tunnelia. Sen kun saa nätisti ja toimivasti penkin ja tunnelin väliin, ei tule törsöttämään rumasti keskelle tunnelia.
Ei riittäneet omat taidot rakennella muualle. Tunneli on melko kapeakin ja jos sen kahvan olisi halunnut penkin viereen, niin pientä peltipuuhastelua olisi pitänyt harrastaa. Toteutuskuvia vaihtoehtoisesta sijoituksesta olisi ihan mielenkiintoinen nähdä - omaan ei muutoksia kahvan sijoituksen suhteen ole tulossa, kun näyttää ja tuntuu ihan hyvältä.
Firebolt kirjoitti: ROKI kirjoitti:Toisaalta tuolla seisontajarrulla ei tee mitään automaatti vaihteisessa kattilassa.
Tuo on totta, mutta silti sitä vaaditaan. Eikä kukaan sitä silti käytä
Kyllä minulla tulee käytettyä mäkeen pysäköidessä
Käyttökokemuksista yhden vähän ehjemmän ajokauden jälkeen voi todeta, että toimii hyvin. Katsastuksenkaan ei tarvinnut tehdä mitään kommervenkkejä (ei kahvalle eikä noille SN-95 takajarruillekaan).
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 28 Marras 2015, 16:09
Kirjoittaja ROKI
Tottahan seon jokaisen omamieltymys mitä ja miten autojaan haluaa rakentaa. Ei siihen tarvitte kenenkään ulkopuolisen lupaa, sori että taas sotkeuduin juttuihinne.
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 28 Marras 2015, 16:26
Kirjoittaja starsky
ROKI kirjoitti:Tottahan seon jokaisen omamieltymys mitä ja miten autojaan haluaa rakentaa. Ei siihen tarvitte kenenkään ulkopuolisen lupaa, sori että taas sotkeuduin juttuihinne.
Samaa porukkaahan tässä ollaan - ei ole "meidän" tai "teidän" juttuja. Foorumi on minusta aika tärkeä tiedonhankkimispaikka kerholaisille ja on hyvä tuoda esiin, että asioita voidaan tehdä myös eri tavalla.Sinulla on Roki erittäin paljon rakenteluhommista kokemusta ja sitä tarvitaan kerholaisten keskuudessa.
Toki jos itse ei tykkää esteettisesti ratkaisusta tai ei vaan muuten miellytä, niin sitä ei välttämättä kannata ehkä liian provosoivasti kommentoida. Minua ei hetkauta, mutta joku muu voi vetää herneen nenään

Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 29 Marras 2015, 00:47
Kirjoittaja Homer65
Mulle tulee kans tohon tunneliin, tosin yläpuolelle, kabiiniin. Alapuolella on ahdasta ja penkin ja kardaanin väliin ei mahdu. Laitan vaikka pari kuvaa, kun saan tehtyä. Toteutus on samaa luokkaa kuin JYKillä, jolle kiitos vinnkki-kuvista. Meikäläinen kun ei ole metalli- tai automies niin joutuu turaamaan ja tulee mitä sattuu

!!
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 09 Tammi 2016, 18:46
Kirjoittaja Homer65
Taas on turattu ja hyvää yritetty, tuli kuitenkin mitä tuli, mutta tuntuis toimivan. Kahvan kiinnitykseen käytin kulmikkaita U-pultteja eli vahvistuksena ne on pareittain yhdessä, tunnelin puolelta.
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 15 Tammi 2016, 22:35
Kirjoittaja CFR-759
Näihin käkärihommiin harraste-ajoneuvoissa voi olla hyviä esim. VAG:n tai Bemarin uudemmat "sähkösatulat" (jotka ovat Huonoja! ympärivuotisessa käytössä).
Nehän ei vaatisi kuin katkaisijan kabiiniin ja tietenkin hommata ne jarrut romutetusta autosta (uudet Todella kalliita). Onhan kerholaisista jotkin asentanut
muistaakseni esim. Audin takajarruja omaan earlyyn. Tämä tällainen pöllö ajatus mahdollisuuksista käsijarrun osalta.
Itse toki -65:ssa on wanha vakio sateenvarjokahva jota pitää katsastuksessa sanoa että "revi niin paljon kuin jaksat" , kyllä se sitten pitää.
Vesa
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 20 Helmi 2019, 16:14
Kirjoittaja Sudenkolo
Sinnehän se tuli laitettua tein kulmiin säädöt ja nostin sen tunnelissa täysin ylös.Aika fiksun oloinen paketti ja sai yksin tuhrattua paikalleen.Nuo vaijerit kannattais varmaan juottaa jollain ennen pätkimistä eipä käynyt mielessä vasta kun oli poikkasut

Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Lähetetty: 27 Helmi 2019, 10:34
Kirjoittaja burton
CFR-759 kirjoitti: ↑15 Tammi 2016, 22:35
Näihin käkärihommiin harraste-ajoneuvoissa voi olla hyviä esim. VAG:n tai Bemarin uudemmat "sähkösatulat" (jotka ovat Huonoja! ympärivuotisessa käytössä).
Nehän ei vaatisi kuin katkaisijan kabiiniin ja tietenkin hommata ne jarrut romutetusta autosta (uudet Todella kalliita). Onhan kerholaisista jotkin asentanut
muistaakseni esim. Audin takajarruja omaan earlyyn. Tämä tällainen pöllö ajatus mahdollisuuksista käsijarrun osalta.
Itse toki -65:ssa on wanha vakio sateenvarjokahva jota pitää katsastuksessa sanoa että "revi niin paljon kuin jaksat" , kyllä se sitten pitää.
Vesa
Mul on -65:sessa ihan oma sateenvarjokahva, omat vaijerit ja audin satulat, toimii ihan täysin eikä tartte väkivaltaa käyttäessä. Tosin ainoo et driftata tolla systeemillä ei voi, mut siihen ei tota autoo oo rakennettukkaa. Ja normi vetäsyllä puree niin paljo et ei lähe etee eikä taakke päi ku päälle 2500 kierroksel et huomaa kyl jos jäi käsijarru päälle.